فهرست مطالب

بررسی جزئی و دقیق گوشی Samsung S24 Plus

سامسونگ گلکسی S24 پلاس، پرچمدار جدید کره‌ای‌ها، با امکانات جذابی مانند قابلیت هوش مصنوعی Galaxy AI به بازار آمده است. این گوشی، خوش‌دست و به نسبت قیمت مناسب نسبت به بقیه پرچمدار های این سری، در مقایسه با نسل قبلی خود، تفاوت‌های زیادی در بخش‌های مختلف دارد. این تفاوت‌ها ممکن است تأثیر قابل توجهی بر ارزش خرید این مدل نسبت به نسخه قبلی و حتی رقبای قدرتمند آن داشته باشد. برای بررسی دقیق‌تر، با مقاله نقد و بررسی گلکسی S24 پلاس در دیجی پویا همراه شوید تا بخش‌های مختلف این پرچمدار را به دقت مورد بررسی قرار دهیم و ببینیم این گوشی ارزش خرید دارد یا نه؟!

بررسی گوشی سامسونگ S24 پلاس

پیشنهاد گوشی هم‌رده!:

بررسی گوشی سامسونگ مدل S24 اولترا

طراحی گلکسی S24 پلاس

با در دست گرفتن گوشی گلکسی S23 پلاس، اولین چیزی که به ذهنتان می‌رسد، شباهت فوق‌العاده زیاد این گوشی پرچمدار به آیفون 15 است. این شباهت تا حدی زیاد است که تصور می‌کنید سامسونگ برای طراحی پرچمدار جدید خود هیچ زحمتی نکشیده و صرفاً طرح قبلی پرچم دار های خود را روی طراحی آیفون های اپل پیاده کرده. اما در واقعیت، این گوشی‌ها با تغییرات کم اما مهمی به بازار عرضه شده‌اند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

بررسی طراحی گوشی اس 24 پلاس سامسونگ

بخش پشتی و جلوی بدنه سامسونگ S24 پلاس از جنس شیشه است و با گوریلا گلس ویکتوس ۲ محافظت شده است. این پرچمدار دارای فریم آلومینیومی است و از این لحاظ نیز مشابه گلکسی S23 پلاس است. با این حال، سامسونگ در پرچمدار جدید خود از نسخه تقویت‌شده‌ی Aluminum Armor یعنی Aluminum Armor 2 برای طراحی بخش فریم استفاده کرده است که مقاومت بیشتری نسبت به نسل قبلی دارد. در مقابل، اپل برای تمام نسخه‌های آیفون ۱۵ به سراغ بدنه تیتانیومی رفته بود، اما سامسونگ در گلکسی S24 اولترا از فریم تیتانیومی استفاده کرده و دو پرچمدار دیگر همچنان از جنس آلومینیومی نسل قبلی در طراحی بدنه خود استفاده می‌کنند.

بررسی پورت شارژ در گوشی S24 Plus

استفاده از اصول طراحی بدنه دستگاه در نسخه قبلی، به همراه ایجاد تغییراتی همچون طراحی تخت بخش فریم که شباهت آن را به آیفون های اپل زیاد کرده، به طور قابل توجهی بر خوش دست بودن Samsung Galaxy S24 Plus تأثیر گذاشته است و امکان سر خوردن ار دست و آسیب دیدن به هنگام برخورد با زمین آن را به شدت کاهش داده است. با این حال، توصیه می‌شود حتماً از گارد یا قاب محافظ  برای این گوشی استفاده شود، تا ریسک آسیب دیدن بخش شیشه‌ای پشت بدنه یا پنل نمایشگر را به حداقل برساند.

Samsung S24 Plus کاملاً هم وزن با نسل قبلی خود است، و علیرغم تغییرات در طراحی فریم آلومینیوم، سامسونگ توانسته وزن دستگاه را در حد ۱۹۶ گرم ثابت نگه دارد. همچنین، ابعاد این دستگاه نسبت به نسخه قبلی، تغییری کمی در حد ۰.۱ میلیمتر در بخش های عرض، ارتفاع و ضخامت داشته و ابعاد پرچمدار جدید خود را تقریباً حفظ کرده است.

