فهرست مطالب

ورود گوشی موبایل سامسونگ S23 Ultra به بازار

تیم تحقیقاتی دیجی پویا اعلام نمود: 25 آبان بود که کوآلکام از سری جدید پردازنده پرچمدار خود یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ رونمایی کرد. چندی پیش در بنچمارک آنلاین Geekbench بود که s23 اولترا با این پردازنده ظاهر شد. به طور کلی، نسخه اروپایی گلکسی اس 23 اولترا با شماره مدل SM-S918B در مرورگر بنچمارک نشان داده شده که مکمل نسخه آمریکایی که ماه گذشته در Geekbench مشاهده شد است و درست مانند نسخه های ایالات متحده، مدل اروپایی به جای چیپست اگزینوس، از چیپست اسنپدراگون 8 نسل 2 ساخت کوالکام استفاده می کند.

بنچمارک آنلاین Geekbench نشان می‌دهد که گلکسی اس 23 اولترا اروپایی که در بنچمارک ها نشان داده شده، دارای همان نام مادربرد «کالاما» است که نسخه آمریکایی آن است، که عملاً تأیید می‌کند که این گوشی با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 در ورژن های اروپا عرضه خواهد شد. سایر جزئیات فاش شده توسط این بنچمارک عبارتند از 8 گیگابایت رم (اگرچه انتظار می رود گزینه های رم بیشتری وجود داشته باشد) و احتمال پشتیبانی تا 16 گیگابایت رم نیز وجود دارد.


پردازنده گلکسی S23 اولترا سامسونگ

اگرچه تا امسال سری پرچمداران سامسونگ که با پیشوند S عرضه میشدند، همگی شامل دو مدل با پردازنده های متفاوت بودند و در مجموع از پردازنده های اسنپدراگون و اگزینوس در ساخت این گوشی ها استفاده میشد؛ اما آنطور که به نظر میرسد امسال گلکسی s23 اولترا و بقیه s23 ها با پردازنده اسنپدراگون روانه بازار جهانی خواهند شد.

طبق گزارش سایت sammobile در تست های انجام شده با s23 اولترا، پردازنده اسنپدراگون امسال به ترتیب در تست های تک هسته ای و چند هسته ای امتیاز 1504 و 4580 را کسب کرده است. با این حال ممکن است تا معرفی رسمی این گوشی بنچمارک های متفاوت تری را از این پردازنده شاهد باشیم. البته این تفاوت به معناب بهتر شدن و پایداری بیشتر این پردازنده تا زمان عرضه رسمی است. در واقع، سری گلکسی اس 23 حتی ممکن است از یک نسخه بسیار بهینه شده از اسنپدراگون 8 نسل 2 استفاده کند که احتمالاً عملکرد بهتری دارد.

سامسونگ گلکسی S23 اولترا احتمالا اوایل ژانویه یا هفته اول فوریه به صورت رسمی معرفی خواهد شد، این قضیه که ممکن است پرچمدار امسال سامسونگ با یک پردازنده و آن هم پردازنده ای که ساخت این شرکت نیست عرضه شود، ممکن است در نگاه اول عجیب به نظر برسد و این سوال پیش بیاید که چه بلایی سر اگزینوس سامسونگ خواهد آمد؟! 

سامسونگ ممکن است زمانی برای توسعه یک چیپست پرچمدار جدید و بهتر از اگزینوس برای استفاده در آینده بخرد، یا ممکن است انتظارات خود را کاهش دهد و از خط Exynos برای عرضه سایر گوشی های هوشمند ساخت این شرکت مثل سری های S و M استفاده کند. تا معرفی رسمی گلکسی S23 اولترا هنوز مدتی باقی است و نمیتوان به طور قطع درباره پردازنده و مشخصات سخت افزاری این گوشی اظهار نظر کرد و تنها میتوان احتمالات را در نظر گرفت؛ احتمالاتی نظیر پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2، دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی، حسگر اثرانگشت جدید و فوق سریع 3D Sonic Max و... 

برای مشاهده و خرید انواع گوشی Samsung بر روی خرید گوشی سامسونگ کلیک کنید.

قیمت احتمالی گلکسی S23 اولترا سامسونگ

انتظار می‌رود که قیمت نسخه‌های پایه گلکسی اس ۲۳، اس ۲۳ پلاس و اس ۲۳ اولترا به ترتیب برابر با ۷۹۹ دلار، ۹۹۹ دلار و ۱۱۹۹ دلار باشد. این قیمت‌ها با توجه به مشخصات فنی و رنگ بندی، می‌توانند متغیر باشند اما به طور کلی انتظار می رود که از نظر قیمتی تفاوت خاصی با نسل قبل خود یعنی S22 اولترا نداشته باشند.

مدل
قیمت
S23 Ultra
1199 دلار
S23 Plus
999 دلار
S23
799 دلار