فهرست مطالب

بررسی مشخصات احتمالی گوشی شیائومی 12 لایت در دیجی پویا

طبق عکس های واقعی منتشر شده از شیائومی 12 لایت برخی از مشخصات این گوشی نیز لو رفته که حاکی از آن است که نسخه ضعیف شده از پرچمدار جدید شیائومی شاهد تغییرات اندکی نسبت به نسخه پیشین خود یعنی 11 LITE NE بوده !طراحی در لبه ها کاملا تخت شده و  بیشتر از همیشه شبیه اسمارت فون های اپل و گوشی های ردمی نوت ۱۱ شده. البته که این نوع طراحی سلیقه ایست اماا به نوبه خود میتواند حس  یک گوشی بالارده را منتقل کند و حرکتی رو به جلو در طراحی این گوشی محسوب میشود. 

ماژول دوربین این گوشی هم شامل سه دوربین بیرون زده از بدنه پشتی دستگاه است که شامل دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی, دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی و دوربین 5 مگاپیکسلی ماکرو است.

در بخش باتری هم شامل پکیجی به مراتب بهتر از نسخه قبلی هستیم. ظرفیت باتری با افزایش نه چندان محسوسی به 4500 رسیده اما آداپتور شارژی که خوشبختانه هنوز در جعبه گوشی های شیائومی قرار میگیرد فست شارژ 67 واتی است که میتواند این گوشی را چیزی در حدود 40 دقیقه 0 تا 100 شارژ کند.

صفحه نمایش این گوشی طبق گفته ها 6.55 اینچی با پنل AMOLED است که نرخ بروزرسانی 120 هرتزی نیز دارد که نرخ نوسازی صفحه در مقایسه با نسخه پیشین خود پیشرفت داشته و از 90 به 120 رسیده.

پردازنده ای که در این گوشی بکار رفته همان پردازنده ایست که پیش تر در نسخه پیشین این گوشی بکار گرفته شده بود. اسنپدراگون 778G 5G عملکرد خوبی داشت و برای یک گوشی میان رده انتخاب هوشمندانه ایست که باعث میشود در محیط کاربری این گوشی شامل لگ و کندی نباشیم و به لطف صفحه نمایش 120 هرتزی این دستگاه همه چی روان اجرا شود.

رابط کاربری پیش فرض این دستگاه نیز MIUI 13 سوار بر اندروید 12 است که جدیدترین ترکیب نرم افزاری برای یک گوشی به حساب می آید و به احتمال زیاد شیائومی تا اندروید 14 هم برای این گوشی بروزرسانی خواهد داد.

بالاخره این گوشی وارد بازار شده و برخی از مشخصات نیز تایید شده است. در صورتی که قصد خرید گوشی Xiaomi مدل 12 Lite را دارید از لینک ذیل این پاراگراف اقدام نمایید. در غیر اینصورت برای مشاهده موجودی و قیمت بر روی عبارت "قیمت گوشی شیائومی" کلیک نمایید.