بررسی دوربین

گلکسی S24 پلاس، پرچمدار جدید سامسونگ، به جز در زمینه طراحی در بخش سخت‌افزار دوربین‌های پشتی و سلفی نیز با نسل قبل تطابق دارد، و سامسونگ تمایل چندانی به تغییر این ساختار و استفاده از دوربین‌های با کیفیت بالاتر ندارد. ست دوربین‌های پشتی گلکسی S24 پلاس شامل سه دوربین اصلی با رزولوشن ۵۰ مگاپیکسل واید، یک دوربین اولترا واید با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل، و یک دوربین تله فوتو با رزولوشن ۱۰ مگاپیکسل می‌باشد.

بررسی دوربینهای گوشی S24 پلاس

  • عملکرد دوربین اصلی

دوربین اصلی S24 پلاس توانایی ثبت تصاویر با کیفیتی را با کاهش نویز، افزایش محدوده دینامیکی و ثبت جزئیات دقیق را داراست و نسبت به دوربین S23 Plus بهبود قابل ملاحظه‌ای داشته است. تصاویر ثبت شده با این دوربین، حتی در شرایط روشنایی و نور روز و حتی نور کم، کیفیت بالایی دارند که به دلیل بهره‌گیری از دو فناوری فوکوس خودکار، Dual Pixel با تشخیص فاز و لرزش‌گیر اپتیکال که در دوربین اصلی نسل قبلی نیز وجود داشته و همچنین، استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی برای بازسازی تصاویر، تصاویر با رنگ‌های طبیعی‌تری ارائه می‌دهند. با اینکه سامسونگ در s24 plus دست به تغییرات سخت افزاری خاصی در قسمت دوربین نزده اما در بخش هوش مصنوعی و پردازش تصویر گوشی کم کاری نکرده و سنگ تمام گذاشته تا کم و کاستی های این گوشی در دوربین جبران شود.

همچنان بخوانید!:

بررسی گوشی سامسونگ S24

این دوربین حتی در شرایط نور کم نیز تصاویر با کیفیتی را ثبت می‌کند؛ گرچه کمی نویز در این شرایط وجود دارد که می‌توان آن را نادیده گرفت. تصاویر گرفته شده با دوربین اصلی در حالت شب، جزئیات دقیقی را نشان می‌دهند و تأثیر نور مصنوعی محیط بر کیفیت دوربین اصلی در عکس برداری شبانه اثری ندارد.

مشخصات دوربین اصلی Samsung Galaxy S24 Plus

  • عکس‌برداری پرتره دوربین S24 Plus

در بحث عکاسی پرتره، دوربین اصلی اس ۲۴ پلاس تفاوت چندانی با نسل قبل ندارد و احتمالاً بیشترین تفاوت آن را می‌توان در ثبت طبیعی‌تر و با جزئیات بیشتر رنگ‌های محیط مشاهده کرد. 

  • بررسی دوربین تله فوتو اس 24 پلاس

دوربین تله فوتو گلکسی S24 plus با رزولوشن ۱۰ مگاپیکسل، به‌طور مشابه با دوربین‌های اصلی و اولترا واید این پرچمدار جدید، تصاویر را با جزئیات دقیق‌تر و رنگ‌های طبیعی‌تر ثبت می‌کند. این دوربین، حتی در شرایط نور کم یا حالت شب، کمتر تحت تأثیر نور محیط قرار می‌گیرد که باعث می‌شود جزئیات محیط با دقت بیشتری ثبت شده و تحت تأثیر نور محیط قرار نگیرند.

بررسی دوربین تله فوتو در گوشی اس 24 اولترا

  • عملکرد دوربین اولترا واید گوشی S24 plus

و اما دوربین اولترا واید گوشی S24 plus، با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل، همانند دوربین اصلی، در هر دو شرایط نور روز و حالت شب، تصاویر را با کیفیت بالا، کمترین نویز و جزئیات دقیق ثبت می‌کند. علاوه بر این، توسط این دوربین، رنگ‌های محیط به شکل طبیعی‌تری، به ویژه در عکاسی شب، ثبت می‌شوند. به نظر می‌رسد که حضور رنگ زرد در تصاویر، به زیبایی بیشتر عکس‌ها کمک می‌کند؛ این امری است که در گوشی گلکسی S23 Plus، به دلیل ناتوانی در اجرای آنچه که مورد انتظار بود، ارائه نشد و عکس‌ها، با وجود کیفیت قابل قبول، طبیعیت خود را از دست دادند اما دراین گوشی بخش عکس برداری اولترا واید پیشرفت قابل قبولی داشته.

نمونه تصویر اولترا واید در گوشی پرچم دار S24 Plus

  • بررسی دوربین سلفی

دوربین سلفی سامسونگ s24 پلاس، که به عنوان پرچمدار این سری معرفی شده است، به طور کامل شباهتی با نسل قبلی خود دارد. این دوربین دارای حسگر واید با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل است و با استفاده از فناوری فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز، تصاویر سلفی را با کیفیت بالایی ثبت می‌کند. علاوه بر این، رنگبندی چهره در این دوربین بسیار طبیعی‌تر است نسبت به مدل پیشین، S23 Plus. اطلاعات جزئیات صورت با دقت بیشتری ثبت می‌شود و این دقت در عکاسی در روز و شب و همچنین در شرایط نور کم به خوبی قابل مشاهده است. همچنین، این دوربین همانند مدل S23 Plus، قابلیت ضبط ویدئو با وضوح 4K و نرخ فریم ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه را دارا است، همچنین قابلیت ضبط با وضوح 1080p و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه نیز فراهم است.

مشخصات دوربین سلفی در گوشی اس 24 پلاس

  • مقایسه دوربین S24 Plus با S23 پلاس سامسونگ

اگر بخوایم در زمینه دوربین S24 Plus نتیجه‌گیری داشته باشیم به صورت کلی از نظر عدد و رقم تفاوتی با نسل قبل یعنی S23 پلاس نداشته و حتی در زمینه فیلم برداری نیز مانند نسل قبل از فیلمبرداری با وضوح 8K و نرخ ۲۴ و ۳۰ فریم بر ثانیه، وضوح 4K و نرخ ۳۰، ۶۰ و ۱۲۰ فریم بر ثانیه و وضوح 1080p و نرخ ۳۰، ۶۰، ۲۴۰ و ۹۶۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند اما دوربین گلکسی S24 Plus از نظر پردازش های هوش مصنوعی و پردازش تصویر پیشرفت چشم‌گیری داشته و دوربین اوتراواید بسیار بهتری نیز دارد.

مقایسه دوربین S24 Plus با S23 پلاس سامسونگ

بررسی صفحه نمایش

گلکسی S24 Plus سامسونگ از تکنولوژی نمایشگر OLED با نام تجاری Dynamic AMOLED 2X بهره می‌برد. اندازه این نمایشگر ۶.۷ اینچ و دارای نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتز است و تصاویر را با وضوح رزولوشن ۱۴۴۰ در ۳۰۸۸ پیکسل نمایش می‌دهد. صفحه نمایش S24 پلاس سامسونگ به نسبت نسل قبل خود بزرگتر شده که آن هم به دلیل حاشیه های کمتر این صفحه نمایش است به طوری که نسبت نمایشگر به اندازه گوشی 92.2 درصد است که پیشرفت بسیار خوبی به شمار می‌رود.

بررسی صفحه نمایش در گوشی S24 پلاس

LTPO یک فناوری خاص است که امکان استفاده از نرخ نوسازی متغیر و ارائه تراکم پیکسل بالا در نمایشگرهای مجهز به آن را فراهم می‌کند. استفاده از LTPO و حداکثر روشنایی ۲۶۰۰ نیتی در نمایشگر Samsung S24 Plus، امکان استفاده آسان از این پرچمدار در فضای باز را فراهم می‌کند و هیچ مشکلی برای دیدن جزئیات نمایشگر حتی در زیر نور مستقیم خورشید وجود ندارد.

