فهرست مطالب

تغییرات عجیب در Iphone 14 !

آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ PRO احتمال می‌رود که از طراحی‌ جدیدی بهره ببرند که به گفته‌ی برخی کارشناسان الهام گرفته از طراحی آیفون‌های نوستالژیک سری ۴ و ۵ است. با توجه به تحقیقات تیم محتوایی فروشگاه دیجی پویا، رندر‌هایی که اخیراً از آیفون ۱۴ پرو مکس منتشر شده، گوشی آینده‌ی غول فناوری آمریکایی‌ها را بدون بریدگی بالای نمایشگر، بدون برآمدگی ماژول دوربین، دکمه‌های تنظیم صدای دایره‌ای و اسپیکر بزرگتر نشان به نمایش گذاشته است.

یکی از تغییرات قابل توجهی که گفته می‌شود در آیفون‌های جدید رخ می‌دهد، حذف بریدگی بالای نمایشگر است که جای خود را به حفره‌ی دایره‌ای و کپسولی شکل می‌دهد. که احتمال می رود یکی از این حفره ها برای دوربین سلفی و یکی دیگر از این حفره ها برای سنسور های تشخیص چهره و مادون قرمز باشد.

طبق گفته ها در سری آیفون های جدید خبری از آیفون 14 مینی نخواهد بود و در عوض نسخه جدیدی به عنوان آیفون 14 مکس با همان طراحی آیفون 14 رونمایی می شود.

همچنین احتمال می رود دوربین آیفون های جدید در نسخه پرو به 48 مگاپیکسل که قابلیت فیلم برداری 8K نیز دارد ارتقا یابد.

به نظر می‌رسد که این قابلیت جدید در آیفون‌های ۱۴ پرو بر روی قیمت آن نیز تأثیر می‌گذارد. در همین راستا، گفته می‌شود آیفون ۱۴ پرو با حداقل قیمت ۱۰۹۹ دلار راهی بازار می‌شود و آیفون ۱۴ پرو مکس هم با حداقل قیمت ۱۱۹۹ دلار به دست کاربران می‌رسد. با این افزایش قیمت، اپل در ازای فروش مدل‌های پرو سود بیشتری دریافت خواهد کرد و از طرف دیگر ممکن است آمار فروش مدل‌های استاندارد بیشتر از گذشته شود.

علاوه بر این هر 4 مدل آیفون های 14 میتوانند از صفحه نمایش 120 هرتزی و تکنولوژی پروموشن بهره مند شوند.

میزان رم در آیفون 14 وIphone 14 PRO

میزان رم در نسخه های پرو آیفون 14 هم میتوانیم شاهد 8 گیگابایت حافظه رم باشیم که طبیعتا در نسخه های معمولی یعنی 14 و 14 مکس این اتفاق نخواهد افتاد و احتمالا اپل با ارتقایی 2 گیگابایتی به حافظه 6 گیگابایتی رم برای این گوشی ها بسنده کند. از دیگر شایعات مربوط به این گوشی‌ها می‌توان به حافظه‌ی داخلی ۲ ترابایتی اشاره کرد.

در رابطه با جنس بدنه دستگاه هم این احتمال می رود که اپل پس از پنج نسل متمادی استفاده از استیل ضدزنگ در شاسی مدل‌های پرچم‌دار آیفون، درصدد است باردیگر این بخش را دستخوش تغییراتی کند و ظاهرا برای قدرت‌بخشیدن به ساختار گوشی‌های آیفون از آلیاژ تیتانیوم سخت بهره خواهد برد. 

درمقایسه‌ با فولاد ضدزنگ، تیتانیوم سختی نسبتا زیادی دارد که باعث مقاومت بیشتر آن دربرابر خراش می‌شود و سختی آن به مقاومت کافی در‌برابر خم‌شدن می‌انجامد. همچنین تیتانیم سبک تر از فولاد است و تنها اندکی از آلومینیوم سنگین تر است که در نهایت باعث می شود پرچمدار های آینده آیفون وزن به مراتب کمتری نسبت به نسخه های پیشین خود داشته باشند.

در صورتی که قصد دارید از قیمت گوشی آیفون به همراه لیست موجودی اطلاع داشته باشید می توانید از لینک زیر اقدام نمایید: