فهرست مطالب

بررسی فنی گوشی Samsung S22 Ultra

پس از لغو شدن مراسم رونمایی نوت 21 سامسونگ و کنار گذاشته شدن این خانواده از سامسونگ، در حال حاضر S21 Ultra پرچمدار این کمپانی می باشد.
به احتمال قوی در اوایل سال جاری میلادی، در ماه های ژانویه و فوریه 2022 باید منتظر معرفی پرچمدار جدید سامسونگ از خانواده S این کمپانی، یعنی S22 , S22 Plus و S22 Ultra باشیم.
تا اینجای کار شایعات زیادی پیرامون معرفی این گوشی جنجالی Samsung، به بیرون نفوذ کرده که ما دراین مقاله به بیان موثق ترین آنها می پردازیم.
طراحی: در این بخش  انتظار می رود شاهد تغییرات زیادی نباشیم و همان طراحی سال گذشته را با انحنا هایی بیشتر در لبه های پشتی دستگاه و در واقع شاهد تلفیقی از طراحی سری NOTE و سری S باشیم.

همانطور که در عکس زیر هم میبینید، S22 Ultra شباهت بیشتری به سری NOTE پیدا کرده و بیرون زدگی پکیج دوربین آن محدود شده به بیرون زدگی لنز های دوربین، که آن هم در مقایسه با بیرون زدگی دوربین S21 Ultra بیرون زدگی کمی حساب می شود و ما شاهد طراحی تخت تر و مینیمال تری در این بخش  هستیم که خواه ناخواه ما را یاد طراحی دوربین گوشی دیگری ازین کمپانی یعنی A32 می اندازد.
این لنز ها طبق شایعات بیان شده چهار عدد لنز با رزولوشن های 50، 12، 12، 108 مگاپیکسل میباشند.

  • صفحه نمایش: 

طبق انتظاراتی که از پرچمدار جدید سامسونگ داریم، این گوشی نیز باید مجهز به صفحه نمایشی با نرخ بروزرسانی 120 هرتز و تراکم پیکسلی 3200*1440 پیکسل بر اینچ باشد.اما خبر ها حاکی از آن است که گلکسی S22 دارای صفحه نمایشی کوچک تر از سری قبلی مشابه خودش یعنی گلکسی S21 است.

  • باتری: 

طبق اخبار و شایعات به دست آمده، باتری های سامسونگ سری S22 دارای ظرفیت کمتری نسبت به نسخه های قبلی خود می باشند. به این صورت که در گوشی های گلکسی S22 و گلکسی S22 Plus بترتیب از باتری هایی با ظرفیت 3800 و 4600 میلی آمپر استفاده شده است.

  • پردازنده: 

خبرها حاکی از آن است که این گوشی دارای پردازنده Exynos 2200 با پردازنده گرافیکی AMD است. که همین امر موجب خوشحالی طرفدارای دنیای بازی میشود، زیرا که بکارگیری پردازنده گرافیکی شرکت نام آشنا AMD باعث پیشرفت چشم گیر سخت افزار این گوشی مخصوصا در زمینه پردازش های گرافیکی می شود.
احتمالا طبق روال سال های گذشته، نسخه دیگری ازین گوشی نیز با پردازنده اسنپدراگون راهی بازار آمریکا شود.

حال که این گوشی همراه وارد بازار شده است حقایق تمامی ابهامات و شایعات بر ملا شده است.