فهرست مطالب

بررسی مشخصات گوشی سامسونگ A13 در دیجی پویا

مدل های مقرون به صرفه از سری A سامسونگ همیشه سهم بسیار زیادی در بازار فروش گوشی های میان رده داشته اند. A13 سامسونگ هم از این قاعده مستثنی نیست و قطعا مانند نسل قبلی خود یعنی A12 فروش بسیار خوبی خواهد داشت.

  • طراحی :

از حیث طراحی شاهد تفاوت بسیاری در قاب پشتی این گوشی هستیم به این گونه که چینش دوربین های این گوشی از همیشه بیشتر به پرچمدار این برند یعنی S22 ULTRA شبیه تر شده و  همین امر موجب زیبایی بصری هرچه تمام تر قاب پشتی این گوشی شده. بدنه و فریم این دستگاه مانند همیشه از پلاستیک طراحی شده و صفحه نمایش این گوشی نیز میزبان ناچ قطره ای بریدگی دوربین سلفی است. رنگ بندی این گوشی هم محدود به 4 رنگ مشکی , سفید , آبی و گلبهی است.

  • دوربین :

دوربین این گوشی روی کاغذ تغییر چندانی از نظر مشخصات نداشته و قاب پشتی این گوشی میزبان دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با فاصله کانونی F/1.8 بوده که همین امر سبب جذب نور بیشتر این لنز و ثبت عکس های به مراتب بهتری در نور کم است. لنزهای دیگر این گوشی هم نظیر لنز 5 مگاپیکسلی فوق عریض , لنز 2 مگاپیکسلی ماکرو و لنز 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق هیچ تغییری نسبت به نسل قبل خود نداشته که البته در این بازه قیمتی کیفیت  قابل قبولی نیز دارند و بسیار مناسب یک گوشی در این بازه قیمتی هستند.

دوربین سلفی این گوشی نیز تغییری نسبت به نسل قبل نداشته و ما همچنان شاهد یک لنز 8 مگاپیکسلی با فاصله کانونی F/2.2 هستیم.

  • صفحه نمایش :

صفحه نمایش این دستگاه را پنل PLS LCD 6.6 Inch تشکیل میدهد که میتواند در کنار تراکم پیکسلی بسیار خوب خود (~400 ppi density) تجربه لذب بخشی را برای کاربر به ارمغان بیاورد. همچنین این صفحه نمایش برای محافظت هر چه تمام تر به گوریلاگلس 5 مجهز شده و این به آن معناست که به راحتی روی این نمایشگر خط و خش نمی افتد و مقاومت بسیار خوبی از خود نشان میدهد البته که خرید یک گلس جانبی میتواند محافظت بیشتری داشته باشد! 

  • سخت افزار و رابط کاربری :

در قسمت سخت افزار این گوشی شاهد انقلابی چشم گیر بوده ایم چرا که پردازنده 12 نانومتری Mediatek Helio P35 جای خود را به پردازنده 8 نانومتری Exynos 850 در این گوشی داده است و این به معنای پردازنده بهتر و بهینه تر از  هر نظر است. پردازنده گرافیکی این گوشی نیز تقویت شده و به Mali-G52 ارتقا یافته که میتواند تجربه بازی کردن با این گوشی را لذت بخش تر کند.

نرم افزار و رابط کاربری این گوشی نیز دستخوش تغییراتی شده که باعث شده این گوشی با اندروید 12 و One UI 4.1 روانه بازار شود. همه چی در One UI جدید نرم تر و روان تر از نسخه قبلی است و پشتیبانی نرم افزاری چند ساله سامسونگ هم از این گوشی باعث میشود احتمالا تا اندروید 15 را روی این گوشی ببینیم !!

  • باتری :

باتری این گوشی شاید تنها بخشی باشد که شاهد تغییر آن نبودیم و همان باتری 5000 میلی آمپرساعتی نسل قبل در این گوشی هم به کار گرفته شده که البته به لطف پردازنده بهینه تر و مصرف کمتر آن میتوانیم شاهد شارژدهی بهتری از این گوشی باشیم. و اما شارژ شدن این دستگاه نیز توسط یک آداپتور 15 واتی (که اینبار دیگر شاهد وجود آداپتور در جعبه نیستیم) انجام می شود. محتویات جعبه هم تنها به کابل شارژ یک سر type c و دفترچه راهنما خلاصه شده است.

جمع بندی

خرید این گوشی با طراحی مدرن و پردازنده ای قوی تر در کنار برچسپ قیمتی خوبی که دارد میتواند انتخابی هوشمند در بازه خرید یک گوشی میان رده باشد.

با توجه به ویژگی های ذکر شده از این میان رده قدرتمند، در صورتی که قصد خرید این محصول را دارید از لینک زیر اقدام نمایید. توجه داشته باشید که "خرید گوشی شیائومی از دیجی پویا"  می تواند بهترین انتخاب و کم هزینه ترین خرید برای شما باشد!