فهرست مطالب

در تاریخ 21 شهریور ماه 1402، شرکت اپل اقدام به معرفی چهار مدل از سری 15 آیفون نمود. این مدل‌ها شامل آیفون 15، آیفون 15 پلاس، آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس بودند. هر یک از این مدل‌ها مخصوصا مدل های آیفون 15 و 156 پلاس با بهبودهای قابل توجهی در بسیاری از جنبه‌ها روبرو شده‌اند، که این امر باعث افزایش ارزش خرید آن‌ها می‌شود. اما لازم به ذکر است که طبق اطلاعات فعلی، آیفون‌های سری 15 قابلیت رجیستر نخواهند داشت و مانند مدل‌های سری 14، می توان از این گوشی ها بدون سیم کارت و با قیمتی برابر با قیمت سری های 13 از گوشی های جدید اپل استفاده نمود.

بررسی گوشی آیفون 15

طراحی آیفون 15 و 15 پلاس

آیفون 15 پلاس همانند سال قبل و آیفون های 14، نسخه بزرگتری از آیفون 15 است که تنها تفاوت آن در اندازه نمایشگر بزرگتر و باتری با ظرفیت بیشتر نسبت به گوشی مذکور می‌باشد. این ویژگی‌ها باعث می‌شود آیفون 15 Plus به عنوان یک گزینه مناسب برای کاربرانی که به پنل‌ بزرگ علاقه‌مند هستند، مطرح شود. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌شود، حاشیه‌های اطراف پنل این دو گوشی کاهش یافته و داینامیک آیلند نیز در بالای آنها مشاهده می‌شود که در واقع تنها پیشرفت ظاهری گوشی های آیفون 15 و آیفون 15 پلاس نسبت به آیفون های 14 و 14 پلاس است که همان تغییر در پنل جلویی گوشی است.

داینامیک آیلند در گوشی Iphone 15

طراحی آیفون 15 و آیفون 15 پلاس به طور کلی تغییر خاصی نکرده است، اما دو تغییر مهم در آن‌ها اتفاق افتاده است. ابتدا، فریم کناری این دو گوشی همچنان تخت است، اما لبه‌های آنها به صورت کمی انحنا دارند تا گوشی بهتر در دست قرار بگیرد و دست را مثل نسخه های قبلی آیفون اذیت نکند. تغییر دوم مربوط به مات شدن قسمت پشتی آیفون است که بسیار جذاب به نظر می‌رسد و به نسخه های پرو آیفون 15 نزدیک تر شده است. در نسخه های پیشین آیفون مثل آیفون 14، 13 و 12 پنل پشتی به دلیل براق بودن به سرعت کثیف می شد و این یکی از عیب های این آیفون ها بود که در نسخه 15 می توان نمره بهتری به طراحی گوشی داد.

کیفیت صفحه نمایش آیفون 15 و آیفون15 پلاس

طراحی آیفون 15 پرو و 15 پرو مکس

آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس در زمینه طراحی تغییرات اندکی داشته‌اند و به طور کلی به گوشی‌های کامل‌تری تبدیل شده‌اند. اولین تغییر در آنها مربوط به فریم کناری است. به جای فولاد ضد زنگ، اکنون از جنس تیتانیوم گرید 5 استفاده می‌شود که مقاومت بالاتری دارد و وزن کمتری دارد. این تغییر باعث کاهش وزن آیفون 15 پرو و 15 پرو مکس در مقایسه با نسل قبلی یعنی آیفون 14 پرو و 14 پرو مکس تا 19 گرم می‌شود و که اپل توانسته با کاهش وزن آیفون 15 و آیفون 15 پرومکس آنها را به عنوان سبک‌ترین آیفون‌های پرو تمام نسل‌ها معرفی کند. تفاوت دوم در مات شدن فریم تیتانیومی در اطراف آیفون است. در نسل‌های قبلی، کاربران اعتراض داشتند که فریم براق مدل‌های پرو به طرز چشمگیری کثیف می‌شود، اما در این نسل تیتانیومی، می‌توانیم فریمی با برس خورده را مشاهده کنیم که زیبایی دوچندانی را به آیفون‌های پرو مخصوصا در نسخه و رنگ تیتانیومی اضافه کرده است.

عملکرد دکمه Action Button در آیفون

همچنین، این فریم به صورت کامل تخت نیست و در لبه‌ها کمی انحنا دارد تا بهتر در دست قرار بگیرد و مشکل تیز بودن لبه در آیفون های 15 پرو نیز رفع گردیده است. در زمینه طراحی ماژول دوربین آیفون 15 پرو اما تغییری نسبت به نسخه پیشین خود نداشته و هم چنان شامل سه دوربین با فاصله های برابر از هم و فلاش دوربین هستیم البته که بیرون زدگی دوربین های آیفون 15 Pro و آیفون 15 Pro Max کمی بیشتر شده است.

بررسی صفحه نمایش Iphone 15 و 15 Pro Max 

در ادامه به بررسی آیفون 15 و آیفون 15 پرو مکس از نظر نمایشگر می‌پردازیم. طبق جدول مشخصات فنی، آیفون 15 پرو مکس با یک نمایشگر 6.7 اینچی LTPO Super Retina XDR OLED و تکنولوژی Promotion تجهیز شده است. این تکنولوژی قادر است نرخ نوسازی نمایشگر را بین 10 تا 120 هرتز بسته به محتوای نمایش داده شده روی صفحه تنظیم کند. همچنین، برش Dynamic Island که قبلاً در آیفون 14 پرو و پرو مکس مشاهده شده بود، در آیفون 15 پرو مکس نیز وجود دارد و این تغییر دیگر مختص مدل‌های پرو نیست و در تمام مدل‌های سری آیفون 15 قابل مشاهده است. در مجموع، بررسی اولیه نشان می‌دهد که عملکرد Dynamic Island تغییر چندانی نکرده است و هنوز می‌توانید اطلاعات کلی را در این قسمت مشاهده کنید، از جمله اطلاعات درباره گوشی، مسیرها، تماس‌ها و غیره.
همانطور که اشاره شد، حاشیه‌های نمایشگر نسبت به نسل قبلی باریک‌تر شده‌اند. به عنوان مثال، در هنگام استفاده از گوشی برای عکاسی یا هنگام بازی های مختلف، مشاهده عکس، حاشیه مشکی واضحی بین تصویر و لبه واقعی عکس‌ها وجود نخواهد داشت. این تغییر کوچک می‌تواند مزایای قابل توجهی برای کاربران این گوشی داشته باشد.

صفحه نمایش در آیفون 15 و 15 پرو پلاسحداکثر روشنایی قابل نمایش برای نمایشگر آیفون 15 پرو مکس و آیفون 15، همچنان عدد بالا (2000 نیت) است و رنگ‌های زنده و با وضوح بالا در برابر نور خورشید دیده می شوند. به طور کلی، با عدم تغییر در فرمول برنده و افزایش کمی فضای تصویر، اپل موفق شده است تا نمایشگر آیفون 15 پرو مکس را همچنان یکی از بهترین نمایشگر های موجود در بازار ارائه دهد.

پردازنده آیفون 15 و آیفون 15 پرو

شرکت اپل آیفون 15 پرو و 15 پرو مکس را با استفاده از تراشه جدید خود به نام A17 Pro روانه بازار کرد، در صورتی که سری معمولی آیفون یعنی آیفون 15 و آیفون 15 پلاس از تراشه سابق اپل که در سری پرو آیفون های 14 استفاده شده بود بهره می برند. این اولین باری است که اپل از واژه پرو در نام پردازنده های خود استفاده می کند که به معنای قدرت هر چه بیشتر این پردازنده در بنچ مارک ها است.

این تراشه، نخستین نسلی است که از معماری 3 نانومتری استفاده می‌کند و دارای قدرت بسیار بالایی می‌باشد. تراشه A17 Pro شامل 6 هسته پردازنده مرکزی است که دارای 2 هسته قدرتمند با فرکانس 3.78 گیگاهرتز و 4 هسته کم‌مصرف است، همچنین شامل یک پردازنده گرافیکی 6 هسته‌ای مانند نسخه قبل است. این پردازنده چه در اجرای بازی های مدرن و گرافیکی روز و چه در اجرای نرم افزار های روزمره، هیچ مشکلی تا چندین سال آینده نخواهد داشت و جزو بهترین پردازنده ها خواهد بود. با توانایی منحصر به فرد این چیپست، شما قادر خواهید بود در آینده نزدیک بازی‌هایی مانند Resident Evil 4 Remake یا Assassin's Creed را به صورت کاملاً مشابه با نسخه‌های کنسولی، روی این گوشی تجربه کنید.

پردازنده آیفون 15 PRO

آیفون 15 و آیفون 15 پلاس اما از پردازنده A16 Bionic استفاده می کنند که همان پردازنده آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس استفاده خواهند کرد که به نوعی آپدیت برای این سری محسوب می شود و انگار این سیاست جدید اپل است که از پردازنده سری پرو نسل گذشت در آیفون های معمولی و سری پایه آیفون های جدید از آن استفاده می کند.

پورت USB-C در آیفون 15 و آیفون 15 پرو

اتحادیه اروپا اعلام کرده بود که تا پایان سال 2023 (معادل اواسط دی ماه 1402)، گوشی‌های هوشمند باید حتما از درگاه Type-C استفاده کنند. این به این معنی است که اپل قادر به فروش آیفون‌هایی با پورت لایتنینگ در بازار اروپا نخواهد بود به همین خاطر کمپانی اپل می‌توان گفت، مجبور شده است به این تغییر پورت پیروی کند. جالب است بدانید که اپل اصلا قصد انجام چنین تغییری را نداشت و قرار بود تا چندین سال آینده هم از پورت شارژ لایتنینگ برای شارژ گوشی های خود استفاده کند. با این حال، این تحمیل اجباری به نوعی به نفع کاربران شد.

پورت شارژ گوشی آیفون 15در نهایت، شرکت اپل پس از سال‌ها، درگاه لایتنینگ را کنار گذاشته و در تمامی مدل‌های آیفون خود از پورت Type-C نسل 3 و نسل 2 استفاده می‌کند. این اتفاق، که چندین سال در گوشی‌های پرچمدار اندروید و حتی گوشی‌های میان‌رده رخ داده است، به طور رسمی توسط اپل اعلام شده و در گوشی های سری 15 اپل اعمال شد. اپل به دلیل سیاست‌های اتحادیه اروپا مجبور به این تغییر شده است؛ جالب است بدانید که سرعت انتقال داده‌ها توسط این پورت در آیفون 15 و 15 پلاس با آیفون 15 پرو و 15 پرو مکس تفاوت دارد و می تواند تا 30 بار سریع تر از نسخه اولیه USB-C باشد. به این صورت که در آیفون 15 و آیفون 15 پلاس از USB-C 2.0 استفاده شده و سرعتی برابر با استاندارد های گوشی های اندرویدی دارد اما در گوشی های آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس از پورت جدید USB-C 3.0 استفاده شده است که سرعتی برابر با 10 گیگابایت بر ثانیه دارد.

کابل شارژ گوشی Iphone 15

بررسی دوربین آیفون 15 و آیفون 15 پرو مکس

دوربین‌ آیفون 15 دارای ترکیبی کاملاً یکسان نسبت به آیفون 15 پلاس از نظر ترکیب و چینش دوربین ها است و به این دلیل، در اینجا در مورد دوربین هر دوی آنها به صورت مشترک صحبت می‌کنیم. دوربین اصلی این دو گوشی با یک سنسور 48 مگاپیکسلی و اندازه پیکسل 1 میکرون عکس ها را به بهترین شکل ثبت می کند. این سنسور در یک لنز 26 میلی‌متری با دیافراگم F/1.6 قرار دارد و از ویژگی‌هایی مانند فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی و لرزشگیر اپتیکال سنسور شیفت پشتیبانی می‌کند.

با استفاده از این سنسور جدید نسبت به آیفون 14 و آیفون 13 که لنز هایی 12 مگاپیکسلی داشتند، عکس‌ها با رزولوشن بالاتری ثبت می‌شوند، به گونه‌ای که طبق ادعای اپل، دارای 24 مگاپیکسل خواهند بود. همچنین، به دلیل رزولوشن بالاتر، زوم اپتیکال با نسبت 2 برابر نیز به گفته اپل اضافه شده است و با این حال، وقتی تا 2 برابر زوم کنید، با کاهش کیفیت روبرو نخواهید شد با اینکه دارای لنز تله فوتو مجزایی نیست و کیفیت زوم در حالت دیجیتال را باید مدیون مگاپیکسل بالاتر آیفون 15 و پردازشگر تصویر آیفون 15 باشیم.

دوربین گوشی آیفون 15طبق اعلام شرکت کوپرتینویی اپل، پرتره‌های آیفون 15 و آیفون 15 پلاس به نسل جدیدی رسیده اند و اکنون شما می‌توانید در شرایط نوری مختلف، تصاویر بسیار جذابی را ثبت کنید. از این پس، برای ثبت پرتره‌ها هنگامی که سوژه انسانی یا حیوان در تصویر حضور دارد، نیازی نیست به صورت دستی حالت پرتره را انتخاب کنید؛ گوشی به طور خودکار عمق میدان را ثبت می‌کند و به شما امکان می‌دهد که پس از آن در گالری تصویر را به حالت پرتره تبدیل کنید یا فوکوس را از یک سوژه به سوژه دیگر تغییر دهید؛ به عبارتی امکان ادیت تصاور معمولی و تبدیل آن به عکس پرتره بعد از عکاسی نیز وجود دارد. در نسل قبل، یعنی در ایفون‌های 14 پرو و 14 پرو مکس و حتی نسل های قبل تر آیفون مثل 13 پرو و 13 پرومکس، دوربین‌ آن‌ها کاملاً یکسان بودند. اما در آیفون های 15 Pro و 15 Pro Max، این موضوع تغییر کرده است و مدل 15 پرو مکس در بخش دوربین تله فوتو نسبت به 15 پرو برتری دارد. البته که این برتری در مگاپیکسل و کیفیت دوربین نیست و تنها به زوم 5 برابری آیفون 15 پرومکس خلاصه می شود.

دوربین تله فوتو در ایفون 15 پرو دارای یک سنسور 12 مگاپیکسلی با اندازه پیکسل 1 میکرون است. این سنسور در پشت لنزی به فاصله 77 میلی‌متر با دیافراگم F/2.8 قرار دارد و از ویژگی‌هایی مانند فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال پشتیبانی می‌کند. همچنین، این دوربین تله فوتو قادر است با استفاده از زوم اپتیکال، تا 3 برابر روی سوژه‌ها زوم کند؛ تفاوت با مدل پرومکس آیفون 15 دقیقا در همین جا است که آشکار می شود، مدل پرو مکس دارای دوربین پریسکوپ تله فوتو آیفون 15 پرو مکس است که سنسوری با رزولوشن 12 مگاپیکسل و اندازه پیکسل 1 میکرون دارد. این سنسور در پشت یک لنز با فاصله کانونی 120 میلی‌متر و دیافراگم F/2.8 قرار دارد و از قابلیت زوم اپتیکال تا 5 برابر بر روی سوژه‌ها پشتیبانی می‌کند. طراحی این دوربین پریسکوپ تله فوتو در ایفون 15 پرو مکس به طور منحصر به فرد است و اپل نام tetraprism را برای آن انتخاب کرده است. این فناوری نور را چهار بار داخل خود دوربین بازتاب می‌دهد تا نور مسیری طولانی‌تر را طی کند و به فاصله فیزیکی نیاز نباشد.

دوربین آیفون 15 پرو

در مورد دوربین اصلی یا همان دوربین Wide ایفون 15 پرو و ایفون 15 پرو مکس، سنسوری با رزولوشن 48 مگاپیکسل و اندازه پیکسل 1.22 میکرون استفاده شده است. این سنسور در پشت یک لنز با فاصله کانونی 24 میلی‌متر و دیافراگم F/1.78 قرار دارد و از لرزشگیر اپتیکال سنسور شیفت نسل دوم نیز پشتیبانی می‌کند. با استفاده از این دوربین‌ها، شما قادر خواهید بود تا تصاویر با رزولوشن 48 مگاپیکسل در فرمت HEIF و RAW را ضبط کنید. همچنین، در حین زوم دیجیتال، شما می‌توانید بین فاصله کانونی 28 و 35 میلی‌متری را انتخاب کنید.

دوربین فوق عریض یا همان Ultra Wide در هر دو مدل ایفون 15 پرو و 15 پرو مکس دارای سنسوری با رزولوشن 12 مگاپیکسل و اندازه پیکسل 1.4 میکرون است. این سنسور در پشت یک لنز با فاصله کانونی 13 میلی‌متر و دیافراگم F/2.2 قرار دارد. نکته جالب درباره فیلم برداری آیفون 15 پرومکس و آیفون 15 پرو این است که این گوشی ها قادر به ضبط ویدئوهای سه بعدی به عنوان spatial video هستند. احتمالا در آینده ای نه چندان دور با استفاده از اپل ویژن پرو (Apple Vision Pro) قادر خواهید بود این ویدئوها را به صورت سه بعدی و بسیار طبیعی تر از همیشه مشاهده کنید. با استفاده از این فناوری، دو دوربین اصلی و دوربین فوق عریض با یکدیگر همکاری می‌کنند تا ویدئوهای spatial video را ضبط کنند که به جذابیت بصری ویدیو های ضبط شده توسط می افزاید.

رنگ بندی آیفون 15 و آیفون 15 پرو

آیفون 15 و آیفون 15 پلاس از رنگ بندی یکسان و نسبتا متفاوتی نسبت به سری قبل برخوردارند که شامل رنگ مشکی (برای اولین بار بعد از مدت ها)، آبی آسمانی، سبز روشن، زرد و صورتی است. در مدل پرو و پرومکس آیفون هم از نظر رنگ نسبت به نسل قبل تفاوت قابل توجهی نداشته و IPhone 15 Pro و IPhone 15 Pro Max همچنان دارای رنگ های مشکی، نقره ای هستند که دو رنگ تیتانیوم و سورمه ای هم به آن اضافه شده که رنگ های خاص و شیکی به حساب می آیند.رنگ گوشی Iphone 15 ProMax

سخت افزار و رابط کاربری آیفون 15

مسنجر معروف آیفون یعنی iMessage یکی از برنامه‌های پرکاربرد در گوشی‌های آیفون است. این برنامه در حال حاضر ویژگی‌های بسیار خوب و کاربردی را برای کاربران فراهم می‌کند. اپل همچنین به این برنامه چند ویژگی جالب دیگر اضافه کرده است که می‌توانید با آنها آشنا شوید. در ورژن قبلی iOS، یکی از قابلیت‌های جذابی که به آیفون اضافه شده بود، امکان حذف پس‌زمینه عکس با کلیک بر روی یک گزینه در برنامه دوربین بود، تا فقط سوژه عکس باقی بماند. این قابلیت در iMessage نیز به صورت جذابی قابل استفاده است. با توجه به ویژگی‌های iOS 17، کاربران می‌توانند استیکرهای خود را با استفاده از عکس‌های آلبوم خود ایجاد کنند.

یکی از تغییراتی که جدیدا در iOS 17 اعمال شده است، مرتبط با ویس‌ها و امکان توقف و گوش دادن به صدا در حین ضبط ویس ها است. با تغییرات iOS 17، این قابلیت اضافه خواهد شد که در طول ضبط صدا، می‌توانید آن را متوقف کنید، گوش دهید و در صورت تمایل، ادامه دهید. همچنین، در این برنامه قابلیت جستجوی کلمات نیز نسبت به نسخه قبلی بهبود یافته است. در بخش تماس‌ها نیز، چندین قابلیت جدید به iOS 17 اضافه شده است. پس از نصب این ورژن، شما امکانات بهتری برای شخصی‌سازی پروفایل مخاطبان خود خواهید داشت. همچنین، امکان ارسال پیام تصویری نیز به Facetime اضافه شده است، به این ترتیب کاربران قادر خواهند بود پیغام خود را با فرمت تصویری به مخاطب مورد نظر ارسال کنند.تغییرات ios 17

در iOS 17 قابلیت جدید دیگری نیز برای حالت استندبای گوشی در نظر گرفته شده که به واسطه آن وقتی از آیفون خود استفاده نمی‌کنید، می‌توانید آن را به صورت افقی بر روی شارژر قرار داده و حالت استندبای را فعال کنید. در این حالت، صفحه نمایش اطلاعات کاربردی مورد نیازتان را نشان می‌دهد. امکان استفاده از این ویژگی بهتر است وقتی صفحه نمایش همیشه روشن فعال باشد، اما اگر آیفون شما این ویژگی را ندارد، با یک بار ضربه زدن بر روی صفحه می‌توانید آن اطلاعات را مشاهده کنید.

در قسمت Airdrop هم اپل تغییراتی ایجاد کرده و از این به بعد می‌توانید با استفاده از ایردراپ، اطلاعات مخاطبین مانند شماره تلفن و ایمیل را ارسال کنید. اما ویژگی جذاب‌تر iOS 17 این است که شما می‌توانید به صورت آنلاین ارسال داده‌ها را ادامه دهید. به این صورت که اگر در حین ارسال داده‌ها، به چیزی نیاز پیدا کردید و باید بروید، می‌توانید با استفاده از اینترنت گوشی و یا Wifi، ارسال را ادامه دهید.

باتری آیفون 15 و آیفون 15 پرومکس

شرکت اپل به طور کلی عادت ندارد تا ظرفیت باتری گوشی‌های خود را در مراسم عرضه آنها اعلام کند. در عوض، ظرفیت باتری محصولات اپل معمولاً توسط منابع دیگر مانند سایت و منبع خارجی ifixit.com پس از چند روز از عرضه محصول مشخص می‌شود. براساس اطلاعات موجود، آیفون 15 با ظرفیت 3349 میلی آمپر ساعت وارد بازار شده است که در مقایسه با مدل قبلی آیفون 14 که ظرفیت 3279 میلی آمپر ساعت داشت، افزایشی جزئی داشته است. همچنین، آیفون 15 پلاس نیز از 4325 به 4383 میلی آمپر رسیده است در حالی که آیفون 14 پلاس ظرفیتی برابر با 4325 میلی آمپر ساعت داشت. برای مدل‌های پرو و پرو مکس نیز ظرفیت باتری به ترتیب از 3200 به 3274 و از 4323 به 4422 میلی آمپر ساعت افزایش یافته است که به طور کلی نمی توان پیشرفت چشمگیری را در زمینه افزایش ظرفیت باتری برای سری جدید آیفون های اپل یعنی آیفون های سری 15 در نظر گرفت.

ظرفیت آیفون 15 و آیفون 14

از آن جایی که اپل در مراسم معرفی آیفون های سری 15 اشاره ای به افزایش شارژدهی باتری گوشی های خود نکرده می توان نتیجه گرفت که نه تنها در زمینه ظرفیت باتری پیشرفتی نداشتیم، در زمینه شارژدهی هم پیشرفتی نداشتیم و با همان شارژدهی آیفون 14 و 14 پرومکس همراه هستیم؛ البته که شارژدهی آیفون های نسخه پیشین هم به خودی خود جزو بهترین ها بودند و در ضعیف ترین نسخه هم ما شاهد 1 روز کامل شارژدهی بودیم که در گوشی های پرچمدار رقیب نظیر s23 و s23 ultra هم شاهد چنین شارژدهی بودیم و نمی شود ایراد خاصی به عمر باتری آیفون 15 گرفت.

نکته دیگری که در بررسی باتری آیفون 15 حائز اهمیت است این است که معمولا عمر مفید باتری های آیفون کمتر از 2 سال است و این به آن معنا است که بعد یک سال معمولا با سلامت باتری گوشی آیفون متوجه می شوید که از درصد 100 پایین تر آمده و معمولا سلامت باتری آیفون بعد یک سال به درصد 97 می رسد و بعد دو سال به 80 !! باتری آیفون بعد از این مدت باید تعویض گردد که در صورت عدم تعویض توسط کاربر شارژدهی خوبی از گوشی انتظار نمی رود؛ در مقاله تست سلامت باتری گوشی ما به طور کامل تمامی موارد را شرح دادیم که می توانید جزییات دقیق سلامت باتری گوشی آیفون را در این مقاله جست و جو کنید.

ظرفیت باتری آیفون 15

مقایسه مشخصات آیفون 15 با آیفون 15 پلاس

به طور کلی آیفون 15 با آیفون 15 پلاس تفاوت خاصی ندارد و فقط اندازه صفحه نمایش و ظرفیت باتری این دو گوشی است که باعث تفاوت آنها می شود. ظرفیت باتری iPhone 15 به میزان 3349 میلی آمپر ساعت است در صورتی که ظرفیت باتری iPhone 15 Plus ظرفیتی در حدود 4380 میلی آمپر ساعت است که به همین دلیل باعث بهبود عملکرد شارژدهی گوشی نیز می شود.

 صفحه نمایش آیفون 15 مجهز به پنل آمولد 60 هرتزی 6.1 اینچ با قابلیت پشتیبانی از HDR است که در مقایسه با صفحه نمایش ایفون 15 پلاس با 6.7 اینچ اندازه و همه قابلیت ها و مشخصات ایفون 15، اندازه کوچکتری دارد.

در فایل PDF زیر که برگرفته از سایت اپل است، به طور کامل به مقایسه ایفون 15 و ایفون 15 پلاس پرداختیم.

iPhone_15_and_iPhone_15_Plus_Technical_Specifications_Apple_digipouya_com.pdf

مقایسه مشخصات آیفون 15 پرو با آیفون 15 پرو مکس

تفاوت اصلی ایفون 15 پرو و ایفون 15 پرو مکس در قابلیت زوم 5 برابری حالت پرتره است که این قابلیت در iPhone 15 Pro Max قرار گرفته و بقیه تفاوت های این دو گوشی در اندازه صفحه نمایش و ظرفیت باتری این دو گوشی است.

در فایل PDF زیر که برگرفته از سایت اپل است، به طور کامل به مقایسه ایفون 15 پرو و ایفون 15 پرو مکس پرداختیم.

iPhone_15_Pro_and_15_Pro_Max_Technical_Specifications_Apple_digipouya_com.pdf

قیمت آیفون 15 و آیفون 15 پرو مکس

قیمت خرید آیفون 15 با حافظه 128 گیگابایت در نسخه پایه‌، 799 دلار است. همچنین، مدل پایه‌ آیفون 15 پلاس با قیمت 899 دلار در دسترس قرار خواهد گرفت. مدل پرو آیفون 15 نیز در مدل پایه‌ با حافظه 128 گیگابایت، هزینه 999 دلار دارد. همچنین، آیفون 15 پرو مکس در نسخه پایه‌ با حافظه 256 گیگابایت با قیمت 1199 دلار عرضه می‌شود. این به این معناست که قیمت آیفون‌های جدید به طور دقیق با نسل قبلی برابر است و آیفون 15 پرو مکس در واقع افزایش قیمت نداشته و فقط نسخه 128 گیگابایتی را حذف کرده است.

قیمت آیفون 15 و 15 پلاس(قیمت آیفون 15 و آیفون 15 پلاس)

قیمت آیفون 15 و 15 Pro Max(قیمت آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس)

آیا آیفون 15 ارزش خرید دارد ؟!

به طور کلی ارزش خرید یک کالا بستگی به قیمت و کیفیت محصول دارد. در کالای آیفون هم همین طور است؛ قیمت آِیفون های سری 15 با توجه به قیمت دلاری آن ها اگر گرانتر از آیفون های 13 رجیستر شده باشد ارزش خرید ندارد. چون با توجه به صحبت های وزارت صمت آیفون 15 و 15 پرو هم ریجستری نخواهند شد و باید از روش های جایگزین برای آنتن دهی این گوشی ها استفاده کرد. البته که روش های جایگزینی مانند استفاده از محصول IKOS که نقد و بررسی کامل آن در مقاله مبدل سیم کارت IKOS آمده است، ممکن است در آینده نزدیک منسوخ شوند و عملا پرونده ریجستری آیفون های جدید در ایران بسته می شود و باعث کاهش ارزش خرید گوشی آیفون 15 می شود.

در هر صورت اگر روزی تصمیم بر رجیستری آیفون 15 گرفته شد می توانید با مراجعه به مقاله آموزش رجیستری تلفن همراه نسبت به ریجستری گوشی آیفون حود اقدام نمایید.

رجیستری آیفون 15

آیفون 15 برای چه افرادی مناسب است ؟!

آیفون های سری 15 برای افرادی مناسب است که قطعا گوشی دیگری نیز در کنار این گوشی داشته باشند و به دنبال آنتن دهی آیفون 15 نباشند؛ حال این گوشی آیفون دیگری از اپل باشد که رجیستر شده است یا یک گوشی نوکیا ساده برای برقراری تماس ها باشد. به هر حال باید به نوعی نبود سیم کارت و عدم آنتن دهی آیفون 15 را برطرف کرد. از طرفی باید به دنبال اتصال WIFI هم برای اینترنت آیفون 15 باشید !! 

" حال انتخاب با خود شماست اگر در ازای دوربین عالی و پردازنده شاهکار اپل در گوشی آیفون 15 تمامی این مشکلات را به جان می خرید؛ می توانید با خرید آیفون 15 و خرید آیفون 15 پرو مکس پا به دنیای جدید اپل بگذارید و از استفاده از سیستم عاملی با کمترین لگ و باگ نهایت لذت را ببرید "

ویدیو معرفی و بررسی iPhone 15