فهرست مطالب

بررسی مشخصات فنی گوشی ریلمی GT3

در سال‌های اخیر، برند ریلمی با معرفی گوشی‌های هوشمند قدرتمند، عملکرد بسیار درخشانی را به نمایش گذاشته است. از جمله این گوشی‌ها، ریلمی GT3 به عنوان یکی از پرچمدارهای این شرکت، با مشخصاتی لایق نام یک پرچمدار، وارد بازار شده است.

بررسی سیستم خنک کننده در گوشی GT3 ریلمی

بررسی طراحی ریلمی GT3

طراحی گوشی Realme GT3 نسبت به نسل قبلی خود، GT2، تغییرات چشمگیری داشته است. این گوشی با بدنه‌ای شیشه‌ای و فریم پلاستیکی به بازار عرضه شده که با طراحی خاص قاب پشتی، جذابیت بیشتری برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

گوشی Realme GT3 فقط در دو رنگ سفید (Pulse White) و مشکی (Booster Black) تولید شده بنابراین انتظار رنگ‌های ویژه برای آن را نداشته باشید. با این حال، حس خوبی که هنگام به دست گرفتن گوشی القا می‌شود ناشی از وزن زیر ۲۰۰ گرم و ابعادی که دارد، است.

بررسی طراحی گوشی Realme GT3

طراحی گوشی ریلمی GT3 از لحاظ ظاهری

یک نکته جالب درباره طراحی گوشی Realme GT3، نحوه چینش و ترتیب قطعات روی پنل پشتی آن است. Realme یک محفظه مستطیلی برای لنزهای دوربین در نظر گرفته که در کنار آن، یک چراغ RGB خاص دیده می‌شود. این چراغ RGB که به رنگ‌های مختلف نوردهی می‌کند، وضعیت شارژ گوشی را نشان می‌دهد و در وسط آن عبارت "Dare To Leap" که شعار کمپانی Realme است، حک شده است.

نور RGB در گوشی Realme GT3

چراغ RGB جذابی که در گوشی Realme GT3 وجود دارد، با افکت‌های مختلف طراحی شده و شما می‌توانید وارد بخش تنظیمات گوشی شوید و انواع مختلفی از افکت‌ها را برای آن انتخاب کنید تا به شخصی‌سازی آن بپردازید. به عنوان مثال، هنگامی که باتری گوشی به زیر 20 درصد می‌رسد، نور این چراغ قرمز می‌شود و در حالت شارژ، به رنگ بنفش، درخشان می‌کند. در این بخش، ۲۵ رنگ مختلف، ۲ نوع ریتم و ۵ حالت سرعت نور مختلف برای این چراغ در نظر گرفته شده است.

چراغ شارژ RGB در گوشی GT3 ریلمی

در پنل پشتی گوشی Realme GT3، سه دوربین در دو حلقه دایره‌ای شکل قرار دارد؛ به همین دلیل، از دور به گوشی نگاه می‌کنید، ممکن است فکر کنید که این گوشی فقط دو دوربین دارد. در بخش‌های بعدی به طور جزئی‌تر در مورد عملکرد و ویژگی‌های دوربین‌های Realme GT3 صحبت خواهیم کرد.

در پنل جلویی گوشی، یک نمایشگر 6.74 اینچی با دوربین سلفی قرار دارد که به چشم می‌خورد. حاشیه‌های باریکی دور صفحه نمایش وجود دارد، اما نسبت نمایشگر به فریم بدنه گوشی ۸۷.۹ درصد است. نکته جالب دیگر این است که با وجود نمایشگر بزرگی که در Realme GT3 وجود دارد، وزن آن بیشتر از ۲۰۰ گرم نشده و به عنوان یکی از گوشی‌های سبک وزن شناخته می‌شود. در کل، Realme GT3 یک گوشی با طراحی نسبتاً خاص و بدنه‌ای خوش دست است و می‌تواند همراه مناسبی برای استفاده روزمره شما باشد.

