فهرست مطالب

مقایسه گوشی شیائومی 13T PRO و 13T

تحت لیسانس شرکت لایکا - این جمله برجسته شعار سری 13T از شیائومی است، زیرا این دو گوشی‌ هوشمند دوربین‌های یکسانی دارند. شیائومی 13T و 13T Pro همچنین از اندازه مشابهی هم برخوردار هستند و با طراحی یکسان، همچنین - صفحه‌نمایش و باتری‌های یکسانی را در اختیار کاربر قرار می دهند. بدون شک، چند تفاوت وجود دارد که عامل ارتقاء و قیمت بالای شیائومی 13T Pro را تشکیل می‌دهند - چیپست درجه یک، شارژ سریعتر، قابلیت‌های گسترده‌تر ضبط ویدیو، حافظه سریعتر، و پشتیبانی از Wi-Fi 7.

در مدل‌های شیائومی 13T و 13T Pro، طراحی‌ آنها کاملاً یکسان است و همچنین اندازه و وزن آنها نیز مشابه است. این دو گوشی هوشمند دارای استاندارد مقاومت در برابر گرد و آب IP68 می‌باشند. هر دو نسخه از این گوشی‌ها در دو نوع با پنل‌های پشتی متفاوت در دسترس قرار دارند.

بررسی وزن گوشی 13T و 13T Proگوشی‌های 13T و 13T Pro دارای پنل جلویی Gorilla Glass 5، یک قاب پلاستیکی و مدل‌های مشکی و سبز آنها دارای پشته‌های شیشه‌ای هستند. از طرفی دیگر، مدل معروف آلپاین بلو از پنلی پوشیده شده از چرم مصنوعی آبی بهره‌مند است.
از نظر ظاهری، هر دو گوشی زیبا هستند. اگر بخواهیم یکی را انتخاب کنیم، به نظر می‌رسد که نسخه چرمی به دلیل داشتن چسبندگی بیشتر نسبت به سایر مدل‌ها انتخاب مناسب‌تری است.

پیشنهاد بررسی مهم:

بررسی گوشی شیائومی 13T pro

مقایسه صفحه نمایش

توسط شیائومی پنج مدل نرخ تازه‌سازی برای این دو گوشی اعلام شده است (30Hz، 60Hz، 90Hz، 120Hz و 144H). رایج ترین نوع نرخ بروزرسانی صفحه نمایش که اعلام شده همان 120 هرتز است که در این گوشی ها تا 144 هرتز هم افزایش می یابد در حالی که گوشی هنگام نمایش محتوای ثابت به 60Hz کاهش می‌یابد. همچنین تمام برنامه‌های استریم در 60Hz برای رابط کاربری و استریم محدود هستند. و البته، برنامه‌های سیستمی مانند برنامه دوربین و نقشه‌های گوگل همیشه با 60 فریم بر ثانیه اجرا می‌شوند.

تنها زمانی که ما دیدیم که صفحه از 30Hz استفاده می‌کند، برای نمایش Always-on بود. ولی هیچ وقت ندیدیم که در رابط کاربری از 144Hz استفاده شود، اما ما می‌توانیم تأیید کنیم که صفحه در بازی‌ها، بنچمارک‌ها و برنامه‌های HFR سازگار از 144Hz استفاده می‌کند. در نهایت، دو گوشی 13T از پخش HDR10+ و Dolby Vision نیز پشتیبانی می‌کنند تا شاهد نهایت لذت و کیفیت را از یک گوشی هوشمند بالا رده و به اصطلاح پرچم‌دار باشیم.مقایسه صفحه نمایش گوشی سیزده تی و سیزده تی پرو

بررسی باتری

هر دو گوشی شیائومی 13T و 13T Pro از باتری‌ 5,000 میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برند. ممکن است به نظر برسد که دو گوشی عمر باتری مشابهی ارائه می‌دهند اما در عمل امتیازهای متفاوتی در زمینه عمر باتری از خود نشان داده اند و همچنین زمان اجرای بازی ها در این دو گوشی متفاوت است. 13T در زمان وب گردی حدود یک ساعت کارکرد بیشتری ارائه می دهد و در تماس های تلفنی هم تا 5 ساعت دوام بیشتری از خود نشان می هد که آن هم به دلیل کم مصرف بودن پردازنده آن است. در ادامه به بررسی سرعت شارژ شدن این دو گوشی و همچنین سایر قابلیت ها نظیر پشتیبانی از شارژ بی سیم و تکنولوژی های شارژ آن می پردازیم.