نمایشگر گلکسی اس ۲۴ پلاس، طیف رنگی sRGB را به خوبی در بر می‌گیرد. اما در طیف رنگی DCI P3، دقت کمتری دارد و نواحی محدودتری را پوشش می‌دهد. این تفاوت نسبتاً قابل توجه بین این پرچمدار و نسل قبلی، در نمایش طبیعی و جذابیت رنگ‌های تصاویر مختلف، مشهود است.

بررسی باتری گوشی S24 پلاس

در این گوشی پرچمدار جدید سامسونگ از یک باتری با ظرفیت ۴۹۰۰ میلی‌آمپرساعت استفاده شده است که نسبت به باتری نسل قبلی این گوشی، ظرفیت بیشتری دارد. این باتری، امکان شارژ با دو آداپتور سیمی ۴۵ واتی و آداپتور بی‌سیم ۱۵ واتی را داراست. در حالت سیمی، حدود ۶۵ درصد از باتری در مدت ۳۰ دقیقه و ۱۰۰ درصد در مدت ۵۸ دقیقه شارژ می‌شود. همچنین، S24 پلاس، مانند نسل قبلی، از فناوری‌های شارژ بی‌سیم Qi و PMA، Power Delivery 3، و امکان شارژ معکوس بی‌سیم با توان ۴٫۵ وات پشتیبانی می‌کند.

مشخصات باتری گوشی سامسونگ S24 پلاس

علی‌رغم افزایش ظرفیت باتری، شارژدهی گوشی Samsung S24 Plus به طور چشمگیری بهتر از مدل پیشین، یعنی S23 Plus، نیست. این باتری، امکان استفاده از ۳۱ ساعت و ۱۴ دقیقه تماس مداوم، ۱۰ ساعت و ۴۵ دقیقه وبگردی، ۱۷ ساعت و ۵۰ دقیقه تماشای مداوم ویدیو، و ۶ ساعت و ۵۶ دقیقه بازی کردن با گوشی را فراهم می‌کند. اما باید توجه داشت که عملکرد باتری در بخش‌هایی مانند تماس مداوم وبگردی و بازی کردن، نسبت به باتری گلکسی S23 پلاس با ظرفیت ۴۷۰۰ میلی آمپرساعتی، کمی ضعیفتر است.

بررسی پردازنده و نرم افزار

در سال گذشته، سامسونگ در تمام نسخه‌های پرچمدار سری S23 از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ استفاده کرد؛ این تصمیم باعث شد که مشکلات متعدد تراشه‌های اگزینوس برای اولین بار برای پرچمدارهای این برند مسئله‌ای نباشد. اما در سال جاری، سامسونگ دوباره اشتباه سال های پیشین خود را تکرار کرده و هر دو مدل S24 و S24 پلاس را با تراشه‌های مختلف عرضه کرده است!

مشخصات jet Stream در گوشی S24 پلاس

گلکسی S24 پلاس در نسخه ویژه برای بازارهای آمریکا، کانادا و چین، با پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۳ عرضه می‌شود. این پردازنده با فناوری ۴ نانومتر، دارای ۸ هسته است که شامل ۱ هسته Cortex-X4 با فرکانس ۳.۳ گیگاهرتز، ۵ هسته Cortex-A720 با فرکانس ۳.۲ گیگاهرتز و ۲ هسته Cortex-A520 با فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز است و از پردازنده گرافیکی Adreno 750 استفاده می‌کند.

نسخه بین‌المللی گلکسی S24 پلاس مجهز به پردازنده اگزینوس 2400 است. این پردازنده با فناوری ۴ نانومتر، از ساختار ۱۰ هسته‌ای تشکیل شده است که شامل ۱ هسته Cortex-X4 با فرکانس ۳.۱ گیگاهرتز، ۲ هسته Cortex-A720 با فرکانس ۲.۹ گیگاهرتز، ۳ هسته Cortex-A720 با فرکانس ۲.۶ گیگاهرتز و ۴ هسته Cortex A520 با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز است و از پردازنده گرافیکی Xclipse 940 استفاده می‌کند.

امتیاز بنج مارک در گلکسی S24 Plus

بررسی هوش مصنوعی در S24 Plus

هوش مصنوعی S24 Plus یا به عبارتی Galaxy AI یکی دیگه از ویژگی‌های منحصر به فردی که سامسونگ در پرچمدارهای جدید خود اضافه کرده و به شدت در بازار گوشی‌های هوشمند مورد توجه قرار گرفته است. با این اقدام، سامسونگ در زمانی که استفاده از هوش مصنوعی به شدت رواج یافته، قدمی بسیار موثر برای اولین بار و با این وسعت در گوشی‌های هوشمند برداشته است که به واقع یکی از نقاط قوت برای تمایز پرچمدارهای این سال از سایر برندها مانند اپل، گوگل و شیائومی محسوب می‌شود. هوش مصنوعی Galaxy AI دارای قابلیت‌های متعددی از قبیل Circle to Search است که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

استفاده از هوش مصنوعی در گوشی S24 پلاس

Circle to Search قابلیت هوش مصنوعی جدید سامسونگ است که از نظر کارایی، شبیه به گوگل لنز عمل می‌کند؛ فقط کافی است دور هر بخش از تصویری که می‌خواهید اطلاعات بیشتری از آن بدانید، یک خط بکشید و گوشی به طور خودکار در مورد آن موضوع جستجو می‌کند و دیگر شما نیازی به آپلود عکس در هیچ برنامه‌ای ندارید.

Live Translat یکی دیگر از قابلیت های اضافه شده به S24 plus است که این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد که بدون دردسر و نسبتاً سریع، مکالمات خود را با افراد غیر هم‌زبان را ترجمه کنید و ارتباطات سریع‌تر و آسان‌تری داشته باشید.

آیا سامسونگ S24 Plus ارزش خرید دارد؟

ارزش خرید در گوشی سامسونگ Galaxy S24 Plus

گلکسی +S24 به نظر می‌رسد که یک پرچمدار جذاب و به‌روز است؛ سامسونگ تمام ویژگی‌های برجسته را در گلکسی اس ۲۴ اولترا جای داده تا این گوشی، به عنوان یکی از کامل‌ترین پرچمداران سال شناخته شود. با این‌حال، گلکسی اس ۲۴ پلاس از بسیاری از این قابلیت‌ها محروم است و به همین دلیل در مقایسه با برادر بزرگ‌ترش، ارزش خرید کمتری دارد. این گوشی همچنان یکی از پرچمداران جذاب بازار است؛ اما اگر دارای ۶۰ میلیون تومان بودجه هستید، توصیه می‌شود که بودجه خود را کمی بیشتر کنید و به سمت گلکسی S24 اولترا بروید. در نهایت، قیمت کمتر، راحتی بیشتر و احتمالاً علاقه شدید به چیپ اگزینوس 2400 تنها دلایل منطقی برای انتخاب این گوشی به جای گلکسی S24 Ultra خواهد بود.

خرید گوشی سامسونگ S24 Plus زیر قیمت بازار در دیجی پویا

از آنجا که این گوشی موبایل در بازار ایران به دلیل پرچم‌دار بودن دارای بازه های قیمتی متفاوت است، بنابراین خرید از یک فروشگاه آنلاین موبایل معتبر موضوع بسیار مهم و قابل توجهی می باشد. دیجی پویا با توجه به سابقه بالای خود در تامین انواع مدل های گوشی‌های سامسونگ، بهترین و ارزانترین سایت خرید گوشی علی الخصوص برند Samsung می باشد، بنا بر گزارشهای اعلام شده و رضایت‌های خریداران، موبایل سامسونگ گلکسی S24 پلاس با قیمتی ارزان در فروشگاه دیجی پویا تهیه شده است که در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. برای مشاهده قیمت و خرید می‌توانید از باکس زیر اقدام نمایید: