فهرست مطالب

بررسی گوشی Iphone SE 2022 در دیجی پویا

آیفون se 2022 از حیث طراحی کاملا مشابه نسل قبل بوده و ابعاد بدنه آن 138*67*7.3 با وزن 144 گرم می باشد و در 3 رنگ مشکی سفید و قرمز روانه بازار می شود. se امسال مجهز به چیپست A15 Bionic شده که ما امسال این چیپست قدرتمند را در آیفون های سری 13 دیده بودیم. طبعا به لطف این پردازنده se امسال از فناوری 5g نیز پشتیبانی میکند. همچنین رم در نظر گرفته شده برای این گوشی نیز 1 گیگ افزایش داشته و به 4 گیگ رسیده تا از نظر سخت افزاری کاملا مشابه آیفون 13 باشد. 

همچنین برای این گوشی حافظه های 64, 128و 256 در نظر گرفته شده است تا کاربران از نظر فضای ذخیره سازی دچار مشکل نشوند که البته وجود آیفونی در سال 2022 با حافظه پایه 64 گیگابایتی آن هم با این قیمت چندان منطقی نیست.

نمایشگر گوشی آیفون SE

صفحه نمایش این گوشی نیز از پنل ips ساخت اپل با سایز 4.7 اینچ ساخته شده است که با لایه محافظ سرامیک شیلد محافظت می شود. فریم این دستگاه نیز آلومینیومی است و از استاندارد IP67 برای محافظت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار پشتیبانی می‌کند. در پایین نمایشگر همچنان شاهد قرارگیری دکمه هوم هستیم که از سنسور اثر انگشت پشتیبانی می‌کند.

se امسال از دوربین 12 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.8، فناوری دیپ فیوژن (Deep Fusion)، عکاسی محاسباتی قدرتمندی و Smart HDR 4 استفاده شده و از سبک‌های عکاسی مشابه آیفون 13 پشتیبانی می‌کند. از آنجایی که با تراشه A15 Bionic روبه‌رو هستیم، دوربین عملکرد بهتری از خودش نشان می‌دهد. نسل جدید آیفون اس ای قادر به ضبط ویدیوهای 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه است. دوربین سلفی تفاوتی با نسل قبلی‌اش ندارد و همچنان 7 مگاپیکسلی، اما بخاطر ISP (پردازشگر سیگنال تصویر)، کیفیت بالاتری دارد. همچنین با یک الگوریتم جدید حالت پرتره برای دوربین اصلی و سلفی آیفون SE 3 روبه‌رو هستیم و پردازش‌ها سریع‌تر شده‌اند.

نظر آخر درباره آیفون SE

این گوشی با اینکه انتظار می رفت نسبت به نسخه قبل کاهش قیمت داشته باشد اما با قیمت پایه 429 دلار به فروش می‌رسد. پیش فروش این محصول از 11 مارس (20 اسفند) آغاز می‌شود و از 18 مارس (27 اسفند) در اختیار خریداران قرار خواهد گرفت. بد نیست تا رونمایی از این گوشی، از لیست موجودی گوشی های آیفون دیجی پویا با قیمت زیر بازار دیدن نمایید. برای مشاهده لیست از لینک زیر اقدام نمایید: