فهرست مطالب

معرفی فیس تایم، نرم افزار تماس تصویری و مکالمه اپل

یک نگاه عمیق به برنامه‌ی مختص تماس‌های ویدئویی و صوتی در دنیای iOS

فیس‌تایم اولین و غالباً مورد استفاده برای برقراری تماس تصویری بین کاربران دستگاه‌های اپل می‌باشد. این برنامه در سال 2013 نسخه‌ی صرفاً صوتی خود را با نام FaceTime Audio به منظور ارائه تماس‌های با کیفیت بالا معرفی کرد.

نرم افزار فیس تایم اپل چیست

پیش از این، نام فیس‌تایم از شرکت Face Time Communications تحت لایسنس توسط اپل خریداری شد. در سال 2010، همزمان با معرفی آیفون 4 در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان، اپل برنامه‌ی FaceTime را به عنوان یک امکانات برجسته معرفی کرد.

از آن زمان تاکنون، فیس‌تایم شاهد تغییرات زیادی بوده است، از ارائه‌ی نسخه‌های بتا با قیمت 0.99 دلار در اپ‌استور گرفته تا نصب پیش‌فرض آن در گوشی‌های جدید آیفون. آخرین تغییرات مهم در سال 2018 اعمال شد، زمانی که امکان تشکیل اتاق‌های گفتگو با ظرفیت حداکثر 32 نفر به این برنامه اضافه گردید.

آموزش نصب نرم‌افزار فیس‌تایم در دستگاه‌های اپل

برنامه‌ی فیس‌تایم به صورت پیش‌فرض در دستگاه‌های جدید اپل موجود است. اگر دستگاه شما مدل قدیمی‌تری باشد یا به طور اتفاقی برنامه از گوشی شما حذف شده باشد، می‌توانید به سادگی فیس‌تایم را نصب کنید.

نحوه نصب فیس تایم اپل

برای این منظور از مراحل زیر پیروی کنید:

1. وارد App Store شوید.

2. در قسمت جستجو، کلمه‌ی "FaceTime" را وارد کنید.

3. بعد از باز شدن صفحه مربوط به برنامه، گزینه‌ی "دریافت" را انتخاب کنید.

بعد از انجام این مراحل، برنامه‌ی فیس‌تایم به صورت خودکار دانلود و نصب خواهد شد. مهم است بدانید که فیس‌تایم یک اپلیکیشن رایگان و برای نصب و استفاده از آن نیازی به پرداخت هزینه ندارید. البته برای استفاده از برخی از قابلیت‌های اضافی فیس‌تایم، ممکن است نیاز به پرداخت مبلغی داشته باشید.

پیشنهاد دیجی پویا:

مشاهده قیمت گوشی های آیفون

نحوه راه‌اندازی FaceTime

اگر یک دستگاه آیفون دارید، فیس‌تایم به طور خودکار با استفاده از شماره تلفن شما فعال می‌شود. اما اگر می‌خواهید از آدرس ایمیل برای ارتباط در فیس‌تایم استفاده کنید، می‌توانید این تغییر را ایجاد کنید. راه‌اندازی فیس‌تایم به صورت خودکار زمانی انجام می‌شود که شما سیم‌کارت خود را در آیفون وارد می‌کنید.

اگر این فرآیند به صورت خودکار انجام نشود، می‌توانید از مراحل زیر برای فعال کردن فیس‌تایم استفاده کنید:

1. به تنظیمات (Settings) آیفون خود بروید.

2. در تنظیمات، به بخش "FaceTime" بروید.

3. در این بخش، گزینه "Use your Apple ID for FaceTime" را انتخاب کنید.

4. وارد آی‌کلاود (iCloud) شوید و با آدرس ایمیل خود وارد شوید.

آموزش راه اندازی Face Time

حالا فیس‌تایم با استفاده از ایمیل شما نیز قابل دسترسی خواهد بود. در واقع، زمانی که از آیفون استفاده می‌کنید، دستگاه‌های اپل دیگر شما نیز از شماره تلفن شما برای برقراری تماس‌ها در فیس‌تایم استفاده می‌کنند. این امر در صورتی کاربرد دارد که یک حساب iCloud یکسان برای همه دستگاه‌های اپل شما تعریف شده باشد. در غیر این صورت، می‌توانید در دستگاه‌های دیگر خود از آدرس ایمیل برای ارتباط استفاده کنید.

نحوه تنظیم فیس‌تایم در مک

با راه‌اندازی فیس‌تایم در آیفون و آیپد، شما می‌توانید به راحتی تماس‌های تصویری و صوتی با دوستان و خانواده‌تان برقرار کنید. راه‌اندازی FaceTime بر روی سیستم‌های مک به سادگی قابل انجام است. اگر این اپلیکیشن در محیط Dock نمایش داده نشده است، شما می‌توانید آن را از قسمت "Applications" دستگاه خود نصب و اجرا کنید.

تظیم فیس تایم در مک بوک

اینجا چند مرحله‌ای را برای راه‌اندازی FaceTime دنبال کنید:

1. ابتدا باید Apple ID خود را از وب‌سایت اپل دریافت کنید.

2. سپس برنامه FaceTime را باز کنید.

3. در صورتی که برنامه خاموش باشد، با کلیک بر روی گزینه "Turn On" آن را فعال کنید.

4. با وارد کردن Apple ID و گذرواژه، به حساب کاربری خود وارد شوید.

5. پس از ورود به حساب کاربری، در نوار بالای صفحه به تب "FaceTime" بروید.

6. سپس از منوی باز شده، وارد بخش "Preferences" شوید.

7. در این بخش، ایمیل‌هایی که نمی‌خواهید آن‌ها در لیست تماس‌ها باشند را حذف کنید و تنها ایمیلی که برای تماس نیاز دارید را نگه دارید.

8. اگر می‌خواهید تماس‌های FaceTime خود را از شماره تلفن همراه‌تان انجام دهید، کادر "Calls From iPhone" را تیک‌زده کنید.

9. سایر تنظیمات را مطابق ترجیحات شخصی خود تنظیم کنید.

با اجرای این مراحل، شما به راحتی می‌توانید FaceTime را بر روی سیستم مک خود راه‌اندازی کرده و از آن برای تماس‌های تصویری و صوتی استفاده کنید.

مقایسه FaceTime Video و FaceTime Audio

فیس‌تایم دو گزینه برای برقراری تماس ارائه می‌دهد: FaceTime Video برای تماس‌های تصویری و FaceTime Audio برای تماس‌های صوتی.

استفاده از FaceTime Video مناسب زمانی است که نیاز به ارتباط تصویری با طرف مقابل دارید و می‌خواهید وی را ببینید و به اشتراک گذاشتن تصاویر و ویدئوها را تجربه کنید. این گزینه برای مواقعی که ارتباط بصری مهم است، مثل ملاقات‌های تصویری کاری یا ارتباط با دوستان و خانواده از دور، بسیار مناسب است.

از طرف دیگر، FaceTime Audio برای تماس‌های صوتی مناسب است و به عنوان یک تماس کلاسیک معمولی مبتنی بر صدا عمل می‌کند. این گزینه برای تماس‌های صوتی کاری یا شخصی مناسب است و به دلیل استفاده از تکنولوژی VoIP، کیفیت صدا بسیار بالا و واضحی دارد.

اینکه از کدام گزینه استفاده کنید، بستگی به نیاز و موقعیت شما دارد، و هر یک از آنها ویژگی‌ها و مزایای خود را دارند.

دستگاه‌های سازگار با خدمات FaceTime

برنامه‌ی FaceTime بر روی تمامی دستگاه‌های اپل قابل اجرا می‌باشد. این دستگاه‌ها شامل آیفون، آیپد، آیپاد تاچ و مک هستند. علاوه بر این، تماس‌های FaceTime Audio را می‌توانید از طریق اپل واچ و هوم‌پد نیز پاسخ دهید. این امکان به کاربران اجازه می‌دهد تا به صورت تصویری و صوتی با دوستان و خانواده‌شان از طریق دستگاه‌های اپل در تمامی زمان‌ها و مکان‌ها ارتباط برقرار کنند.

آیا امکان استفاده از فیس‌تایم در دستگاه‌های اندروید وجود دارد؟

فیس‌تایم (FaceTime) یک برنامه معروف برای برقراری تماس‌های تصویری و صوتی بین دستگاه‌های اپل می‌باشد. این برنامه امکان ارتباط آسان و با کیفیت بالا را بین کاربران دستگاه‌های آیفون، آیپد و مک فراهم می‌کند. با وجود اینکه فیس‌تایم تاکنون برای دستگاه‌های اندرویدی عرضه نشده است، کاربران اندروید می‌توانند به راحتی تماس‌های تصویری و صوتی اینترنتی با دیگران با دستگاه‌های iOS برقرار کنند.

برای ارتباط تصویری و صوتی با دیگران که از دستگاه‌های iOS استفاده می‌کنند، می‌توانید از برنامه‌های دیگری مانند اسکایپ، واتس‌اپ و فیسبوک مسنجر استفاده کنید. این برنامه‌ها امکان برقراری تماس‌های تصویری و صوتی از طریق اینترنت را فراهم می‌کنند و به شما این امکان را می‌دهند تا با دوستان و خانواده خود با دستگاه‌های iOS ارتباط برقرار کنید. این راه‌حل‌ها به کاربران اندرویدی این امکان را می‌دهند که با دستگاه‌های اپل ارتباط برقرار کنند و تماس‌های تصویری و صوتی را تجربه کنند.

نحوه تماس تصویری و صوتی با دیگران با استفاده از فیس‌تایم

برقراری تماس در فیس‌تایم به سادگی انجام می‌شود. برای شروع، کافی است برنامه را اجرا کرده و در گوشه‌ی سمت راست بالای صفحه روی گزینه‌ی "+" کلیک کنید. سپس می‌توانید از میان مخاطبان خود یک فرد را انتخاب کنید و بین گزینه‌هایی که برای شما نمایش داده می‌شود، تماس ویدئویی یا تماس صوتی را انتخاب نمایید.

همچنین می‌توانید از طریق برنامه‌ی "Contacts" به صورت مستقیم مخاطب مورد نظر خود را انتخاب کنید. زمانی که وارد صفحه‌ی اطلاعات مخاطب می‌شوید، می‌بینید که مقابل شماره‌ی هر فرد، آیکون تماس ویدوئویی و صوتیِ فیس‌تایم قرار دارد که با لمس هر یک، می‌توانید تماس برقرار کنید.

این روش همچنین در بخش پیام‌ها "Message" نیز قابل اجراست. در بالای صفحه‌ی گفتگوی هر مخاطب، آیکون تماس تصویری فیس‌تایم قابل مشاهده است، و تنها با کلیک بر روی این آیکون، تماس برقرار می‌شود. نکته مهم در اینجا این است که تماس از طریق بخش پیام‌ها تنها به صورت تماس تصویری امکان‌پذیر است.

آموزش تماس با استفاده از فیس‌تایم از طریق WiFi و LTE

برای ارتقاء کیفیت تماس در فیس‌تایم، بهتر است از اتصال به اینترنت WiFi با سرعت بالا استفاده کنید. این اقدام به حفظ کیفیت تماس تصویری کمک زیادی می‌کند، زیرا برای انتقال داده‌های تصویری به میزان زیادی نیاز دارید. در صورتی که سرعت اینترنت شما پایین باشد، ممکن است کیفیت تصویر به شدت کاهش یابد و با مشکلاتی مانند تصاویر پیکسلی مواجه شوید.

به همین ترتیب، استفاده از اینترنت LTE (داده‌های تلفن همراه) نیز می‌تواند به شما امکان برقراری تماس بدهد. با این حال، باید به خاطر داشته باشید که تماس‌های طولانی مدت ممکن است مقدار زیادی از داده‌های شما را مصرف کنند.

اگر می‌خواهید میزان دقیق مصرف داده‌ها را در تماس‌های فیس‌تایم خود بررسی کنید، به راحتی می‌توانید از برنامه‌ی فیس‌تایم استفاده کرده و به تماس مورد نظر خود بروید. سپس با کلیک بر روی نماد "i" (اطلاعات)، اطلاعاتی نظیر مدت زمان تماس، حجم داده مصرفی و ساعت تماس را مشاهده خواهید کرد. این اطلاعات به شما کمک می‌کنند تا مصرف داده‌های خود را مدیریت کرده و از بیش‌فراخوانی جلوگیری کنید.

آموزش تماس گروهی با دوستان و خانواده از طریق FaceTime

در نسخهٔ دوازدهم سیستم‌عامل iOS، امکان برقراری تماس‌های گروهی با ظرفیت 32 نفر ارائه شده است، این تماس‌ها می‌توانند به صورت تصویری یا صوتی باشند.

تماس گروهی در فیس تایم

در تماس‌های گروهی تصویری، تصویرها به صورت مربع‌های یک‌اندازه برای هر شرکت‌کننده نمایش داده می‌شود و اندازه این مربع‌ها به تعداد شرکت‌کنندگان در تماس بستگی دارد. برنامهٔ FaceTime به صورت هوشمند تشخیص می‌دهد کدام شرکت‌کننده در حال صحبت کردن است و تصویر او را بزرگ‌تر نمایش می‌دهد. اگر می‌خواهید تصویر بزرگ‌تر شرکت‌کنندگانی که در حال صحبت نیستند را مشاهده کنید، کافی است دو بار بر روی تصویر آن‌ها ضربه بزنید.

برای برقراری تماس‌های گروهی تصویری یا صوتی، در زمان شروع تماس به جای انتخاب یک شرکت‌کننده، می‌توانید چندین شرکت‌کننده را انتخاب کرده و سپس تماس را برقرار کنید. همچنین در حین مکالمه، با لمس گزینهٔ "+" می‌توانید افراد جدید را به تماس اضافه نمایید.

آخرین به‌روزرسانی‌ها و تغییرات در برنامه‌ی FaceTime

از نسخه‌ی iOS 13.5 به بعد، اپل به تماس‌های گروهی در فیس‌تایم قابلیت‌هایی افزود که به کاربران این امکان را می‌دهد تا بزرگنمایی تصویر شخصی که در حال صحبت کردن است را به دلخواه خود فعال یا غیرفعال کنند. همچنین، نسخه‌ی جدید فیس‌تایم از تشخیص افرادی که از زبان اشاره استفاده می‌کنند پشتیبانی می‌کند و با توجه به حرکات دست‌ها تصویر آن‌ها را بزرگ‌تر نمایش می‌دهد.

در نسخه‌ی چهاردهم از iOS و iPadOS نیز تغییراتی در دریافت تماس‌های ورودی اعمال شده است. به جای نمایش تمام صفحه اطلاعات در صورت تماس ورودی، یک نوار باریک در بالای صفحه نمایش داده می‌شود.

همچنین در این نسخه، قابلیت نمایش تصویر در تصویر به فیس‌تایم اضافه شده است. این قابلیت به کاربران این امکان را می‌دهد تا در حین تماس از برنامه فیس‌تایم خارج شوند و از برنامه‌های دیگر استفاده کنند، در حالی که تصویر ویدئویی در گوشه‌ی صفحه به صورت کوچک‌تر نمایش داده می‌شود.

نحوه بهبود کیفیت صدا در اپلیکیشن FaceTime

ارتقاء اولیه در ویژگی‌های فیس‌تایم به بهبود کیفیت صدا اختصاص دارد و باعث تقویت صدا به میزانی می‌شود که کاربران احساس می‌کنند که با مخاطب خود در یک مکان حضور دارند. این بهبود به واسطه ایجاد یک میدان صوتی در فیس‌تایم اتفاق می‌افتد. این میدان صوتی به کاربران اجازه می‌دهد تا در تماس‌های ویدئویی با استفاده از هدفون‌هایی مانند AirPods صدای هر شخص را از جهتی که تصویرش را مشاهده می‌کنند بشنوند و در واقع حضور آن فرد را در همان جهت احساس کنند.

یک ویژگی جدید و قدرتمند که به میکروفون‌ها اضافه شده است، دو آپشن قدرتمند برای کنترل صداها می‌باشد. یکی از این آپشن‌ها، امکان قرنطینه یا ایزوله کردن صدا را فراهم می‌کند. زمانی که در مکان‌های عمومی حضور داریم، ممکن است صداهای مزاحمی اطراف ما وجود داشته باشد. این ویژگی تمرکز را بر روی صدای کاربران قرار می‌دهد و با استفاده از یک فیلتر، صداهای مزاحم اطراف را مسدود می‌کند و اولویت پخش را به صدای کاربران می‌دهد.

با این حال، گاهی اوقات تمایل داریم که همه‌ی صداهای اطراف برای مخاطب ما قابل شنیدن باشند، به عنوان مثال وقتی که در کنار دریا حضور داریم. در این صورت، می‌توانیم به گزینه‌ی "wide spectrum" تغییر حالت دهیم که این حالت باعث می‌شود میکروفون دستگاه تمامی سمفونی‌های صداهای اطراف و البته صدای ما را ضبط کند.

نحوه بهبود کیفیت تصویر در اپلیکیشن FaceTime

یک ویژگی دیگر با نام "Portrait Mode" در دسترس است که از آن می‌توان استفاده کرد. این ویژگی توانایی بلور کردن پس‌زمینه را دارد و روی تصویر فوکوس می‌کند، که به طور معمول باعث بهبود کیفیت تصویر می‌شود.

ویژگی دیگری که در ویدئوها قابل استفاده است، انتخاب حالت "گرید-ویو" است. در تماس‌های گروهی با فیس‌تایم، می‌توانید از این حالت استفاده کنید. این حالت باعث می‌شود چهره‌های تمام افراد را در یک تمامیت واحد ببینید و بفهمید کدام شخص در حال صحبت کردن است. این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد که واکنش‌ها و تغبیرات چهره‌های افراد را در حین تماس ببینید.

راهنمای تماس با FaceTime بر روی دستگاه‌های اندروید

شاید سوال داشته باشید که چگونه می‌توانید یک لینک تماس فیس‌تایم ایجاد کنید. این ویژگی جالب به شما این امکان را می‌دهد که برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای تماس‌های فیس‌تایم داشته باشید. برای ایجاد لینک تماس فیس‌تایم، کافی است که ابتدا یک تماس فیس‌تایم را شروع کنید. سپس در پنل تماس (Call Panel) روی گزینه‌ی "Create Link" ضربه بزنید. برای شما یک لینک تماس تولید شده و این لینک را می‌توانید از طریق ایمیل، پیامک، واتس‌اپ یا هر راه دیگری به اشتراک بگذارید. حتی می‌توانید این لینک را در تقویم خود برای برنامه‌ریزی دقیق‌تر ارسال کنید. 

راهنمای تماس با Face Time در اندروید

یک نکته مهم این است که این لینک تماس فیس‌تایم نه تنها برای دستگاه‌های اپل، بلکه برای دستگاه‌های اندرویدی و حتی ویندوز نیز قابل استفاده است. اگر این لینک را به یک فرد دیگر بفرستید، او می‌تواند از طریق مرورگر وب و در دستگاه‌های مختلف به تماس فیس‌تایم شما بپیوندد. این ویژگی نه تنها به شما امکان برنامه‌ریزی بهتری برای تماس‌های فیس‌تایم می‌دهد، بلکه از نظر امنیتی نیز تضمین می‌شود که تماس‌های شما با این لینک از رمزگذاری end-to-end برخوردار باشند و حریم خصوصی شما مورد حفاظت قرار گیرد.

اشتراک‌گذاری محتوا با SharePlay در اپلیکیشن FaceTime

به طور خلاصه، shareplay در نرم‌افزار فیس‌تایم به کاربران این امکان را می‌دهد تا در حین تماس فیس‌تایم، محتوای چندرسانه‌ای را به اشتراک بگذارند و به طور همزمان با دیگر افراد تماس بگیرند. این محتوا می‌تواند شامل موزیک، فیلم، برنامه‌های تلویزیونی، و حتی نمایش مطلب‌های گوشی شما باشد. به طور خاص، شما می‌توانید موزیک از اپل موزیک به اشتراک بگذارید، تا همگی در تماس هم به آن گوش دهند. همچنین افراد درون تماس قادرند تا لیست پخش موزیک را مدیریت و تنظیم کنند. این ویژگی از ارتباط چندرسانه‌ای در حین تماس فیس‌تایم به طور قابل توجهی جذابیت اضافه کرده و امکان به اشتراک گذاری تجربیات مختلف با دوستان و خانواده را فراهم می‌کند.

در فیس‌تایم، اشتراک گذاری فیلم و برنامه‌های تلویزیونی به سادگی انجام می‌شود. شما می‌توانید در حین تماس به همراه دوستانتان ویدئوها و برنامه‌های مورد نظر خود را تماشا کنید و در عین حال از تماس فیس‌تایم لذت ببرید. همچنین، اگر نیاز به گفتگو یا نظر دادن در مورد فیلم یا برنامه دارید، می‌توانید از قسمت پیام‌ها درون نرم‌افزار استفاده کنید و با دیگر اعضای تماس چت کنید. در اینجا شما همزمان فیلم را تماشا می‌کنید و تماس فیس‌تایم همچنان برقرار است، بنابراین ارتباط با دوستانتان و خانواده تا آخرین لحظه حفظ می‌شود.

اشتراک گذاری Share Play در فیس تایم

به علاوه، فیس‌تایم همکاری با برنامه‌ها و سرویس‌های استریمینگ مختلف را نیز پشتیبانی می‌کند. توسعه‌دهندگان می‌توانند از API اختصاصی اپل استفاده کرده و برنامه‌های خود را با فیس‌تایم یکپارچه کنند. همچنین، اپل با برخی از شرکت‌های معتبر مثل Disney+ و TikTok همکاری می‌کند تا تجربه‌ی استفاده از این ویژگی‌ها را به کاربران فراهم کند. این ویژگی‌ها باعث افزایش تنوع و جذابیت تماس‌های فیس‌تایم می‌شوند و این نرم‌افزار به راحتی به یک وسیله‌ی چند منظوره برای ارتباط، تفریح، و به اشتراک‌گذاری محتوا تبدیل شده است.

در نهایت، ویژگی SharePlay شامل به اشتراک گذاشتن صفحه نمایش در حین تماس فیس‌تایم است. این ویژگی می‌تواند متنوع و کاربردی باشد، از نشان دادن ترفندهای خاص در یک برنامه یا بازی تا به اشتراک گذاشتن تجربیات مختلف با دوستانتان. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد تا به صورت همزمان محتوا و تجربیات مختلفی را به اشتراک بگذارند و تماس‌های فیس‌تایم را به تجربه‌ای فرهنگی و تعاملی تبدیل کنند.

افزایش ارتباط با استفاده از ایموجی و انیموجی در FaceTime

برای استفاده از ایموجی یا انیموجی در تماس ویدئویی فیس‌تایم، دوبار روی صفحه ضربه بزنید تا نوار منو ظاهر شود. سپس روی گزینه‌ی "Effects" ضربه بزنید. در این قسمت، می‌توانید ایموجی یا انیموجی مورد نظر خود را انتخاب کنید تا روی صورت شما قرار گیرد.

ایموجی های فیس تایم

لازم به ذکر است که استفاده از انیموجی یا شکلک پویا تنها بر روی آیفون‌هایی با نسخه iOS 10 به بالا که از تکنولوژی TrueDepth پشتیبانی می‌کنند، امکان‌پذیر است.

به علاوه، می‌توانید در تماس تصویری فیس‌تایم از افکت‌های مختلف نیز استفاده کنید. به همان شیوه‌ای که از ایموجی و انیموجی استفاده کردید، می‌توانید افکت‌های مختلفی را به تصویر خود اضافه کنید. این افکت‌ها شامل افزودن متن به تصویر، استفاده از حالت آبرنگ، افکت کتاب‌های کمیک، فیلم‌های قدیمی و نقاشی با جوهر می‌شوند. همچنین می‌توانید برای خرید افکت‌های بیشتر از طریق اپ استور اقدام کنید.

افکت های نرم افزار Face Time

امنیت فیس تایم در چه حدی است؟

در مورد امنیت فیس تایم، اپل به امور جدی می‌پردازد. طبق اظهارات ارائه شده در سایت پشتیبانی خود، این شرکت نرم‌افزار فیس تایم را با استفاده از رمزگذاری End-to-End طراحی کرده است. این نوع رمزگذاری به معنای آن است که تمامی محتوا و اطلاعات مرتبط با تماس فیس تایم فقط بین فرستنده و گیرندهٔ تماس قابل دسترسی است و هیچ شخص ثالثی امکان دسترسی به این اطلاعات را ندارد. بنابراین، هیچ گونه امکانی برای رمزگشایی محتوای مکالمات و تماس‌های شما هنگام انتقال بین دستگاه‌ها وجود ندارد.

یک نکته مهم دیگر این است که تماس‌های فیس تایم شما در سرورهای اپل ذخیره نمی‌شوند. این به این معناست که حتی آژانس‌های دولتی نیز نمی‌توانند به جزئیات مکالمات شما دسترسی پیدا کنند. این سیاست امنیتی بسیار مهمی است که به اطمینان کاربران در مورد حفظ حریم خصوصی مکالماتشان کمک می‌کند.

اما باید توجه داشت که تکنولوژی به سرعت پیشرفت می‌کند و هکرها نیز در تلاش هستند تا راه‌های جدیدی برای نفوذ به برنامه‌ها و نرم‌افزارها پیدا کنند. بنابراین، امکان هک شدن در فیس تایم نیز وجود دارد. اما حداقل در این برنامه، نگرانی در مورد شنود از طریق شرکت ارائه‌دهنده وجود ندارد و کاربران می‌توانند با اطمینان بیشتری از امنیت مکالمات خود در فیس تایم بهره‌برند.

استفاده از فیس تایم در ایران

استفاده از فیس تایم، اپل ID راهی برای تجربه این سرویس در ایران است. برخلاف برخی از کشورها، ممکن است شمارهٔ ایرانی برای این اپلیکیشن کار نکند، اما بدون شک، از همهٔ قابلیت‌های فیس تایم در ایران می‌توانید بهره‌برداری کنید. تنها دو عامل مورد نیازتان برای شروع مکالمات و تماس‌های ویدئویی با دوستان و خانواده شما، یک اپل ID و البته یک گوشی آیفون است. بنابراین، اگر در ایران هستید و تمایل به استفاده از فیس تایم دارید، تنها کافی است که این دو مورد را در اختیار داشته باشید.

راهنمای غیرفعال کردن فیس تایم

غیرفعال کردن فیس تایم برای کسانی که از این اپلیکیشن استفاده نمی‌کنند یک وظیفه آسان است. اگر احساس امنیت ندارید یا اصلاً از این سرویس استفاده نمی‌کنید و می‌خواهید آن را از دستگاه‌های خود حذف کنید، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

1. به تنظیمات دستگاه خود وارد شوید.

2. گزینهٔ "فیس تایم" را پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید.

3. حالا تاگل کنار "فیس تایم" را به موقعیت غیرفعال (رنگ سفید) بکشید تا فیس تایم خاموش شود.

هزینه‌های مصرف اینترنت برای فیس تایم

استفاده از فیس تایم اپل به صورت رایگان برای دارندگان دستگاه‌های iOS و macOS از Mac OS X Lion (10.7) به بعد در دسترس است. اما هزینه مربوط به فیس تایم مربوط به مصرف اینترنت برای انتقال داده‌های تصویری و صوتی است.

با این حال، ارتباط تصویری توسط فیس تایم اپل به اندازه‌ای کارآمد است که هزینه مصرف اینترنت به‌طور قابل توجهی کمتر از تماس‌های تلفنی سنتی خواهد بود. به طور تقریبی، میزان مصرف اینترنت برای یک تماس تصویری با فیس تایم حدود 200 مگابایت برای هر ساعت است. تماس‌های صوتی نیز مصرف کمتری از اینترنت دارند.

از این رو، اگر دسترسی به اینترنت با سرعت و محدودیتی ندارید، باید این نکته را در نظر بگیرید. همچنین، هزینه مصرف اینترنت برای تماس‌های فیس تایم ممکن است متغیر باشد و بسته به سرعت اینترنت شما و مدت زمان تماس تغییر کند.

برای مشاهده مقدار مصرف اینترنت در تماس‌های فیس تایم، اینجا یک راهنمای ساده و مفید وجود دارد. این مقدار ممکن است متغیر باشد و به روش زیر می‌توانید آن را بررسی کنید:

1. وارد برنامه‌ی "تماس‌ها" یا "تلفن" در دستگاه خود شوید.

2. در بخش "تماس‌های اخیر"، تماس‌هایی که با فیس تایم برقرار کرده‌اید را جستجو کنید.

3. روی نام تماس فیس تایم مورد نظر خود کلیک کنید.

4. در این قسمت، می‌توانید مدت زمان تماس و مقدار اینترنت مصرفی خود را مشاهده کنید.

باید توجه داشت که میزان مصرف اینترنت برای هر تماس ممکن است متغیر باشد و نمی‌توان به دقت آن را حدس زد.

همچنین، می‌توانید مقدار کل مصرف اینترنت در تمام تماس‌های فیس تایم خود را به شکل زیر مشاهده کنید:

1. وارد تنظیمات دستگاه خود شوید.

2. بخش "Cellular" یا "Mobile Data" را انتخاب کنید.

3. به پایین اسکرول کنید تا به تماس‌های فیس تایم برسید. معمولاً محاسبه‌گر به طور خودکار مقدار مصرف اینترنت شما را نشان می‌دهد.

این راهنما به شما امکان می‌دهد تا میزان مصرف اینترنت در تماس‌های فیس تایم خود را کنترل کنید و از مقدار مصرفی آگاه شوید.

پارت‌نامبر آیفون و محدودیت‌های فیس‌تایم

پارت‌نامبرهای مختلف آیفون‌ها اصولاً در زمینه‌ی کیفیت و عملکرد چندان تفاوتی با یکدیگر ندارند. تفاوت اصلی میان آنها مربوط به پارت‌نامبر کشور می‌شود، که با کد AE به کشور امارات متصل می‌شود. در اینجا این مسأله مطرح است که فیس‌تایم در کشور امارات امکان استفاده از خدمات تماس رایگان را ندارد. این امر به دلیل محدودیت‌های حکومتی این کشور بوده و هیچ شرکتی اجازه ارائه خدمات تماس رایگان را نمی‌دهد.

با این حال، این محدودیت تنها مربوط به خدمات تماس رایگان است و فیس‌تایم همچنان قابل نصب و اجرا برای گوشی‌های اماراتی است. این محدودیت فقط به نرم‌افزار ارتباطی اعمال می‌شود و با استفاده از جیل‌بریک، شما می‌توانید سرویس فیس‌تایم را روی یک گوشی با پارت‌نامبر امارات نصب کنید و از آن بهره‌برداری کنید.

فیس تایم: یک نگاه عمیق به برنامه‌ی مختص تماس‌های ویدئویی و صوتی در دنیای iOS

فیس تایم یک برنامه معروف است که برای برقراری تماس‌های ویدئویی و صوتی بین کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرد. این برنامه به‌عنوان یکی از قابلیت‌های برجسته دستگاه‌های آیفون شناخته می‌شود و تنها بر روی دستگاه‌هایی که از سیستم‌عامل iOS استفاده می‌کنند، قابل دسترسی است. اگر علاقه‌مند به شناختن بیشتر درباره این برنامه و نحوه‌ی استفاده از آن هستید، ادامه‌ی این مقاله را از دست ندهید و با ما همراه باشید.

علت استقبال از فیس تایم

در جهان امروزه، افراد با مشغله‌های زیادی روبرو هستند و اغلب به دلیل کمبود زمان نمی‌توانند به آسانی با یکدیگر ملاقات کنند. به همین دلیل، ابزارهایی به‌مانند فیس تایم طراحی شده‌اند تا ارتباطات را تسهیل کنند و در دنیای مدرن، کاربران به فراوانی از این امکان استفاده می‌کنند.

کاربران دستگاه‌های آیفون از برنامه فیس تایم بهره‌مند شده و می‌توانند تماس‌های تصویری و صوتی برقرار کنند. این برنامه، که برای کاربران سیستم‌عامل iOS اهمیت دارد، از طریق ضربه زدن روی نماد فیس تایم در گوشی آیفون به راحتی دسترسی‌پذیر است. 

آموزش راه‌اندازی و تنظیم برنامه FaceTime بر روی دستگاه iOS

برنامه FaceTime، مانند iMessage، به طور خودکار با استفاده از شماره تلفن شما فعال می‌شود. با این حال، شما می‌توانید به جای شماره تماس، از آدرس ایمیل خود برای تنظیم این برنامه استفاده نمایید. اگر آیفون شما با سیم‌کارت فعال شده باشد، راه‌اندازی فیس تایم به‌طور خودکار انجام می‌شود.

اگر تمام دستگاه‌های شما از اپل به یک حساب iCloud واحد متصل باشند، می‌توانید شماره تماس خود را به عنوان اطلاعات تماس در برنامه FaceTime به اشتراک بگذارید. از طریق تنظیمات FaceTime، می‌توانید برنامه را روی دستگاه‌هایی مانند iPad، iPod touch و Mac نیز فعال کنید و از آدرس ایمیل به جای شماره تماس برای تماس‌های FaceTime استفاده کنید.

باید توجه داشته باشید که هیچ گزینه‌ای برای حذف کامل شماره تلفن از FaceTime وجود ندارد. با این حال، اگر دارای یک آیفون دو سیم کارته هستید، می‌توانید بین دو شماره مختلف برای استفاده در FaceTime انتخاب کنید. همچنین، شما می‌توانید در تنظیمات تغییر آدرس ایمیلی که برای ارتباط با دیگران از آن استفاده می‌کنید را انجام دهید.

کلام آخر

فیس‌تایم به عنوان یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های تماس تصویری و صوتی برای دستگاه‌های اپل شناخته می‌شود و بسیاری از کاربران آن را به دلیل کیفیت بالا و امنیت فراوانش ترجیح می‌دهند.

امنیت در فیس‌تایم مورد توجه خوبی قرار گرفته است و از تکنولوژی‌های مختلفی برای حفظ حریم خصوصی و جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به تماس‌ها و تصاویر استفاده می‌کند.

اما باید توجه داشت که فیس‌تایم اختصاصی برای دستگاه‌های اپل است و نمی‌توان آن را بر روی دستگاه‌های دیگر نصب کرد. این محدودیت می‌تواند برای کاربرانی که از دستگاه‌های مختلف استفاده می‌کنند، مشکل‌تر باشد.

در مجموع، فیس‌تایم یک اپلیکیشن کارآمد و مورد اعتماد برای کاربران اپل است و برای ارتباطات تماس تصویری و صوتی بین دستگاه‌های اپل بسیار مفید است.

سوالات متداول

فیس تایم چیست؟

فیس‌تایم یکی از برنامه‌های ویژه برای دستگاه‌های آیفون است که توانایی برقراری تماس‌های تصویری و صوتی را برای کاربران فراهم می‌کند. 

فیس تایم برای چه دستگاه‌هایی در دسترس است؟

فیس‌تایم یک برنامه مخصوص دستگاه‌های اپل (Apple) است و در دسترس دستگاه‌هایی از خانواده‌ی محصولات اپل می‌باشد. این شامل دستگاه‌هایی مانند:

1. آیفون (iPhone): همه مدل‌های آیفون شامل iPhone 4S و نسل‌های جدید‌تر دارای امکان استفاده از فیس‌تایم هستند.

2. آیپد (iPad): تقریباً تمام مدل‌های آیپد، از آیپد 2 به بعد، از فیس‌تایم پشتیبانی می‌کنند.

3. آیپاد تاچ (iPod Touch): آیپاد تاچ نسخه‌های جدید‌تر نیز از فیس‌تایم پشتیبانی می‌کنند.

4. مک‌بوک (MacBook): سیستم‌عامل macOS دستگاه‌های مک‌بوک نیز قابلیت استفاده از فیس‌تایم را داراست.

5. مک (Mac): کامپیوترهای مک می‌توانند از فیس‌تایم برای اجرای تماس‌های تصویری استفاده کنند.

6. واچ اپل (Apple Watch): برخی مدل‌های واچ اپل نیز امکان اجرای فیس‌تایم را دارا هستند.

آیا فیس تایم هزینه دارد؟

به طور کلی، فیس تایم مصرف داده اینترنتی بسیار کمی دارد و معمولاً در مقایسه با تماس‌های تلفن همراه به عنوان یک راه ارتباطی اقتصادی محسوب می‌شود.

آیا فیس تایم امن است؟

برای افزایش امنیت و حریم خصوصی کاربران از رمزگذاری End-to-End (انتقال امنیت‌زده) استفاده می‌کند. این به این معنی است که تماس‌های فیس تایم بین فرستنده و گیرنده به صورت کاملاً رمزگذاری شده و تنها افرادی که در تماس حضور دارند قادر به دسترسی به محتوای مکالمه هستند. هیچ کس حتی اپل نیز نمی‌تواند محتوای مکالمات فیس تایم شما را بخواند یا شنود کند.

آیا FaceTime در ایران کار می‌کند؟

بله، اپل FaceTime در ایران کار می‌کند. اما می‌بایست توجه داشته باشید که اپل در بعضی کشورها ممکن است تحت تأثیر محدودیت‌هایی قرار گیرد و قابلیت‌های خاصی که برای سایر کشورها در دسترس است، در این کشورها غیرفعال شود. اما به طور کلی، مردم ایران می‌توانند از سرویس FaceTime برای تماس‌های تصویری و صوتی با دیگر کاربران Apple استفاده کنند.

از این که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید از شما دیجی‌پویایی‌های عزیز سپاس گزاریم، لطفا نظرات و پیشنهادات زیبای خود را با ما به اشتراک بگذارید.