فهرست مطالب

مشکل کمبود آیفون 14 PRO

تیم تحقیقاتی دیجی پویا با توجه به گزارش تحلیل گر ارشد محصولات اپل آقای مینگ چی کو، نتیجه گرفت: این شرکت آمریکایی برای تعطیلات سال نو میلادی و از سوی دیگر به خاطر افزایش آمار کرونا در میان کارگران چینی، قادر به تولید ۷۰ تا ۷۵ میلیون آیفون ۱۴ پرو و نسخه پرو مکس آن خواهد بود و به این ترتیب نسبت به سال گذشته بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون آیفون کمتری تولید و در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت. وب سایت خبری بلومبرگ در آخرین گزارش خود به عدد ۶ میلیون اشاره کرده بود، اما این رقم بسیار بیشتر از چیزی است که آن‌ها تصور کرده بودند.

همان طور که اشاره شد، یکی از عوامل این کمبود به افزایش میزان مبتلایان به کرونا در کشور چین و تعطیل شدن کارخانه‌هایی است که گوشی‌های هوشمند اپل در آن‌ها تولید می‌شوند. البته آقای کو در سخنان خود به این موضوع نیز اشاره کرد که پگاترون و Luxshare ICT که دو تولید کننده دیگر آیفون‌های اپل هستند، میزان تولیدات خود را ۱۰ درصد افزایش خواهند داد که این موضوع تا حدودی کمبودهای به وجود آمده را جبران خواهد کرد. البته این اتفاق تا انتهای ماه دسامبر روی نخواهد داد و به این ترتیب اگر قصد خرید آيفون ۱۴ پرو یا نسخه پرو مکس در تعطیلات عید را داشته‌اید، احتمالا شانس با شما یار نخواهد بود.


بیانیه اپل درباره کمبود Iphone 14 PRO

اپل پیش‌تر بیانیه‌ای رسمی در اوایل ماه جاری میلادی منتشر کرده بود که تاخیر در ارسال آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس را تایید می‌کرد. برخی از خرده فروش‌ها مانند Best Buy از قبل هشدار داده بودند که ممکن است گوشی‌های سری آیفون ۱۴ پرو در این فصل از تعطیلات کمبود داشته باشند. ظرفیت تولید آیفون ۱۴ و ۱۴ پلاس استاندارد نیز ۳ میلیون دستگاه کاهش داشته است، اما به دلیل تقاضای کمتر مصرف کنندگان، این موضوع خیلی به چشم نمی‌آید.

در حال حاضر، موجودی این دو گوشی هوشمند اپل در اپل استورها به پایان رسیده و سفارش‌های آنلاین نیز تا ۲۹ دسامبر به دست خریداران نخواهد رسید. لذا آقای کو معتقد است که بسیاری از کاربران از این موضوع صرف نظر کرده و سفارش خود را بعد از تعطیلات سال جدید میلادی ثبت خواهند کرد و به این ترتیب، ‌آمار فروش این دو گوشی در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ احتمالا با کاهش محسوس روبرو خواهد شد.

فروشگاه اینترنتی دیجی پویا به محض موجود شدن و دسترسی این گوشی موبایل، فروش ویژه و حراج خود را با قیمت های رقابتی شروع می کند. برای خرید کافیست از لینک زیر اقدام نمایید:

قبل از اقدام به خرید گوشی آیفون باید با یک موضوع مهم قبل از خرید آشنا باشید. در گوشی های آیفون پارت نامبر یکی از اساسی ترین موضوعات برای تصمیم در خرید گوشی است. تیم تحقیقاتی و کارشناسان فروش دیجی پویا توصیه میکنند تا قبل از خرید مقاله زیر را مطالعه و نحوه خرید خود را بررسی نمایید: