فهرست مطالب

بررسی فنی مشخصات Xiaomi Redmi 10 Power

به گزارش تیم تحقیقاتی فروشگاه اینترنتی دیجی پویا، سال پیش شاهد نسخه های مختلفی از نسل دهم این خانواده از شیائومی یعنی Redmi 10 بودیم. اما امسال گوشی جدیدی از این سری یعنی Redmi 10 Power رونمایی شد که ارتقاهای محسوسی در برخی زمینه ها داشته.

بدنه گوشی Redmi 10 پاور

از رنگ دستگاه شروع میکنیم که در دو نسخه نارنجی و مشکی رونمایی شده و قاب پشتی آن طرحی چرم مانند دارد که می‎تواند یک گزینه متفاوت از محصولات موجود در بازار باشد. معمولا در گوشی های میان رده ارزان قیمت به جنس بدنه توجهی نمیشود همانطور که در Redmi 10 شاهد بدنه پلاستیکی ساده بودیم اما این گوشی در کنار مشخصات سخت افزاری و  نرم افزاری خوب بدنه خوبی هم دارد که ارزش خرید آن را بیشتر میکند.

تفاوت دیگر این گوشی با نسخه پایه در حافظه رم است. شیائومی تا 8 گیگابایت حافظه رم را در نسخه پاور ردمی 10 قرار داده که کاربران میتوانند این گوشی را با حافظه های 64 یا 128 گیگابایتی خریداری کنند که شیائومی در این گوشی از اسلات کارت حافظه micro SD هم برای افزایش حافظه دستگاه استفاده کرده. 

تراشه و رابطه کاربری گوشی ردمی 10 پاور

در بخش پردازشی تراشه قدرتمند Snapdragon 680 در دل دستگاه جای گرفته و روی آن رابط کاربری MIUI 13 و اندروید 11 نصب شده است. در بخش نمایشگر نیز شاهد به کارگیری یک پنل 6.7 اینچ IPS LCD با رزولوشن HD+ خواهیم بود که با شیشه محافظ گوریلا گلاس 3 محافظت می‎شود. به لطف MIUI 13 و تکنولوژی افزایش رم میتوانیم در مدل8 گیگابایت رم این گوشی شاهد 11 گیگابایت رم (8+3) باشیم.

افزایش رم (RAM) گوشی های شیائومی اتفاق تازه‌ای است که می‌تواند برای کاربران بسیار کارآمد باشد. نحوه استفاده از فضای ذخیره سازی داخلی به عنوان یک نیروی کمکی برای رم گوشی می‌تواند در خیلی از مواقع که نیاز به سرعت کاری بالای گوشی خود دارید به خوبی به شما کمک کند.این قابلیت با نام Memory extension در تنظیمات گوشی وجود دارد که میزان رمی به آن اختصاص داده شده است و با در اختیار قرار دادن این گزینه کاربران می‌توانند این کار را انجام دهند.

در بخش دوربین هم شیائومی ترکیب دو‎گانه شامل سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی و یک سنسور عمق میدان 2 مگاپیکسلی را در نظر گرفته و به عنوان دوربین سلفی نیز یک سنسور 5 مگاپیکسلی در داخل ناچ قطره‎ای دستگاه ایفای نقش خواهد کرد. در طراحی این گوشی شاهد ترکیب حسگر اثر انگشت با ماژول دورین هستیم که به زیبایی گوشی نیز افزوده.

کلمه Power در گوشی Redmi 10

و اما جذاب‌‎ترین بخش‎ این گوشی که پسوند نام این گوشی (POWER) اشاره مستقیمی به نام آن دارد باتری گوشی است که با ظرفیت 6000 میلی ‎آمپر ساعتی، شارژدهی بیشتر از دو روز را برای کاربر خود تضمین خواهد کرد. این باتری توانایی شارژ شدن با شارژر سریع 18 واتی را نیز دارد ولی در بسته بندی دستگاه یک آداپتور 10 واتی عرضه خواهد شد.

همه این قابلیت ها در کنار قیمت مناسب این گوشی میتواند برگ برنده این گوشی باشد. شیائومی برای نسخه پایه 4/64 گیگابایتی ردمی 10 پاور قیمت 144 دلار را در نظر گرفته که طبیعتا با افزایش رم  و حافظه داخلی قیمت آن بیشتر هم خواهد شد ولی در نهایت این گوشی با این مشخصات ارزش خرید بالایی داشته و ما خرید آن را به آن دسته از کاربرانی که به دنبال یک گوشی میان رده با باتری خوب و طراحی جذاب هستند پیشنهاد میکنیم.

در صورتی که تمایل دارید لیست موبایل های برند شیائومی را مشاهده کنید از طریق لینک زیر اقدام نمایید: