گوشی های جدید سامسونگ سری A

قطعا یکی از غول های دنیای فناوری یعنی سامسونگ، در دنیای گوشی های میان رده حرف زیادی برای گفتن دارد و می توان گفت سری A سامسونگ یکی از با کیفیت ترین و محبوب ترین گوشی های میان رده را تولید و به بازار عرضه می کند. جدیدترین های سری A سامسونگ یعنی گلکسی A14، گلکسی A34 و گلکسی A54 سامسونگ به عنوان پرچمداران میان رده های 2023 سامسونگ معرفی شدند. خبری از نام گلکسی A74 در این سری نیست و این به معنای آن است که سامسونگ تمام تمرکز خود را در بهتر کردن مشخصات گلکسی A54 گذاشته و این گوشی پیشرفت به نسبت خوبی داشته است.

این محصولات جدید سامسونگ که به‌تازگی در فروشگاه دیجی پویا موجود شده‌اند، از طراحی جدید و مشخصات فنی مناسبی نسبت به قیمت بهره می‌برند و در رده گوشی های میان رده رو به بالا قرار می گیرند؛ همچنین به دلیل بهره بردن از زبان طراحی مشابه با سری S سامسونگ یعنی پرچمداران سامسونگ، در کنار قیمت اقتصادی گزینه مناسبی برای خرید هستند. در ادامه به معرفی، بررسی و مقایسه این سه مدل با هم و نسل های قبلی آن ها می پردازیم.


گوشی جدید سامسونگ، گلکسی A14

ارزان ترین گوشی عضو سری جدید گوشی های سامسونگ یعنی گلگسی A14 به مراتب از مشخصات سخت افزاری ضعیف تری به نسبت دو برادر بزرگتر خود یعنی گلکسی A34 و گلکسی A54 برخوردار است. این گوشی جایگزینی برای گوشی پر فروش A13 سامسونگ است. صفحه‌نمایش 6.6 اینچی و رزولوشن 1080×2408 پیکسل این گوشی با نمایش 400 پیکسل در هر اینچ، توانایی نمایش دقیق رنگ‌ها و کیفیت بسیار مطلوبی را در شدت نور کم دارد، اما در محیط باز و زیر نور مستقیم خورشید اندکی با مشکل رو برو خواهید شد و آن هم به دلیل شدت روشنایی کم صفحه نمایش و پنل PLS LCD این صفحه نمایش است. در بخش سنسور‌های دوربین هم باید بگوییم که سنسور 50 مگاپیکسلی عریض این گوشی، به خوبی تا میزان بسیار زیادی توقعات شما را در عکاسی نور روز و حتی تاریکی شب بر‌آورده می‌کند. سنسور دوربین 5 مگاپیکسل فوق عریض هم برای عکاسی در طبیعت که به زاویه دید گسترده‌ای نیاز دارید بسیار مناسب است و سنسور 2 مگاپیکسل ماکرو هم برای ثبت تصاویر از فاصله نزدیک در نظر گرفته شده است.

پردازنده استفاده شده در این گوشی اینبار از شرکت مدیاتک و مدل Helio G80 است که در اجرای روان سیستم عامل و نرم افزار ها کمک می کند و در کنار آن با پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2 قرارگرفته شده روی این گوشی می توان بازی های سبک را با کیفیت خوبی تجربه کرد.

برای مشاهده و خرید گوشی گلکسی A14 4G در ظرفیت های مختلف از لینک های زیر اقدام کنید :


گوشی جدید سامسونگ، گلکسی A34

برادر بزرگ تر a14 یعنی گلکسی A34 مشخصات به مراتب بهتری دارد، صفحه نمایش 6.6 اینچی این گوشی به پنل AMOLED مجهز شده و قابلیت رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی نیز دارد که پیشرفت قابل توجهی به نسبت نسل قبل محسوب می شود؛ همچنین قابلیت مقاوت در برابر آب (IP67) هم به این گوشی اضافه شده و در کنار محافظ صفحه نمایش گوریلاگلس 5 می توان این گوشی را از نظر مقاومت گوشی کاملی در این رنج قیمت دانشت، همچنین این گوششی به اینترنت پر سرعت 5G نیز مجهز شده.

در بخش باتری هم این گوشی به یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی مجهز شده که از قابلیت شارژ سریع 25 واتی هم پشتیبانی می کند. همچنین A34 در 4 رنگ مشکی، نقره ای، سبز و بنفش تولید و به بازار عرضه شده. دوربین گوشی a34 اما پیشرفت آنچنانی نداشته و به همان لنز 48 مگاپیکسلی دوربین اصلی و لنز 13 مگاپیکسلی دوربین سلفی مجهز شده، البته که دوربین 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق در A34 به نسبت A33 حذف شده و حداکثر کیفیت فیلم برداری هم در این گوشی مانند نسل قبل 4k 30 فریم بر ثانیه است.

پردازنده گوشی سامسونگ گلکسی A34 بر خلاف نسل قبل، ساخت شرکت مدیاتک و با نام Dimensity 1080 است که از معماری 6 نانومتری بهره مند است و در نتیجه مصرف کم انرژی را تضمین می کند و به نسبت نسل قبل کمی شاهد پردازنده قوی تری در هسته های پردازشی بال هستیم.

برای مشاهده و خرید گوشی گلکسی A34 5G در ظرفیت های مختلف از لینک های زیر اقدام کنید :


گوشی جدید سامسونگ، گلکسی A54

گوشی سامسونگ گلکسی A54، گرانترین عضو نسل جدید سری A سامسونگ است که از نظر مشخصات از دو گوشی قبل بهتر است و طلیعتا قیمت گرانتری هم دارد. این گوشی 202 گرمی به صفحه نمایش Super AMOLED با نرخ بروزرسانی 120 هرتزی مجهز شده که در تست های انجام شده روشنایی صفحه نمایش گلکسی A54 به عدد خوب 1000 نیت هم رسیده و از این جهت در مشاهده محتوای گوشی زیر نور مستقیم گوشی هیچ مشکلی ندارید. اندروید پیش فرض نصب شده روی این گوشی نیز اندروید نسخه 13 بوده که به لطف رابط کاربری ONE UI 5.1 سامسونگ و پردازنده Exynos 1380 این دستگاه شاهد هیچ گونه لگ و باگی در محیط پردازنده و حتی هنگام بازی های سنگین نیستیم.

این گوشی نیز مانند برادر کوچکتر خود یعنی A34 به گواهی IP67 مجهز شده و در پنل پشتی نیز شاهد شیشه در ترکیب با فریم پلاستیکی دستگاه هستیم که در مقایسه با نسل قبلی یعنی A53 نوعی پیشرفت محسوب می شود. پردازنده A54 هم شامل 2 هسته قوی تر 2.4 گیگاهرتزی نسبت به A53 است که می تواند در اجرای قوی تر و روان تر بازی های گرافیکی مثل COD MOBILE و PUBG موثر باشد.

اما در بخش دوربین گوشی سامسونگ گلکسی A54 ما شاهد جهش بسیار خوبی نسبت به 2 برادر قبلی خود یعنی A34 و A14 هستیم. گلکسی A54 مجهز به یک ماژول 3 دوربینه و دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی در کنار دو دوربین التراواید و ماکرو هستیم. دوربین سلفی این گوشی نیز 32 مگاپیکسلی است که در مقایسه با گلکسی A53 شاهد تغییر خاصی نیستیم البته که هر دوی این گوشی ها دارای بهترین دوربین سلفی در بازه قیمتی خود هستند. گلکسی A54 هم مانند برادر کوچکتر خود در 4 رنگ مشکی، نقره ای، سبز و بنفش تولید و به بازار عرضه شده.

برای مشاهده و خرید گوشی گلکسی A54 5G در ظرفیت های مختلف از لینک های زیر اقدام کنید :


موردی برای نمایش وجود ندارد.