بررسی صفحه نمایش Realme GT3

این گوشی با صفحه‌نمایشی به ابعاد 6.74 اینچ و رزولوشن 1240×2772 پیکسل از نوع امولد به‌کارگرفته شده است. این صفحه‌نمایش با توانایی نمایش 451 پیکسل در هر اینچ، به شما تجربه‌ای بی‌نظیر از وضوح و کیفیت تصویر ارائه می‌دهد. علاوه بر این، توانایی ارائه نرخ بروزرسانی فوق‌العاده 144 هرتز و حداکثر روشنایی 1400 نیت (nits)، این صفحه‌نمایش را به یکی از بهترین‌ها در بازار تبدیل می‌کند که همچنین از لحاظ راحتی چشم، تجربه‌ای بی‌نظیر را برای کاربران فراهم می‌کند.

بررسی نرخ نوسازی در گوشی ریلمی GT3

مشخصات و دوام باتری ریلمی جی تی 3

باتری با ظرفیت بالا می‌تواند یک گوشی معمولی را به یک گوشی پرکاربرد و کارآمد تبدیل کند، و این گوشی ریلمی با باتری ظرفیت 4600 mAh از این قاعده مستثنی نیست. با یک بار شارژ، در صورت استفاده متوسط و عادی، می‌توانید تا آخر روز از باتری خود استفاده کنید.

مشخصات باتری در گوشی Realme GT3

اما نکته مهم‌تر درباره باتری این گوشی، قابلیت شارژ سریع آن است. با استفاده از آداپتور 240 واتی، این گوشی در عرض چند دقیقه به طور کامل شارژ می‌شود. اگر از قابلیت فست شارژ استفاده کنید، می‌توانید در کمتر از 3 دقیقه باتری را از 0 تا 50 درصد شارژ کنید که واقعاً یک ویژگی هیجان‌انگیز است. اگر نیاز فوری به استفاده از گوشی دارید، با صبر کردن تنها چند دقیقه می‌توانید دوباره از گوشی خود استفاده کنید. نکته جالب تر اینجاست که این شارژر در جعبه گوشی موجود است و نیازی به هزینه اضافی برای آن نیست. طبق بررسی‌های انجام شده توسط کارشناسان و ادعاهای شرکت ریلمی، باتری با ظرفیت 4600 میلی آمپر ساعتی این گوشی می‌تواند در عرض 10 دقیقه به طور کامل شارژ شود.

شارژر فست 240 وات گوشی ریلمی جی تی 3

عملکرد دوربین ریلمی GT3

در قسمت پشت گوشی GT3 ریلمی، سه دوربین مختلف قرار داده شده که دو دوربین در حلقه پایینی و یک دوربین در حلقه بالایی قرار گرفته است. این طراحی احتمالاً برای نزدیک‌تر کردن ظاهر گوشی به مدل‌های اپل صورت گرفته است. حال بیایید به بررسی لنزهای موجود در پنل پشتی این گوشی بپردازیم:

عملکرد و مشخصات لنز دوربین GT3

  • لنز 50 مگاپیکسلی:

 این لنز با فاصله کانونی f/1.9 و عرض تصویر 24 میلی‌متر برای عکس‌های عمومی استفاده می‌شود. این لنز با هوش مصنوعی موجود در گوشی، تصاویری با کیفیت بسیار بالا و واقعی‌تر را ارائه می‌دهد، به‌خصوص در شرایط نوری کم که به‌طور خودکار به حالت شب تبدیل می‌شود تا کیفیت تصاویر بهبود یابد. علاوه بر این، در محیط‌های داخلی، نویز کمی دارد و مشکلاتی از قبیل شارپنس و سایه‌ها وجود ندارد.

  • لنز 8 مگاپیکسلی:

این دوربین دوم با فاصله کانونی f/2.2 و قابلیت گرفتن تصاویر با زاویه دید 112 درجه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این لنز، کنتراست و رنگ‌های مناسبی را ارائه می‌دهد، اما در جزئیات، شارپنس و دینامیک رنگ‌ها کمی محدود است و اغلب به‌شکل ریختگی در گوشه‌های عکس‌ها مشاهده می‌شود.

  • لنز 2 مگاپیکسلی:

این لنز برای عکاسی میکروسکوپی طراحی شده و فاصله کانونی آن f/3.3 است. این دوربین قادر است تصاویر با زوم 20 برابری در حالت عادی و تا زوم 40 برابری دیجیتالی گرفته و عکس‌هایی با کیفیت قابل قبولی را ارائه دهد.

با استفاده از دوربین‌های این گوشی می‌توانید فیلم‌های با کیفیت بالا ضبط کنید، به‌طور پیش‌فرض با فرمت 1080p و 30 فریم در ثانیه و همچنین قابلیت ارتقاء به کیفیت 4K و 60 فریم در ثانیه را دارید.

بررسی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری Realme جی تی 3

کمپانی ریلمی برای گوشی GT3 از تراشه کوالکام اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ استفاده کرده که ممکن است به نظر قدیمی بیاید، اما هنوز قدرت کافی برای اجرای اکثر بازی‌ها و برنامه‌ها را دارد. همچنین، باید به رابط کاربری RealmeUI ۴.۰ که بر پایه اندروید ۱۳ ساخته شده است اشاره کرد. این رابط کاربری باعث ساده‌تر شدن استفاده از نرم‌افزارهای گوشی می‌شود. بنابراین، با گوشی‌ای هوشمند قدرتمند و مدرن از نظر سخت‌افزاری روبه‌رو هستیم.

البته، باید توجه داشت که برند ریلمی پشتیبانی نرم‌افزاری طولانی‌مدتی از گوشی‌های خودش را ارائه نمی‌دهد و این گوشی احتمالاً فقط تا نسخه‌ی اندروید ۱۵ را دریافت خواهد کرد.

پردازنده گوشی ریلمی GT3

بر اساس بررسی‌های سایت Geekbench، گوشی Realme GT3 در تست تک هسته‌ای در میان 30 گوشی برتر و در تست چند هسته‌ای در میان 20 گوشی برتر سال 2023 قرار دارد. همچنین، در سایت Antutu این گوشی با امتیاز بسیار بالای 1,050,000 در بین 10 گوشی برتر سال قرار گرفته است. این موضوع جالب است که در تست‌های انجام شده، این گوشی دیرتر از بسیاری از گوشی‌های پرچمدار گرم شده، که این یک امتیاز مثبت محسوب می‌شود.

با توجه به ویژگی‌های سخت‌افزاری، اعمال پردازشی، رم، گرافیک، و نرخ فریم بالای 60FPS، گوشی Realme GT3 قادر است تجربه‌ی بسیار مناسبی را برای اجرای بازی‌هایی مانند Asphalt 9، Drift Racing 2، یا Call of Duty Mobile با بالاترین کیفیت و کارایی ارائه دهد. این گوشی در نسخه‌های مختلف از 8 تا 16 گیگابایت رم و از 128 گیگابایت تا 1 ترابایت حافظه عرضه شده است. در بازار ایران، بیشترین توجه به نسخه با 16 گیگابایت رم و حافظه 1 ترابایتی شده است، که می‌تواند عملکرد بسیار قوی و جذابی را در بازی‌ها ارائه دهد.

میزان رم در گوشی موبایل Realme GT3

عملکرد اسپیکر

گوشی Realme GT3 از یک اسپیکر استریو استفاده می‌کند که اسپیکر دوم به عنوان اسپیکر مکالمه عمل می‌کند. به همین دلیل، صدا به‌طور کلی بالانس نیست و اسپیکر پایینی صدای نسبتاً بلندتری را پخش می‌کند. کیفیت صدا خوب بوده و بیس مناسبی دارد، و در صداهای بالا، به هم‌ریختگی زیادی نمی‌بینید. صدای این گوشی مناسب است، اما به اندازه گوشی‌های پرچمدار بالا نمی‌رسد. از جک ۳.۵ میلیمتری برای هدفون استفاده نمی‌شود و باید از طریق هندزفری بلوتوث به موسیقی گوش داده شود. با استفاده از بلوتوث نسخه ۵.۳ و پشتیبانی از aptX HD، می‌توانید کیفیت صدای خوبی با تاخیر کم داشته باشید.

جدول مشخصات فنی گوشی ریلمی GT3

مشخصات
مقادیر
ابعاد
۸.۹×۷۵.۸×۱۶۳.۹ میلی‌متر
وزن
۱۹۹ گرم
توضیحات سیم کارت
سایز نانو (۸.۸ × ۱۲.۳ میلی‌متر)
ساختار بدنه
قاب جلو و پشت از جنس شیشه / فریم از جنس پلاستیک
ویژگی‌های خاص
مجهز به حس‌گر اثرانگشت
مناسب بازی
مناسب عکاسی
تعداد سیم کارت
دو عدد
ویژگی‌های کلیدی
رابط کاربری Realme UI ۴.۰ / صفحه‌نمایش بسیار با‌کیفیت / دوربین‌ اصلی   قدرتمند / پردازنده قدرتمند
زمان معرفی
۲۸ فوریه ۲۰۲۳
مدل
GT۳
دسته ‌بندی
پرچم‌دار
تراشه
Qualcomm Snapdragon ۸+ Gen ۱   Chipset
پردازنده‌ مرکزی
۱x Cortex-X۲ + ۳x Cortex-A۷۱۰ + ۴x Cortex-A۵۱۰
فرکانس پردازنده‌ مرکزی
۱.۸ - ۲.۵ - ۳.۰ گیگاهرتز
پردازنده‌ گرافیکی
Adreno ۷۳۰
حافظه داخلی
یک ترابایت
مقدار RAM
۱۶ گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه
فاقد پشتیبانی از کارت حافظه
فناوری صفحه‌ نمایش
AMOLED
بازه‌ اندازه صفحه نمایش
۶.۰ اینچ و بزرگتر
اندازه
۶.۷۴ اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
۱۲۴۰×۲۷۷۲
تراکم پیکسلی
۴۵۱ پیکسل بر اینچ
نسبت صفحه‌ نمایش به بدنه
۸۷.۹
نسبت تصویر
۲۰:۹
سایر قابلیت‌ها
صفحه‌نمایش با نرخ بروزرسانی ۱۴۴ هرتز / صفحه‌نمایش با حداکثر روشنایی ۱۴۰۰ نیت (nits)
شبکه‌های ارتباطی
۲G
۳G
۴G
۵G
شبکه‌های مخابراتی و ارتباطی قابل پشتیبانی
QZSS
Wi-Fi
بلوتوث
موقعیت نما ( GPS )
BDS
GALILEO
GLONASS
GPS
رادیو
ندارد
نوع Wi-Fi (ورژن)
Wi-Fi ۸۰۲.۱۱ a/b/g/n/ac, dual-band
بلوتوث
۵.۳, A۲DP, LE, aptX HD
نسخه بلوتوث
۵.۳
درگاه‌های ارتباطی
USB Type-C ۲.۰
دوربین‌های پشت گوشی
۳ ماژول دوربین
رزولوشن عکس
۵۰ مگاپیکسل
فناوری فوکوس
PDAF
فلش

Dual LED Dual Tone
قابلیت‌های دوربین
دارای ۳ حسگر دوربین | دوربین‌هایی با رزولوشن ۵۰+۸+۲ مگاپیکسل / - حسگر اول از نوع عریض   (Wide)، با رزولوشن ۵۰ مگاپیکسل، دریچه‌ی دیافراگم f/۱.۹، فاصله کانونی لنز ۲۴ میلی‌متر (Focal Length ۲۴ mm)، ثبت تصاویر با پیکسل‎هایی به سایز ۱.۰ میکرومتر (۱.۰µm Pixel Size)،   سایز سنسور ۱/۱.۵۶ اینچ   (Sensor Size ۱/۱.۵۶ Inch)،   مجهز به فناوری فوکوس اتوماتیک از نوع   PDAF و مجهز به لرزشگیر اپتیکال تصویر (Optical Image Stabilization) / - حسگر دوم نوع فوق‌عریض   (ultrawide) با رزولوشن ۸ مگاپیکسل، دریچه‌ی دیافراگم f/۲.۲، فاصله کانونی لنز ۱۶ میلی‌متر (Focal Length ۱۶mm)، ثبت تصاویر با پیکسل‎هایی به سایز ۱.۱۲ میکرومتر (۱.۱۲µm Pixel Size)،   سایز سنسور ۱/۴.۰ اینچ   (Sensor Size ۱/۴.۰ Inch) و زاویه دید ۱۱۲ درجه / - حسگر سوم از نوع میکروسکوپ (microscope) با رزولوشن ۲ مگاپیکسل، دریچه‌ی دیافراگم f/۳.۳، فاصله کانونی لنز ۲۰ میلی‌متر (Focal Length ۱۳mm) / قابلیت   عکاسی پانوراما (Panorama) / قابلیت عکاسی   HDR به‌صورت خودکار
فیلمبرداری
رزولوشن ۲۱۶۰ × ۳۸۴۰ و سرعت ۳۰/۶۰ فریم بر ثانیه (۴K@۳۰/۶۰FPS) / رزولوشن ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ و سرعت ۳۰/۶۰ فریم بر ثانیه (۱۰۸۰p@۳۰/۶۰FPS) / قابلیت   فیلمبرداری HDR۱۰ / تثبیت کننده الکترونیکی تصویر مبتنی بر   ژیروسکوپ (gyro-EIS) /
دوربین سلفی
دارای ۱ حسگر دوربین | دوربین‌ با رزولوشن ۱۶ مگاپیکسل - حسگر از نوع عریض   (Wide)، با رزولوشن ۱۶ مگاپیکسل، دریچه‌ی دیافراگم f/۲.۵، فاصله کانونی لنز ۲۵ میلی‌متر (Focal Length ۲۵mm)، ثبت تصاویر با پیکسل‎هایی به سایز ۱.۰ میکرومتر (۱.۰µm Pixel Size)،   سایز سنسور ۱/۳.۰۹ اینچ   (Sensor Size ۱/۳.۰۹ Inch) / فیلمبرداری: رزولوشن ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ و   سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه (۱۰۸۰p@۳۰FPS)
بلندگو
استریو
خروجی صدا
USB Type-C
توضیحات تکمیلی صدا
۲۴-bit/۱۹۲kHz Hi-Res audio
سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android ۱۳
حس‌گرها
قطب‌نما (Compass)
شتاب‌سنج   (Accelerometer)
مجاورت   (Proximity)
ژیروسکوپ (Gyro)
اثرانگشت زیر صفحه نمایش   (FingerPrint|Under-Display)
مشخصات باتری
باتری لیتیوم‌- یون با ظرفیت ۴۶۰۰ میلی‌آمپرساعت / قابلیت شارژ سریع با توان ۲۴۰ وات / شارژر صفر تا ۱۰۰ درصد در ۱۰ دقیقه
اقلام همراه
دفترچه‌ راهنما
شارژر
قاب ژله‌ای
سایر توضیحات اقلام همراه
کابل USB-C

قیمت و خرید گوشی ریلمی GT3 در دیجی پویا

گوشی گیمینگ ریلمی مدل GT3 با توجه به مشخصات فوق العاده خود، دارای قیمت های متفاوتی در بازار موبایل ایران می باشد. از این رو دیجی‌پویا برای حذف این حباب قیمتی گوشی جی تی 3 برند Realme را با بهترین قیمت بازار و گارانتی معتبر در سایت خود جهت فروش قرار داده است. برای مشاهده قیمت و خرید گوشی GT3 ریلمی می‌توانید از لینک‌های زیر اقدام نمایید:

کلام آخر

گوشی Realme GT3، با توجه به امکانات فراوانی که با قیمت مناسب ارائه می‌دهد، جذابیت زیادی دارد. این گوشی با شارژر فوق سریع ۲۴۰ واتی، نمایشگر بزرگ با جزئیات بالا، تراشه قدرتمند اسنپدراگون ۸ پلاس، و نشانگر جذاب RGB در پشت پنل، همگی امکاناتی است که جذابیت خاصی به این محصول Realme می‌بخشند.

البته نکاتی مانند دوربین‌های نسبتاً عادی، رابط کاربری با کمی باگ، پشتیبانی نرم افزاری که ممکن است برای مدت زمان طولانی ارائه نشود، و نسبتاً قدیمی بودن گوشی، ممکن است باعث شود Realme GT3 در مقایسه با رقبا مانند گوشی Samsung S23 FE یا Xiaomi Poco F5 Pro با همان قیمت، جذابیت کمتری داشته باشد.

با این حال، اگر به دنبال یک گوشی پرچمدار با پردازنده قدرتمند، نمایشگر بزرگ، و به خصوص شارژر ۲۴۰ واتی داخل جعبه هستید، Realme GT3 ممکن است یک گزینه مناسب برای شما باشد.

از این که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید از شما دیجی‌پویایی‌های عزیز سپاس گزاریم، لطفا نظرات و پیشنهادات زیبای خود را با ما به اشتراک بگذارید.