عمر باتری در گوشی 13T و 13T PRO

سرعت شارژ

یکی از اولین تفاوت‌های اصلی بین شیائومی 13T و شیائومی 13T Pro، سرعت شارژ آن دو است. شیائومی 13T از شارژ سریع 67 واتی پشتیبانی می‌کند در حالی که 13T Pro از پشتیبانی 120 واتی (HyperCharge) برخوردار است. هر دو گوشی با آداپتورهای برق مربوط به خود ارائه می‌شوند و دیگر نیازی به خریدآداپتور شارژ جداگانه و گرون قیمت نیست.

زمان شارژ باتری در دو گوشی سری 13

آیا سری 13T از شارژ بی سیم پشتیبانی می‌کند؟

واضح است که شیائومی 13T Pro در سرعت شارژ به مراتب سریعتر است و می‌تواند در زمینه سرعت شارژ در رقابت با شیائومی 13tپیروز میدان باشد اما هر دوی این گوشی ها از شارژ بی سیم پشتیبانی نمی کنند.
همانند سایر گوشی‌های قابلیت شارژ 120 وات شیائومی، 13T Pro از حالت Boost Charge پشتیبانی می‌کند - این ویژگی اجازه سریع‌ترین شارژ ممکن با 120 وات را فراهم می‌کند، اما تنها زمانی که صفحه گوشی خاموش است به عنوان اقدامی برای جلوگیری از گرمای زیاد. این گزینه به صورت پیش‌فرض غیرفعال است، اما می‌توانید آن را از داخل تنظیمات باتری فعال کنید.
اگر حالت Boost غیرفعال باشد، گوشی به شارژ 60-80 وات محدود شده و شارژ کامل با سرعت کمتر - حدود 40 دقیقه - انجام می‌شود که از این نظر به 13T نزدیک‌تر است.

عدم پشتیبانی از شارژ بیسیم در سری 13

مقایسه و تست اسپیکر 13T

گوشی‌های شیائومی 13T و 13T Pro از نوع اسپیکر استریو هیبریدی رایج بهره می‌برند. هر دو اسپیکر در سمت بالا و پایین گوشی قرار دارند. اسپیکر بالا همچنین به عنوان اسپیکر مکالمه هم عمل می‌کند و از این رو گوشی شیائومی 13 تی و 13 تی پرو کیفیت بسیار مطلوبی را برای مکالمه ارائه می دهند. به نظر می رسد شیائومی 13T دارای خروجی صدای بیشتری به نسبت نسخه پرو این گوشی باشد؛ هر دو اسپیکر صدای خوبی با بیس مناسب، وکال‌های خوب و ارائه متوسطی از فرکانس‌های بالا ارائه می‌دهند و به طور کلی در ولوم های بالا و صداهای بلند شاهد افت کیفیت در اسپیکر این دو گوشی نیستیم.

اسپیکر بین گوشی های 13T و 13T pro

پیشنهاد دیجی پویا:

بررسی گوشی شیائومی 13

عملکرد کلی سری 13T

دومین تفاوت اساسی بین گوشی 13 تی و 13 تی پرو در عملکرد است و این بخش احتمالاً بیشترین تأثیر را در تصمیم‌گیری بر روی انتخاب شما بین این دو گوشی داشته باشد، قسمتی که مشخص می کند کدام گوشی سریع تر است.

شیائومی 13T با چیپست جدید Dimensity 8200 Ultra که بر اساس فرآیند تولید 4 نانومتری ساخته شده است، عمل می‌کند. چیپ 8200 یک پردازنده هشت هسته‌ای با ترکیب مدرن‌ 1+3+4 دارد. هسته اصلی Cortex-A78 با سرعت 3.1 گیگاهرتز، گروه دومی از 3 هسته Cortex-A78 با سرعت 3.0 گیگاهرتز کلاک شده‌اند. گروه انرژی‌افزا با 4 هسته Cortex-A55 با سرعت 2.0 گیگاهرتز کلوک شده‌اند. GPU نیز Mali-G610 MC6 است.

مقایسه پردازنده گوشی سیزده تی و سیزده تی پرو

گوشی شیائومی 13T Pro از چیپست معروف Dimensity 9200+ استفاده می‌کند که در فرآیند ساخت 4 نانومتری دومین نسل TSMC (N4P) تولید شده است. این چیپ دارای یک پردازنده هشت هسته‌ای است که شامل یک هسته اصلی Cortex-X3 با سرعت 3.35 گیگاهرتز، 3 هسته Cortex-A715 با سرعت 3.0 گیگاهرتز و 4 هسته Cortex-A510 با سرعت 2.0 گیگاهرتز است. GPU در اینجا از ARM Immortalis-G715 MC11 GPU با موتور ردیابی پرتو سخت‌افزاری و shading نرخ متغیر استفاده می‌شود.

گوشی شیائومی 13T دارای 8 گیگابایت رم و حافظه داخلی 256 گیگابایت UFS 3.1 است، در حالی که نسخه پایه 13T Pro دارای 12 گیگابایت رم و حافظه داخلی 256 گیگابایت UFS 4.0 می‌باشد.

شیائومی 13T Pro دارای پردازنده 40٪ سریعتر و CPU و GPU سه برابر سریعتر از گوشی 13 تی است. گوشی 13T Pro دارای سخت‌افزار نوین و پردازنده پیشرفته‌تر، گرافیک با ردیابی پرتو، و هسته هوش مصنوعی بهتر است. این گوشی مناسب‌تر برای بازی‌های حرفه‌ای است و به عنوان یک گوشی با عملکرد پایدار عالی ثابت شده است.
تست گیمینگ در 13 تی و 13تی پروهمچنین، گوشی شیائومی 13T نیز اجرای بازی نرم و عملکرد پایدار عالی ارائه می‌دهد. البته تنظیمات گرافیک به حداکثر نخواهد رسید، اما تجربه به طور قابل توجهی متفاوت نخواهد بود. با این حال، گیمر های موبایل و عاشقان بازی با گوشی بدون شک تفاوت را حس خواهند کرد. همچنین داشتن پردازنده و چیپ گرافیک نسل قبلی، 13T را در طولانی مدت کمتر از لحاظ آینده‌پذیری نسبت به 13T Pro می‌کند.

مقایسه دوربین سری 13T

گوشی‌های شیائومی 13T و 13T Pro دارای دوربین‌های یکسان هستند. سه دوربین در پشت آنها وجود دارد - یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسل با OIS، یک دوربین تله‌فوتو 50 مگاپیکسل با زوم 2 برابر، و یک دوربین التراواید 12 مگاپیکسل. دوربین جلویی نیز 20 مگاپیکسل است.
تنها تفاوت بین 13T و 13T Pro در قابلیت ضبط ویدیو است - 13T Pro از فرمت های 8K 24 (اصلی) و 4K 60 (اصلی، تله)، و همچنین 4K 30 (التراواید) پشتیبانی می‌کند. در حالی که 13T به حداکثر 4K 30 برای همه دوربین‌های پشتیبانی شده خود محدود است. دوربین سلفی در هر دو گوشی به 1080p30 محدود است.

حالت عکاسی این دو گوشی به حالت Leica Vibrant با خاموش کردن هوش مصنوعی به صورت پیش‌فرض تنظیم شده است و ما این حالت را به عنوان حالت پیش‌فرض برای آزمایش‌های خود انتخاب کرده‌ایم. همچنین حالت Leica Authentic با بازتولید رنگ طبیعی‌تر نیز وجود دارد، اما این حالت نیز کمی نویز اضافه می‌کند.

مقایسه دوربین 13T و 13TPRO

کیفیت عکس در هر دو گوشی به جز تفاوت در دمای رنگ، کاملا مشابه است. عکس‌های دوربین اصلی جزئیات زیادی را ذخیره می‌کنند، و وضوح مناسب است و نویز قابل مشاهده نیست. پردازش تصویر متوازن است و جزئیات طبیعی را در عکس‌ها ارائه می‌دهد. رنگ‌ها در حالت Leica Vibrant، جذاب و پرقدرت هستند و قاطع‌تر از آنچه در واقعیت بوده‌اند، اما بدون شک اغراق شده‌اند. کنتراست بالا است، در حالی که دامنه داینامیک به اندازه کافی وسیع است اما نه افرازی و این به نظر موجب یک نگاه کلان و تعادل‌یافته می‌شود.

همچنین بخوانید:

بررسی گوشی شیائومی 13C

عکس‌های التراواید نیز خوب و دارای جزیات متوسط هستند، اما برای استفاده از لنز التراواید کافی است. نویز کم است، رنگ‌ها دوست‌داشتنی هستند و دامنه داینامیک وسیع است. این عکس‌ها به اندازه عکس‌های گرفته‌شده از دوربین اصلی جزئیات ندارند، زیرا سنسور دوربین کوچک‌تر است که خب نمی توان از این نظربه این گوشی ایرادی گرفت.
عکس‌های گرفته‌شده از دوربین تله‌فوتو هم دارای کیفیت کافی و لازم هستند. آن‌ها دارای جزئیات کافی، رنگ‌های اشباع شده، کنتراست بالا و دامنه داینامیک خوبی هستند.

دوربین‌های سلفی 20 مگاپیکسلی در 13T و 13T Pro از سنسورهای Quad-Bayer استفاده می‌کنند. خروجی این عکس های 20 مگاپیکسلی همان 20 مگاپیکسل ذخیره می شوند و این یکی از نقاط ضعف این گوشی است چرا که باعث افزایش حجم عکس میشود. تصاویر 20 مگاپیکسلی در جزئیات کمی فقط وضوح دارند و جزئیات این تصاویر ضعیف هستند. به جز این موارد؛ نوردهی عالی است، رنگ‌ها زنده و پرانرژی هستند، نویز کم است و دامنه داینامیک کافی است.

تفاوت لنز دوربین 13T و 13T PRO

گوشی شیائومی 13T Pro، همانند بسیاری از دستگاه‌های شیائومی، سامسونگ و اپل دیگر، در حالت عکاسی شب خودکار در حالت عکس عمل می‌کند. این حالت تنظیمات نوردهی مصنوعی و ایجاد تصاویر متراکم را اعمال خواهد کرد - کمتر در دوربین اصلی و تله‌فوتو اقدام به فعال‌سازی می‌کند، اما تقریباً هر بار در دوربین التراواید قابلیت فعال شدن دارد.

نمونه‌های شب از دوربین‌های اصلی و تله‌فوتو از بهترین تصاویری هستند که می‌توانید از یک گوشی هوشمند در شب بگیرید. عکس‌ها بسیار غنی از جزئیات هستند، بدون نویز قابل مشاهده، دامنه داینامیک وسیع و اشباع رنگ فوق‌العاده. نقاط برجسته در تمام عکس‌ها با مهارت قابل تحسینی اداره شده‌اند. عکس‌های گرفته‌شده از دوربین‌های التراواید با کمک حالت شب گرفته شده‌اند، معمولاً با زمان 1 ثانیه. اکثر این تصاویر قابل قبول هستند. خوب نمایش داده شده‌اند، دامنه داینامیک وسیع، رنگ‌ها عالی هستند و جزئیات کافی هستند حتی اگر بخشی از آنها به دلیل کاهش نویز محو شود.

نتیجه‌گیری از قلم استاد سعید آذریان

گوشی‌های شیائومی 13T با قیمت 500 یورو و شیائومی 13T Pro با قیمت 700 یورو به طور کلی شباهت‌های زیادی دارند و طراحی و ساخت درجه یک، صفحه‌نمایش فوق‌العاده، دوربین‌های عالی، عمر باتری و شارژ عالی، بلندگوها و نرم‌افزار قابل اعتماد ارائه می‌دهند. چند تفاوت قابل ذکر هم وجود دارد که عملکرد پردازنده به عنوان مهم‌ترین آن مطرح می‌شود.

شیائومی 13T عملکرد مناسبی را ارائه می‌دهد و حتی بازی‌های مدرن نیز به طور روان و بدون مشکل اجرا می‌شوند، اما شیائومی 13T Pro دارای پردازنده، گرافیک، چیپ‌های ذخیره‌سازی و حتی پشتیبانی از Wi-Fi 7 درجه یک می‌باشد. بنابراین، اگر گرافیک‌های فوق‌العاده و امکانات ray-tracing در بازی‌ها برای شما ضروری هستند و می‌خواهید گوشی گیمینگ تر و بروزتری داشته باشید، 13T Pro و چیپ Dimensity 9200+ منطقی خواهد بود. در غیر این صورت، 13T و پلتفرم Dimensity 8200 Ultra کاملاً مناسب خواهد بود و حداقل چند سال دیگر از هیچ مشکل عملکردی روبرو نخواهید شد.
تفاوت گوشی شیائومی 13T و 13T PRO از زبان سعید آذریانهمچنین، 13T Pro و سخت‌افزار قدرتمندتر آن اجازه ضبط ویدیو با کیفیت 4K60 و گزینه 8K24 را نیز فراهم می‌کند. اگرچه این حالت‌ها دارای لرزشگیر و ثبات کمتری هستند، برخی کاربران ترجیح می‌دهند کلیپ‌هایی با ضربه و لرزش کمتری داشته باشند.سرانجام، مسئله شارژ سریعتر نیز هائز اهمیت است. 120 وات در نسخه Pro در مقابل 67 وات در 13T. اما مگر اینکه از Charge Boost استفاده کنید، تفاوت در زمان‌های شارژ چندان مهم نیست.

" در کل اگر گیمر نیستید می توانید صفحه نمایش و دوربین فوق العاده گوشی 13 تی پرو را با قیمتی ارزان تر در گوشی شیائومی 13T با هزینه ای کمتر تجربه کنید اما اگر بازی، پردازنده فوق قوی و شارژ سریع 120 واتی برایتان اهمیت دارد باید بیشتر هزینه کنید و 13t pro را خریداری کنید "

قیمت و خرید گوشی شیائومی 13T و 13T PRO در دیجی پویا

پس از اینکه مقایسه و بررسی تفاوت های گوشی Xiaomi 13 و 13T PRO را در مقاله فوق مطالعه نمودید، لازم به ذکر است که این گوشی‌ها را باید از یک فروشنده مطمئن با قیمت مناسب و مقرون به صرفه خریداری نمایید. زیرا پس از ورود تازه این گوشی به بازار از یک قیمت غیر واقعی رونمایی شده است. ما در این موقعیت فروشگاه دیجی پویا را به شما معرفی می کنیم. دیجی پویا بعنوان بزرگترین وارد کننده محصولات شیائومی، گوشی های مورد نظر را با بهترین گارانتی اصلی و معتبر 18 ماهه تهیه و با پایینترین قیمت بازار در اختیار همگان قرار داده است. در صورتی که تمایل دارید تا از قیمت گوشی سیزده تی و سیزده تی پرو شیائومی مطلع شوید، از لینک های زیر دیدن نمایید: