فهرست مطالب

مشخصات عینک واقعیت مجازی اپل Vision Pro

اپل امروز Apple Vision Pro را معرفی کرد، یک کامپیوتر فضایی نوآورانه که به طور بی‌درنگ محتوای دیجیتالی را با دنیای فیزیکی تلفیق می‌کند و به کاربران این امکان را می‌دهد که همیشه حضوری پایدار و به صورت ارتباطی با دیگران باشند. Vision Pro یک کانون مهم برای برنامه‌های کاربردی ایجاد می‌کند که خارج از مرزهای نمایشگر سنتی می‌باشد و رابط کاربری سه بعدی کاملاً جذاب و صمیمی را با استفاده از ورودی‌های طبیعی و حساس بهترین احساسات در کاربران ایجاد می‌کندو ارتباطی عجیب با چشمان، دستان و صدا را دارد. سیستم عاملی با نام visionOS، اولین سیستم عامل فضایی جهان، Vision Pro به کاربران این امکان را می‌دهد که با محتوای دیجیتالی به نحوی تعامل پیدا کنند که احساس می‌کنند به صورتی فیزیکی در مکان خود قرار گرفته است. طراحی نوآورانه Vision Pro شامل یک سیستم نمایش با وضوح بالا است که 23 میلیون پیکسل را در دو نمایشگر قرار می‌دهد و Apple Silicon سفارشی در یک طراحی دوقلوی منحصر به فرد است، تا به اطمینان از اینکه تجربه هر کاربر به صورت بلادرنگ در جلوی چشمان کاربر ایجاد می‌شود، برسد!

مشخصات-هدست-اپل-ویژن-پرو-دیجی پویا

نظرات مسئولین بلند پایه شرکت Apple  راجع به ویژن پرو

مدیر عامل شرکت اپل: "امروز، آغاز دوره‌ای جدید برای محاسبات است که توسط شرکت اپل رقم خورده است"، "همان‌طور که مک، ما را با محاسبات شخصی آشنا کرد و آیفون، ما را با محاسبات همراه آشنا ساخت، Apple Vision Pro ما را با محاسبات فضایی آشنا می‌کند. با بیش از چندین دهه نوآوری اپل، Vision Pro سال‌ها پیش از زمان خود قرار دارد و با یک سیستم ورودی نوآورانه و هزاران نوآوری شگرف، با چیزی که پیشتر ساخته نشده است، قابل مقایسه نیست. ویژن پرو اپل برای کاربران در تجربه‌های شگفت‌انگیز و برای توسعه‌دهندگان فرصت‌های جذابی فراهم می‌کند."
معاون گروه توسعه فناوری اپل: "ساخت اولین کامپیوتر فضایی ما به اختراع در تقریباً هر موضوعی از سیستم نیاز داشت"، "با ادغام فشرده سخت‌افزار و نرم‌افزار، ما یک کامپیوتر فضایی مستقل را در قالب یک دستگاه الکترونیکی شخصی بسیار پیشرفته طراحی کردیم که بهترین دستگاه الکترونیکی شخصی تاکنون است!"

مشخصات ویژه و فوق العاده در اپل ویژن پرو!

یک بوم بی نهایت برای برنامه ها در محل کار و خانه:

ویژن پرو اپل، با تغییر رفتار کاربران در تعامل با برنامه های مورد علاقه خود، ضبط و بازگشت به خاطرات، تماشای فیلم ها و برنامه های تلویزیونی شگفت انگیز و ارتباط با دیگران در FaceTime، یک بُعد جدید به محاسبات قدرتمند و شخصی اضافه می کند.
سیستم عامل OS Vision یک رابط سه بعدی دارد که برنامه ها را در محدوده نمایش آنها اجرا می کند تا در هر مقیاسی و کنار هم ظاهر شوند. Apple Vision Pro با استفاده از صفحه نمایش قدرتمند، دسترسی به برنامه‌های مورد علاقه‌شان و روش‌های کاملاً جدید برای چند وظیفگی، کاربران را قادر می‌سازد تا استفاده و اجرایی بدون محدودیت را داشته باشند. با پشتیبانی از Magic Keyboard و Magic Trackpad، کاربران می‌توانند فضای کاری عالی را راه‌اندازی کنند یا قابلیت‌های قدرتمند مک خود را به صورت بی‌سیم در Vision Pro بیاورند و یک صفحه نمایش ۴K عظیم، خصوصی و قابل حمل با متنی فوق‌العاده واضح ایجاد نمایند.

تجربه های سرگرمی جذاب در Apple Vision Pro

با دو صفحه نمایش با وضوح بالا، Apple Vision Pro می تواند هر فضا را به یک سینمای شخصی تبدیل کند که صفحه نمایش آن تقریبا 100 فوت (30 متر!!) عرض دارد و یک سیستم پخش صدای فضایی پیشرفته دارد. کاربران می توانند فیلم ها و برنامه های تلویزیونی را تماشا کنند یا از فیلم های سه بعدی شگفت انگیز لذت ببرند. Apple Immersive Video ضبط های با وضوح بالای 180 درجه را با صدای فضایی ارائه می دهد و کاربران می توانند به یک لاین آپ جذاب از ویدیوهای فراگیر دسترسی پیدا کنند که آنها را به مکان های کاملا جدید منتقل می کنند.
محاسبات فضایی، بازی های جدیدی را ممکن می کند که عناوین مختلفی را شامل می شود و بازیکنان را به دنیاهای کاملا جدیدی می آورد. کاربران همچنین می توانند بیش از 100 بازی Apple Arcade را روی یک صفحه نمایش به اندازه دلخواه خود با صدای فضایی فوق العاده و پشتیبانی از کنترلرهای بازی محبوب اجرا کنند.

محیط جذاب در عینک سه بعدی اپل ویژن PRO!

با استفاده از محیط‌ها، دنیای کاربر به فضایی بیشتر از ابعاد یک اتاق فیزیکی گسترش پیدا خواهد کرد و مناظر پویا و زیبا کمک می‌کنند تا در فضاهای پر سروصدا تمرکز کنید یا از شلوغی آنها با توجه به این شرایط کاسته شود. با چرخش Digital Crown (تاج دیجیتالی منظور خود عینک می باشد!)، کاربر می‌تواند درجه حضور یا جابجایی خود در محیط را کنترل کند و غرق در این فضای زیبا و باورنکردنی با تمرکز کامل برای اجرا خواسته خود گردد!

مرور خاطرات با عینک اپل ویژن پرو!

با ویژگی فناوری دوربین سه بعدی اپل، Apple Vision Pro به کاربران امکان می‌دهد تا خاطرات محبوب خود را با صدای فضایی ذخیره و بازسازی کنند و در آن‌ها شرکت کنند. هر عکس و ویدئوی فضایی، کاربران را به یک لحظه در زمان منتقل می‌کند، مانند جشنی با دوستان یا یک دورهمی خانوادگی. کاربران می‌توانند به کتابخانه عکس کامل خود روی iCloud دسترسی پیدا کرده و عکس‌ها و ویدئوهای خود را با جزئیات و رنگ‌های درخشان در مقیاس اندازه واقعی مشاهده کنند. هر عکس پانوراما در آیفون، فضایی را گسترش می‌دهد و به دور کاربر فضاسازی می کند به گونه ای که فرد حس میکند در جایی که تصویر گرفته شده است ایستاده است!

عکس‌ها و فیلم‌های فضایی کاربران را به یک لحظه خاص در زمان منتقل می‌کند.

قابلیت Face Time در سیستم اپل ویژن پرو

با استفاده از Apple Vision Pro، تماس‌های فیس‌تایم از اطراف کاربر بهره می‌برند و هر کسی در تماس با ظاهری با بعد واقعی در قالب تایل‌های زنده قرار دارد. همچنین از Spatial Audio نیز استفاده می‌شود تا به نظر برسد که شرکت‌کنندگان در جایی که قرار دارند صحبت می‌کنند. کاربرانی که در حین تماس با فیس‌تایم از Vision Pro استفاده می‌کنند، به عنوان Persona نمایش داده می‌شوند - یک نمایش دیجیتال از خودشان که با استفاده از پیشرفته‌ترین تکنیک‌های یادگیری ماشین اپل ساخته شده است - که در زمان واقعی حرکات صورت و دست را بازتاب می‌دهد. کاربران می‌توانند با هم کارهایی مانند تماشای فیلم، مرور عکس‌ها یا همکاری در ارائه‌ی مشترک را انجام دهند.

اپل ویژن پرو دارای فروشگاه اپ جدیدی است که کاربران می‌توانند در آن برنامه‌ها و محتواهایی را از توسعه‌دهندگان کشف کنند و به صورت خودکار با سیستم ورودی جدید برای ویژن پرو، به صدها هزار برنامه شناخته شده آیفون و آیپد دسترسی داشته باشند. جامعه توسعه‌دهندگان اپل حتی می‌توانند از قابلیت‌های قدرتمند و منحصربه‌فرد ویژن پرو و visionOS برای طراحی تجربه برنامه جدید استفاده کنند و تجربیات موجود را برای محاسبات فضایی بازتصور کنند.

مشخصات-Apple-vision-pro

یک سیستم عامل و رابط کاربری قوی در Apple Vision Pro

visionOS با تأسیس با فعالیت در ده‌ها سال نوآوری مهندسی در macOS، iOS و iPadOS طراحی شده است و به منظور پشتیبانی از نیازهای با تأخیر کم در محاسبات فضایی ساخته شده است. نتیجه آن یک سیستم عامل انقلابی است که تجربیات فضایی قدرتمندی را ارائه می‌دهد که می‌تواند از فضای اطراف کاربر استفاده کند و در محیط کار و خانه فرصت‌های جدیدی را فراهم کند.

visionOS دارای یک رابط سه‌بعدی جدید است که باعث می‌شود محتوای دیجیتال در دنیای فیزیکی کاربر حضور دارد و به نظر می‌رسد. با پاسخگویی پویا به نور طبیعی و پرتاب سایه، به کاربر کمک می‌کند مقیاس و فاصله را درک کند. برای فعال‌سازی ناوبری و تعامل کاربر با محتوای فضایی، Apple Vision Pro یک سیستم ورودی کاملاً جدید را معرفی می‌کند که توسط چشمان، دست‌ها و صدا قابل کنترل است. کاربران می‌توانند با فقط نگاه کردن به برنامه‌ها آن‌ها را مرور کنند، با ضربه زدن انگشتان خود انتخاب کنند، با حرکت مچ دست خود اسکرول کنند یا با استفاده از صدای خود به اهداف خود برسند.

ویژن پروی اپل همچنین دارای EyeSight است که یک نوآوری فوق العاده است و به کاربران کمک می کند تا با افراد اطرافشان در ارتباط باشند. وقتی شخصی به کسی نزدیک می شود که ویژن پرو را بر روی صورت دارد، دستگاه شفافیت را حس می کند و به کاربر اجازه می دهد تا آن فرد را ببیند در حالی که چشمان کاربر نیز نمایش داده می شود. وقتی کاربر در محیطی شناور است یا از برنامه ای استفاده می کند، EyeSight به دیگران علائم بصری در مورد آنچه کاربر در آن تمرکز دارد، می دهد.

طراحی نوآورانه در رایانه اپل ویژن پرو

Apple Vision Pro بر پایه نوآوری و تجربه طراحی محصولات با کارایی بالا مثل Mac، iPhone و دستبندهایی مانند Apple Watch، با بهره‌گیری از جدیدترین مواد ممکن، به دست آمده است. به منظور دستیابی به اهداف جسورانه در زمینه عملکرد، قابلیت حرکت و قابلیت استفاده، اپل از پیشرفته‌ترین مواد ممکن استفاده کرده است.
Apple Vision Pro دارای فناوری بسیاری است که در یک طراحی کوچک جا گرفته است. یک قطعه شیشه سه بعدی شکل‌دار شده و لمینه شده، به صورتی که سطح نوری را برای دوربین‌ها و حسگرهای مورد نیاز برای تلفیق دنیای فیزیکی با محتوای دیجیتال ایجاد می‌کند. شیشه به قاب آلومینیومی سفارشی متصل می‌شود که به طور نرمال حول صورت کاربر خم شده است، در حالی که سیستم ماژولار به تناسب افراد مختلفی اجازه می‌دهد. Light Seal از یک پارچه نرم تشکیل شده است و با اندازه و شکل‌های مختلفی به کاربران ارائه می‌شود و برای تناسب دقیق با چهره کاربر انعطاف پذیر است. بندهای انعطاف پذیر اطمینان می‌دهند که صدا به گوش‌های کاربر نزدیک باقی می‌ماند، در حالی که Head Band در اندازه‌های مختلف موجود به عنوان یک قطعه تکی بافته شده سه بعدی، برای تنفس و کشش مشکلی ایجاد نمی کند.
هدست-اپل-ویژن-پرو

در تصویر فوق از چپ به راست: شیشه Apple Vision Pro به طور یکپارچه در قاب آلیاژ آلومینیوم ساخته شده، به آرامی در اطراف صورت کاربر خمیده می شود، در حالی که یک سیستم مدولار از قطعات از جمله مهر و موم نور و بند سر امکان تناسب جای گیری را فراهم می کند.

عینک-واقعیت-مجازی-اپل-ویژن-پرو

نوآوری بی نظیر در سخت افزار اپل ویژن پرو!

ویژن پرو اپل برای ارائه عملکرد محاسباتی فوق العاده در یک فرم فاکتور قابل استفاده طراحی شده است. این دستگاه با استفاده از تکنولوژی میکرو OLED، به همراه رنگ‌های گسترده و دامنه پویا بالا، سیستم نمایشی با وضوح فوق العاده بالا را که در بالای یک تراشه سیلیکون اپل ساخته شده است، ارائه می‌دهد. این پیشرفت فناوری، به همراه لنز‌های کاتادیوپتریک سفارشی که توانایی شفافیت و وضوح بی‌نظیر را فراهم می‌کنند، تجربه‌ای شگفت‌انگیز برای کاربران فراهم می‌کند. کاربرانی که نیاز به اصلاح بینایی دارند، از نصب پلاگین ZEISS برای اطمینان از دقت بینایی و ردیابی چشم استفاده خواهند کرد.

یک سیستم پیشرفته صوتی فضایی اساس تجربه Apple Vision Pro است که حس می‌دهد صداها از محیط پیرامون کاربر می‌آید و با فضای بینی هماهنگ است. دو درایور جداگانه تقویت شده در هر گوشی، بر اساس هندسه سر و گوش کاربر، صدای فضایی شخصی را ارائه می‌دهند. Apple Vision Pro با پیشرفته‌ترین سیستم صوتی فضایی تا کنون، این احساس را ایجاد می‌کند که صداها از محیط اطراف کاربر می‌آیند. غلاف های صوتی دوگانه در کنار هر گوش قرار گرفته اند، صدای شخصی سازی شده را ارائه می دهند و با محیط سازگار می شوند.

سیستم ردیابی چشم بسیار عالی در اپل ویژن پرو از دوربین‌های با سرعت بالا و حلقه‌ای از LED ها استفاده می‌کند که الگوهای نوری نامرئی را بر روی چشم کاربر پرتاب می‌کنند تا ورودی حساس و غیرمستقیمی را فراهم کنند. این ابتکارات پیشرفته توسط سیلیکون Apple در یک طراحی دوچیپ منحصر به فرد پشتیبانی می‌شوند. M2 عملکرد قابل توجهی را به صورت مستقل ارائه می‌دهد، در حالی که چیپ جدید R1 ورودی‌هایی را از 12 دوربین، 5 سنسور و 6 میکروفن پردازش می‌کند تا مطمئن شود که محتوا به طور واقعی در جلوی چشم کاربر ظاهر می‌شود. R1 تصاویر جدید را در عرض ۱۲ میلی‌ثانیه به نمایشگرها پخش می‌کند و سرعت آن ۸ برابر سریع‌تر از چشمک زدن است! Apple Vision Pro برای استفاده 24 ساعته در صورت وصل شدن به منبع برق طراحی شده است و با باتری خارجی عالی خود تا دو ساعت استفاده  را ممکن می سازد.

هدست-سه-بعدی-اپل-ویژن-پرو

اپل ویژن پرو ضامن حفظ حریم خصوصی و امنیت!

ویژن پرو اپل بر پایه یک‌بندگی قوی حفظ حریم خصوصی و امنیت ساخته شده است و کاربران را در کنترل داده‌هایشان نگه می‌دارد.
Optic ID سیستم احراز هویت امن جدیدی است که تحت نوردهی LED‌های نامرئی گوناگون آنالیز چشمان کاربر را انجام داده و آن را با داده‌های Optic ID ثبت شده که توسط Secure Enclave محافظت می‌شوند، مقایسه می‌کند تا به صورت فوری وارد Apple Vision Pro شود. داده‌های Optic ID کاربر به‌صورت کاملاً رمزگذاری شده‌اند، برای برنامه‌ها قابل دسترسی نیستند و هرگز از دستگاه کاربر خارج نمی‌شوند، به این معنی که روی سرورهای اپل ذخیره نمی‌شوند.
در حین استفاده از Apple Vision Pro، جایی که کاربر نگاه می‌کند، خصوصیت دارد و اطلاعات پیگیری چشم با اپل، برنامه‌های شخص‌سوم و وب‌سایت‌ها به‌ اشتراک گذاشته نمی‌شود. علاوه بر این، داده‌های دوربین و سنسورهای دیگر در سطح سیستم پردازش می‌شوند، بنابراین برنامه‌های فردی نیازی به دیدن محیط کاربر ندارند تا تجارب فضایی را فعال کنند.
همچنین، EyeSight شامل نشانگر بصری است که زمانی که کاربر تصویر فضایی یا ویدئویی را ضبط می‌کند، به دیگران بیانگر آن هست که ویدئو یا تصویر گرفته شده است.

آیا می‌دانید که Apple Vision Pro با قیمت 3499 دلار (آمریکا) در ابتدای سال آینده بر روی سایت Apple و در فروشگاه‌های Apple Store در ایالات متحده آمریکا در دسترس خواهد بود و در سال آینده در کشورهای دیگر نیز عرضه خواهد شد؟ با مراجعه به فروشگاه‌های Apple Store، مشتریان می‌توانند در مورد ویژگی‌ها، تجربه استفاده و سفارشی سازی مناسب برای خود در مورد Vision Pro مطلع شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد Vision Pro به وب سایت apple.com/apple-vision-pro مراجعه کنید.

دیجی پویا و دنیایی از محصولات اپل!

فروشگاه اینترنتی دیجی پویا بعنوان یک مرکز پخش موبایل مخصوصا در برند آیفون سعی نموده تا تمامی محصولات Apple را با ارزانترین قیمت بازار و گارانتی اصلی و معتبر تهیه نموده و در اختیار همکاران عمده فروش صنف موبایل و کاربران آنلاین خود قرار دهد. یکی از پرفروشترین محصولات شرکت اپل گوشی های هوشمند آیفون است. هم اکنون می توانید با خرید گوشی آیفون از دیجی پویا، علاوه بر اطمینان از خرید اورجینال، تضمین ارزانترین قیمت را نیز داشته باشید. در رابطه با محصول Apple Vision Pro هم می توان گفت که دیجی پویا در صدد خرید هدست واقعیت مجازی اپل ویژن پرو است که به زودی درون سایت قرار می گیرد!