نقد و بررسی مشخصات گوشی شیائومی ردمی نوت 11 اس

گوشی ردمی نوت 11S که اوایل سال 2022 به بازار عرضه شد، با وجود اینکه تازه‌ترین مدل نیست، همچنان در محدوده قیمتی خود یکی از بهترین گزینه‌ها در بازار ایران به شمار می‌آید و به همین دلیل طرفداران زیادی دارد. این گوشی با ارائه ترکیبی از ویژگی‌های قدرتمند و قیمت مناسب، توانسته جایگاه ویژه‌ای در بین کاربران پیدا کند. در ادامه، به بررسی ویژگی‌های جذاب این گوشی می‌پردازیم؛ با دیجی پویا همراه باشید.

قاب گوشی شیائومی ردمی نوت 11S

تاریخ عرضه

گوشی هوشمند ردمی نوت 11S در تاریخ 26 ژانویه 2022 معرفی شد و در 9 فوریه 2022 به بازار عرضه گردید. این دستگاه با وجود گذشت زمان از عرضه‌اش، همچنان در بازار موجود بوده و یکی از گزینه‌های محبوب در بین کاربران است. با ترکیب ویژگی‌های فنی قدرتمند و قیمت مناسب، ردمی نوت 11S توانسته توجه زیادی را به خود جلب کند و به انتخابی برتر در محدوده قیمتی خود تبدیل شود.

پیشنهاد همرده جدیدتر:

بررسی گوشی شیائومی ردمی 13

طراحی و بدنه

گوشی ردمی نوت 11S با ابعاد 159.9 x 73.9 x 8.1 میلی‌متر (6.30 x 2.91 x 0.32 اینچ) و وزن 179 گرم (6.31 اونس) طراحی شده است. این دستگاه دارای ساختار مقاوم با جلو شیشه‌ای (گوریلا گلس 3)، فریم پلاستیکی و پشت شیشه‌ای است. از قابلیت‌های این گوشی می‌توان به پشتیبانی از دو سیم‌کارت (نانو سیم‌کارت، دو حالت آماده به کار) و استاندارد IP53 اشاره کرد که آن را در برابر گرد و غبار و پاشش آب مقاوم می‌سازد. این ویژگی‌ها، ردمی نوت 11S را به گزینه‌ای مناسب و کاربردی در میان گوشی‌های هوشمند تبدیل کرده‌اند.

بدنه خنک شونده گوشی شیائومی Redmi Note 11S

رنگ‌بندی

گوشی شیائومی ردمی نوت 11S در سه گزینه رنگی خاکستری گرافیتی، سفید مرواریدی و آبی گرگ‌ومیش عرضه شده است. این رنگ‌ها، هر کدام با طراحی شیک و مدرن خود، به کاربران انتخابی گسترده‌ای را برای انطباق با سلیقه شخصی و استفاده روزمره ارائه می‌دهند. از خاکستری گرافیتی برای ظاهر مینیمالیستی و شیک، تا سفید مرواریدی برای ظاهر روشن و پاک، و آبی گرگ‌ومیش برای جذابیت و تازگی بیشتر، این گوشی به هر نیاز و سلیقه‌ای پاسخگو می‌باشد.

رنگ آبی در گوشی شیائومی ردمی Note 11S

رنگ سفید گوشی Xiaomi Redmi Note 11s

رنگ خاکستری در گوشی شیائومی Redmi Note 11 S

صفحه نمایش

ردمی نوت 11S با بهره‌گیری از صفحه‌نمایش AMOLED، تجربه بصری بی‌نظیری را ارائه می‌دهد. این صفحه‌نمایش با نرخ تازه‌سازی 90 هرتز و روشنایی 700 نیت که در حالت اوج به 1000 نیت می‌رسد، تصاویری زنده و پویا را به نمایش می‌گذارد. با اندازه 6.43 اینچ و نسبت صفحه‌نمایش به بدنه 84.5 درصد، فضای کافی برای تماشای محتوای چندرسانه‌ای فراهم شده است. رزولوشن 1080 x 2400 پیکسل و نسبت تصویر 20:9 با تراکم پیکسلی 409 پیکسل در هر اینچ، وضوح و جزئیات بالایی را تضمین می‌کند. علاوه بر این، محافظت صفحه‌نمایش توسط کورنینگ گوریلا گلس 3، این گوشی را در برابر خط و خش و آسیب‌های روزمره مقاوم ساخته است.

بررسی صفحه نمایش 890 هرتزی گوشی ردمی نوت11 اس

بررسی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری

یکی از تفاوت‌های اصلی بین Redmi Note 11 و Redmi Note 11S در بخش پردازنده است. در Redmi Note 11S از پردازنده Helio G96 استفاده شده، در حالی که در Redmi Note 11 و A23 پردازنده اسنپدراگون 680 به کار رفته است. از نظر عملکرد در محیط کاربری، هر سه گوشی به خوبی از عهده وظایف روزمره برمی‌آیند و تفاوت چشمگیری در این زمینه وجود ندارد. نرخ بروزرسانی صفحه‌نمایش هر سه گوشی نیز 90 هرتز است که تجربه کاربری روانی را فراهم می‌کند.

در بخش بازی، پردازنده Helio G96 در Redmi Note 11S عملکرد قابل قبولی را ارائه می‌دهد، اما تنظیمات گرافیکی حداکثر و Very High را پشتیبانی نمی‌کند. با این حال، در تنظیمات Medium، بازی‌ها بدون لگ و باگ اجرا می‌شوند. در آزمایش‌های یک هفته‌ای ما، عملکرد این گوشی در بازی‌ها بسیار روان و سریع بود. از طرف دیگر، پردازنده اسنپدراگون 680 که در دو گوشی دیگر وجود دارد، توانایی پشتیبانی از تنظیمات گرافیکی Very High و Max را دارد، اما در این حالت‌ها با لگ مواجه می‌شود و بهتر است روی Medium تنظیم شود که تفاوت کمی با Helio G96 دارد. در برخی مواقع، Helio G96 حتی عملکرد بهتری را نشان می‌دهد، اما اختلاف آنها بسیار کم است.

پردازنده گوشی ردمی نوت 11S شیائومی

یکی دیگر از تفاوت‌های قابل توجه، معماری پردازنده‌هاست. پردازنده Helio G96 با فناوری 12 نانومتری ساخته شده، در حالی که پردازنده‌های رقیب از فناوری 6 نانومتری بهره می‌برند. این امر موجب مصرف بیشتر باتری در Redmi Note 11S می‌شود و عملکرد باتری آن را نسبت به رقبا ضعیف‌تر می‌کند. همین مصرف بالاتر باتری ممکن است یکی از دلایلی باشد که کاربران به سراغ دیگر مدل‌ها بروند. با این حال، دوربین این گوشی می‌تواند این ضعف را جبران کند که در ادامه به آن می‌پردازیم.

از نظر نرم‌افزاری، Redmi Note 11S با اندروید 11 و رابط کاربری MIUI 13 عرضه شده که بسیاری از قابلیت‌های نسخه قبلی MIUI 12.5 را حفظ کرده است. این رابط کاربری احتمالا به‌روزرسانی‌های بیشتری دریافت خواهد کرد و امکانات شخصی‌سازی جذابی همچون Always On Display را ارائه می‌دهد. البته، رابط کاربری MIUI سلیقه‌ای است و هر کاربر ممکن است تجربه متفاوتی داشته باشد.

باتری و شارژدهی

باتری گوشی ردمی نوت 11S از نوع Li-Po با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت است که قابلیت خارج کردن آن وجود ندارد. این باتری با شارژدهی سیمی 33 وات، با استفاده از فناوری‌های PD3.0 و QC3، قادر به شارژ کامل گوشی در زمان 58 دقیقه‌ای است، که این ویژگی به صورت تبلیغاتی معرفی شده است.

پشتیبانی از شارژ سریع 33 واتی در Redmi Note 11 S

دوربین

دوربین اصلی گوشی Redmi Note 11S با چهار لنز متنوع عبارت است از یک حسگر اصلی 108 مگاپیکسل با دیافراگم f/1.9 و فاصله کانونی 26 میلیمتر (گسترده) که با ابعاد 1/1.52 اینچ و سایز پیکسل 0.7 میکرومتر از فاز تشخیص خودکار (PDAF) پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، دوربین دارای یک لنز 8 مگاپیکسل با دیافراگم f/2.2 و پوشش 118 درجه (اولتراواید)، یک لنز 2 مگاپیکسل برای عکاسی ماکرو با دیافراگم f/2.4، و یک لنز 2 مگاپیکسل برای افزایش عمق با دیافراگم f/2.4 نیز دارایی دوربین این گوشی است. ویژگی‌های این دوربین شامل فلش LED، حالت HDR و حالت پانوراما بوده و می‌تواند ویدئوهایی با کیفیت 1080p و نرخ فریم 30fps ضبط کند.

بررسی دوربین گوشی شیائومی ردمی نوت 11S

دوربین سلفی این گوشی نیز با یک لنز 16 مگاپیکسل با دیافراگم f/2.5، ابعاد 1/3.06 اینچ و سایز پیکسل 1.0 میکرومتر تجهیز شده است. این دوربین قادر به ضبط ویدئوهایی با کیفیت 1080p و نرخ فریم 30fps می‌باشد.

نمونه تصاویر گرفته شده با دوربین گوشی ردمی نوت 11S

نمونه عکس گرفته شده با گوشی ردمی Note 11S

نمونه عکس گرفته شده با لنز دوربین اصلی گوشی Redmi Note 11S

عکس برداری با گوشی ردمی نوت 11 اس

تست عکس برداریس با دوربین پشت گوشی ردمی نوت 11S

اسپیکر

صدا در گوشی Redmi Note 11S با بلندگوهای استریو حاضر است که تجربهٔ صوتی فراگیر و جذابی را فراهم می‌کنند. این گوشی همچنین از جک 3.5 میلیمتری برای اتصال هدفون‌ها یا اسپیکرهای خارجی پشتیبانی می‌کند، که این امکان را به کاربران می‌دهد تا با انتخاب دستگاه‌های صوتی مختلف، تجربهٔ صوتی متنوع و شخصی‌سازی شده‌ای را تجربه کنند.

بلندگو و اسپیکر گوشی ردمی نوت 11 اس

حافظه داخلی و رم

حافظه در گوشی Redmi Note 11S برای ارائهٔ ظرفیت و عملکرد مناسب به کاربران، دارای شیار کارت microSDXC اختصاصی برای افزایش حافظه است. این گوشی در دو نسخهٔ داخلی مختلف عرضه شده است: 64 گیگابایت حافظه داخلی با 6 گیگابایت RAM، یا 128 گیگابایت حافظه داخلی با 6 گیگابایت RAM و همچنین 128 گیگابایت حافظه داخلی با 8 گیگابایت RAM. از نوع حافظه داخلی UFS 2.2 استفاده شده که سرعت و کارایی بالایی را در انتقال داده‌ها و اجرای برنامه‌ها فراهم می‌کند.

شبکه و ارتباطات

ارتباطات در گوشی Redmi Note 11S به شیوه‌ای کارآمد و کامل فراهم شده است. این گوشی از شبکه‌های بی‌سیم Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac با دو باند و قابلیت Wi-Fi Direct پشتیبانی می‌کند که ارتباطات بی‌سیم را بهبود می‌بخشد. همچنین با بلوتوث نسخه 5.0، A2DP و LE، اتصال دستگاه به لوازم جانبی بلوتوثی به طور سریع و پایدار امکان‌پذیر است. از سیستم‌های موقعیت‌یابی پیشرفته مانند GPS، GLONASS، BDS و GALILEO برای دقت بالا در موقعیت‌یابی استفاده می‌شود. همچنین، این گوشی از NFC پشتیبانی می‌کند (بسته به بازار/منطقه) که امکان پرداخت‌های الکترونیکی و انتقال داده‌ها را ارائه می‌دهد. پورت مادون قرمز نیز در این گوشی وجود دارد که امکان کنترل دستگاه‌های دیگر از طریق این رابط فراهم می‌سازد. همچنین، رادیو FM و پورت USB Type-C 2.0 با قابلیت OTG از دیگر ویژگی‌های ارتباطی این گوشی هوشمند میان‌رده است.

سایر مشخصات و ویژگی‌های ردمی نوت 11S

ویژگی‌های گوشی ردمی نوت 11 اس شامل حسگرهای متنوعی است که به کاربر امکاناتی متنوع را ارائه می‌دهند. این گوشی از حسگر اثر انگشت که در کنار دستگاه نصب شده، برای بهبود امنیت و راحتی کاربر در استفاده از گوشی استفاده می‌کند. همچنین شتاب‌سنج و ژیروسکوپ برای شناسایی حرکات و جهت‌یابی دقیق در برنامه‌ها و بازی‌های مختلف به کار می‌روند. حسگر قطب‌نما نیز در این گوشی حضور دارد که به کاربر امکان مشاهده جهت‌ها و جابجایی‌های دقیق‌تر را می‌دهد. همچنین تشخیص مجاورت مجازی، که از طریق سنسورهای مخصوصی صورت می‌پذیرد، به کاربر امکان فعالیت‌هایی مانند برقراری تماس و استفاده از اپلیکیشن‌ها را با احترام به فضای شخصی و خصوصیت اضافی فراهم می‌سازد.

جدول مشخصات فنی گوشی Redmi Note 11S:

ابعاد
۸.۱×۷۳.۹×۱۵۹.۹ میلی‌متر
وزن
۱۷۹ گرم
توضیحات سیم کارت
سایز نانو (۸.۸ × ۱۲.۳ میلی‌متر)
تعداد سیم کارت
دو عدد
زمان معرفی
۲۶ ژانویه ۲۰۲۲
دسته ‌بندی
‌میان‌رده
تراشه
Mediatek Helio G۹۶ Chipset
پردازنده‌ مرکزی
۲x Cortex-A۷۶ + ۶x Cortex-A۵۵
فرکانس پردازنده‌ مرکزی
۲.۰ - ۲.۰۵ گیگاهرتز
پردازنده‌ گرافیکی
Mali-G۵۷ MC۲ GPU
حافظه داخلی
۱۲۸ گیگابایت
مقدار RAM
۸ گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه
microSD
استاندارد کارت حافظه
UFS ۲.۲
فناوری صفحه‌ نمایش
AMOLED
بازه‌ اندازه صفحه نمایش
۶.۰ تا ۸.۰ اینچ
اندازه
۶.۴۳ اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
۱۰۸۰×۲۴۰۰
تراکم پیکسلی
۴۰۹ پیکسل بر اینچ
نسبت تصویر
۲۰:۹
نسبت صفحه‌ نمایش به بدنه
۸۴.۵
محدوده نرخ بروزرسانی تصویر (refresh rate)
نرخ بروزرسانی ۹۰ هرتز
نوع محافظ صفحه نمایش گوشی
Corning Gorilla Glass ۳
شبکه‌های ارتباطی
۲G
۳G
۴G
شبکه 2G
GSM ۸۵۰ / ۹۰۰ / ۱۸۰۰ / ۱۹۰۰ برای هر دو سیم‌کارت
شبکه 3G
HSDPA ۸۵۰ / ۹۰۰ / ۱۷۰۰(AWS) / ۱۹۰۰ / ۲۱۰۰
شبکه 4G
۱, ۲, ۳, ۴, ۵, ۷, ۸, ۲۰, ۲۸, ۳۸, ۴۰, ۴۱
شبکه‌های مخابراتی و ارتباطی قابل پشتیبانی
GPRS
Wi-Fi
بلوتوث
موقعیت نما ( GPS )
A-GPS
BDS
GALILEO
GLONASS
نوع Wi-Fi (ورژن)
Wi-Fi ۸۰۲.۱۱ a/b/g/n/ac, dual-band, Wi-Fi Direct,   hotspot
بلوتوث
A۲DP, LE
نسخه بلوتوث
۵.۰
درگاه‌های ارتباطی
USB Type-C ۲.۰
دوربین‌های پشت گوشی
۴ ماژول دوربین
رزولوشن دوربین
۱۰۸ مگاپیکسل
فناوری فوکوس
AutoFocus
فلش
LED
قابلیت‌های دوربین
دارای ۴ حسگر   دوربین | دوربین‌هایی با رزولوشن ۱۰۸+۸+۲+۲ مگاپیکسل - حسگر اول از نوع عریض (Wide)،   با رزولوشن ۱۰۸ مگاپیکسل، دریچه‌ی دیافراگم f/۱.۹، فاصله کانونی لنز ۲۶ میلی‌متر (Focal Length ۲۶mm)،   ثبت تصاویر با پیکسل‎هایی به سایز ۰.۷ میکرومتر (۰.۷µm Pixel Size)،   سایز سنسور ۱/۱.۵۲ اینچ   (Sensor Size ۱/۱.۵۲ Inch)،   مجهز به فناوری فوکوس اتوماتیک از نوع   PDAF - حسگر دوم از نوع فوق عریض   (ultrawide) با رزولوشن ۸ مگاپیکسل، دریچه‌ی دیافراگم f/۲.۲ و زاویه دید ۱۱۸ درجه - حسگر سوم از نوع ماکرو   (macro) با رزولوشن ۲ مگاپیکسل، دریچه‌ی دیافراگم f/۲.۴ - حسگر چهارم از نوع سنجش عمق (depth) با رزولوشن ۲ مگاپیکسل و دریچه دیافراگم f/۲.۴ قابلیت عکاسی پانوراما   (Panorama) قابلیت عکاسی   HDR به‌صورت خودکار
فیلمبرداری
رزولوشن ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ و   سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه (۱۰۸۰p@۳۰FPS)
دوربین سلفی
یک دوربین در قسمت جلویی | حسگر با رزولوشن ۱۶ مگاپیکسل از نوع عریض   (wide) و دریچه دیافراگم f/۲.۴ فیلمبرداری: رزولوشن ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه (۱۰۸۰p@۳۰FPS)
نسخه سیستم عامل
Android ۱۱
حس‌گرها
اثرانگشت روی لبه   (FingerPrint|Side-Mounted)
ژیروسکوپ (Gyro)
شتاب‌سنج   (Accelerometer)
قطب‌نما   (Compass)
مجاورت   (Proximity)
مشخصات باتری
باتری لیتیوم‌-پلیمر با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت قابلیت شارژ سریع با توان ۳۳ وات پشتیبانی از تکنولوژی شارژ سریع Quick Charge ۳+ توانایی شارژ صفر تا صد درصدی در مدت زمان ۵۸ دقیقه

ارزش خرید و قیمت گوشی شیائومی ردمی نوت 11S

اگر بین گوشی‌های Redmi Note 11S از شیائومی، Redmi Note 11 و A23 سامسونگ بخواهیم یک مورد را انتخاب کنیم، به شدت خرید Redmi Note 11S پیشنهاد می‌شود. این گوشی حدود یک میلیون تومان گران‌تر از Redmi Note 11 است، اما به دلیل بهبود دوربین آن، انتخاب بهتری به نظر می‌رسد. اگر دنبال یک گوشی با کیفیت دوربین بهتر هستید، خرید Redmi Note 11S ارزش افزوده بیشتری دارد.

در بقیه بخش‌ها، این سه گوشی تقریباً به یکدیگر شبیه هستند و تفاوت زیادی در آن‌ها مشاهده نمی‌شود. طراحی گوشی‌های ردمی در رده اقتصادی بهتر از سامسونگ است و صفحه نمایش AMOLED با نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز و رزولوشن ۱۰۸۰p برای من بهتر است از A23 سامسونگ. در زمینه باتری، احتمالاً Redmi Note 11S یکمی ضعیف‌تر است و ممکن است مشکلی برایتان ایجاد کند. اما در بخش دوربین، این گوشی عملکرد بهتری دارد و نسبت به رقباش در این قسمت برتری دارد.

در بخش سخت‌افزار، همه این گوشی‌ها تقریباً یکسان هستند، اما عملکرد طولانی‌مدت هلیو G96 مشکلاتی ممکن است داشته باشد، به خصوص که آپدیت‌های شیائومی زمان‌بر و باگ‌های زیادی دارد. این موضوع نشان‌دهنده ریسکی است که باید بپذیرید اگر به سمت این گوشی بروید.

در مجموع، Redmi Note 11S ارزش خرید خوبی دارد، مخصوصاً اگر دوربین برای شما اهمیت زیادی دارد و می‌خواهید با اختلاف قیمتی کمتری تجربه کنید. احتمالا با توجه به اینکه با این محصول به صورت تخصصی آشنا شده اید، تمایل به مشاهده قیمت و خرید گوشی ردمی Note 11S در شما افزایش یافته است. با توجه به این موضوع دیجی پویا این گوشی را با گارانتی اصلی و شرکتی زیر قیمت بازار تهیه نموده و در اختیار شما عزیزان قرار داده است. در صورتی که تمایل دارید می توانید از لینک زیر اقدام به خرید نمایید:

جمع‌بندی

گوشی شیائومی ردمی Note 11S یکی از گوشی‌های هوشمند میان‌رده و با‌کیفیت شیائومی است که با بهره‌مندی از مشخصات فنی قدرتمند، توانایی ارائه عملکرد بسیار خوب و قابل قبولی را دارد. این دستگاه با صفحه‌نمایش 6.43 اینچی و رزولوشن 1080×2400 پیکسل از نوع اولد، تجربه بصری چشم‌نوازی را به ارمغان می‌آورد. نرخ بروزرسانی 90 هرتز و توانایی نمایش 409 پیکسل در هر اینچ، کیفیت تصویر فوق‌العاده‌ای را تضمین می‌کند. سنسور دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی در بریدگی دایره‌ای شکل ناچ اینفینیتی O جای گرفته است.

در پشت دستگاه، چهار سنسور دوربین شامل سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی، سنسور فوق‌عریض 8 مگاپیکسلی و دو سنسور 2 مگاپیکسلی برای سنجش عمق و عکاسی ماکرو وجود دارند. پردازنده Helio G96 مدیاتک به این گوشی قدرت می‌بخشد و عملکرد خوبی در اجرای بازی‌ها و نرم‌افزارها دارد. باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر‌ساعت و شارژر 33 واتی با تکنولوژی شارژ سریع که می‌تواند باتری را در مدت زمان 58 دقیقه از صفر تا صد درصد شارژ کند، از دیگر ویژگی‌های برجسته این گوشی هوشمند میان‌رده هستند.

سوالات متداول

۱. آیا Redmi Note 11S دارای پشتیبانی از شبکه‌های 5G است؟

خیر، Redmi Note 11S از فناوری 5G پشتیبانی نمی‌کند. این گوشی تنها از شبکه‌های 4G LTE پشتیبانی می‌کند.

۲. صفحه نمایش Redmi Note 11S از چه نوعی است؟

Redmi Note 11S از صفحه نمایش نوع AMOLED با نرخ تازه‌سازی 90Hz استفاده می‌کند که تصاویر را با کیفیت بالا و روشنایی مناسبی نمایش می‌دهد.

۳. آیا Redmi Note 11S دارای حسگر اثر انگشت است؟

بله، حسگر اثر انگشت Redmi Note 11S در کنار دستگاه قرار دارد و به صورت جانبی قرار گرفته است.

۴. آیا Redmi Note 11S از ضدآب یا ضدگرد و غبار استفاده می‌کند؟

Redmi Note 11S دارای استاندارد IP53 است که به آن مقاومت محدود در برابر گرد و غبار و پاشش آب را می‌دهد.

۵. چه نوع حافظه‌ای در Redmi Note 11S قابل ارتقا است؟

Redmi Note 11S دارای شیار کارت حافظه microSDXC اختصاصی است که به کاربر اجازه می‌دهد تا حافظه داخلی را با استفاده از کارت حافظه microSD تا حداکثر ۵۱۲ گیگابایت افزایش دهند.

۶. چه سیستم عاملی در Redmi Note 11S استفاده می‌شود؟

Redmi Note 11S از سیستم عامل MIUI 13 بر پایه اندروید 12 استفاده می‌کند که توسط شیائومی توسعه داده شده است.

۷. آیا Redmi Note 11S دارای باتری قابل تعویض است؟

نه، باتری Redmi Note 11S غیر قابل جابجایی است و به عبارت دیگر نمی‌توان آن را به راحتی توسط کاربر تعویض کرد.