فهرست مطالب

حل مشکل دانلود از Google Play در دیجی پویا

چندی پیش کاربران ایرانی با مشکل دانلود از گوگل پلی مواجه شده بودند که همواره با خطای در دسترس نبودن اپلیکیشن ها درمنطقه روبرو میشدند. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی این مشکل و راه حل احتمالی آن بپردازیم.

طبق مشکلاتی که برای کابران ایرانی مبنی بر عدم دسترسی آنها با IP ایران به اپلیکیشن های گوگل پلی پیش آمده بود، شاهد نارضایتی اگثر کاربران اندرویدی شده بودیم که حتی نمیتوانستند نرم افزارهای ایرانی که مخصوص توسعه دهندگان ایرانی است را نصب کنند و به محض کلیک بر روی آیکون install با خطای "That item isn't available for purchase in your region" مواجه میشدند. 

پیش از این هم کاربران ایرانی به تمامی محتوای گوگل پلی دسترسی نداشتند و گوگل پلی فقط آن دسته از اپلیکیشن هایی را به ایرانی ها نشان میداد که از قبل مشخص شده بودند و در واقع برای دسترسی کامل به محتوای گوگل پلی باید از سرویس های رفع فیلتر استفاده میشد. 

علاوه بر کاربران ایرانی، جندی پیش این مشکل توسط ساکنین کشورهای کوبا و روسیه نیز گزارش شده بود که آنها هم با استفاده از تغییر IP میتوانستند به گوگل پلی دسترسی داشته باشند.

تعدادی از کاربران هم با اضافه کردن مشخصات کارت‌های اعتباری خارجی،‌ این محدودیت را دور زدند. گرچه این روش‌ها به‌صورت دائم و همیشگی نمی‌تواند از بروز مجدد این محدودیت جلوگیری کند و به علت سخت‌گیری‌های شدید گوگل و راهکار‌های پیشرفته این شرکت در تشخیص ورودی‌های غیرمعتبر، ملیت و موقعیت کاربر،‌ احتمالاً روش‌های مذکور در آینده کارایی نخواهند داشت.



نقش مهندس ایرانی در حل مشکل گوگلی پلی

با پیگیری های صورت گرفته توسط مهندس ایرانی گوگل یعنی آقای ایمان رحمتی زاده این مشکل حداقل برای کاربران ایرانی حل شده و کاربران ایرانی میتوانند مثل گذشته به محتوای گوگل پلی دسترسی داشته باشند. در صورتی که مشکل گوگل پلی شما رفع نشد، می توانید در این صفحه مشکل خود را مطرح نمایید تا به زودی توسط تیم تحقیقاتی دیجی پویا رفع گردد.