فهرست مطالب

گرایش آیفون به تایپ سی؟!

طبق بیانیه موقتی اتحادیه اروپا تصمیم بر آن گرفت که برای حل مسئله یکپارچگی شارژرهای تلفن های همراه از پاییز سال 2024 میلادی استفاده از پورت USB Type-C به عنوان تنها درگاه شارژ مشترک برای تلفن های همراه و لپ تاپ ها باشد. البته سازندگان لپ‌تاپ، به سبب ویژگی‌های متفاوت این دستگاه‌ها، برای پیاده‌سازی و ارائه این پورت واحد، زمان بیشتری در اختیار خواهند داشت و می‌توانند تا چهل ماه پس از آغاز اجرای قانون جدید، نسبت به سازگار کردن محصولات خود با استاندارد تازه اقدام کنند.

طبیعتا وضع قانون جدید چندان متوجه تولیدکنندگان اندرویدی همچون شیائومی یا سامسونگ نیست و بزرگ‌ترین تأثیر آن روی دستگاه‌های اپل خصوصاً گوشی‌های هوشمند آیفون خواهد بود. درحالی‌که تمامی گوشی‌های هوشمند بازار به استفاده از USB-C روی آورده‌اند این اپل است که همچنان به استفاده از پورت لایتینینگ برای سود بیشتر پافشاری میکند.

درگاه لایتنینگ اپل در سال ۲۰۱۲ و به همراه آیفون ۵ معرفی شد که به موجب آن دیگر تولید پورت ۳۰ پین اپل که تا قبل از آیفون 5 برای آیفون هایی نظیر 4 و 4s هم استفادده میشد کنار گذاشته شد و تا به الان هم استفاده از پورت دو روی لایتینینگ بر روی آیفون های جدید قابل مشاهده بود.

انتخاب پورت Type C و گسترش جهانی درمحصولات!

اگر اپل بخواهد در آیفون‌هایی که پس از پاییز ۲۰۲۴ روانه بازار می‌کند، از شارژر فیزیکی استفاده کند، استفاده از USB-C تنها گزینه غول دنیای تکنولوژی خواهد بود؛ چرا که دیگر مانند یک دهه پیش، امکان ارائه تبدیل برای دور زدن قوانین نیز وجود نخواهد داشت، زیرا در پیش‌نویس قانون جدید آمده است که پورت USB-C دستگاه‌ها باید در هر زمان قابل استفاده و دردسترس باشند؛ بدین معنی که دانگل‌ها شامل آن نخواهند شد که طبیعتا روی فروش لوازم جانبی اپل نظیر ایرپادهایی با پورت لایتینینگ و همچنین تبدیل لایتینینگ به تایپ سی هم تاثیرگذار خواهد بود.

در ظاهر تنها پورتی که اپل میتواند برای آیفون های آینده خود نظیر آیفون 14 و آیفون 15 در نظر بگیرد Type C است اما اگر کوپرتینویی ها بخواهند آیفون های جدید خود را بدون پورت روانه باراز کنند آیا امکان پذیر است ؟!!

البته که طبق گذارش هایی که از افشاگران اپل منتشر شده این کمپانی آزمایش های خودد را برای تولید آیفونی با Type C شروع کرده و احتمالا تا قبل از پایان فرجه ۲۴ ماهه اتحادیه اروپا آیفون مجهز به پورت USB-C تولید خواهد شد.

درحال‌حاضر تنها نگرانی قانون‌گذاران اتحادیه اروپا حول شارژ سیمی است و به شارژ بی‌سیم توجهی نمی‌کنند. بنابراین اگر دستگاهی «فقط» از شارژر بی‌سیم استفاده کند، از قانون جدید مصونیت خواهد داشت و میتواند به صورت انبوه تولید شود.

در صورتی که قصد مشاهده لیست قیمت گوشی آیفون در دیجی پویا را دارید بر روی لینک زیر کلیک نمایید: