فهرست مطالب

بررسی هدفون بی سیم QCY T13 ANC با قابلیت نویز کنسلینگ

برند کیو سی وای(QCY) که یکی از زیر مجموعه‌های کمپانی شیائومی(Xiaomi) است و همچنین تولید کننده محصول پرطرفدار و محبوب یعنی هندزفری qcy t13 می‌باشد، دست به کار شده و هندزفری بی‌سیم QCY T13 ANC (کیو سی وای تی 13 ای ان سی) که یکی از با کیفیت‌ترین و بهترین هندزفری‌های این برند است را تولید کرده است که قابلیت اتصال و سازگاری با تمام گوشی‌های اندرویدی و IOS را دارد.

  • طراحی هندزفری T13 ANC

طراحی بدنه زیبا و ضد خش، گوشی‌های ارگونومیک و وجود 4 میکروفون با کیفیت، بخشی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد هندزفری qcy t13 anc به شمار می‌آید که آن را جانشین qcy t13 کرده است. این محصول دارای کیسی کوچک و سبک که آن را قابل حمل کرده است. کیس آن به صورتی ساخته شده که لبه‌های نسبتا گردی دارد  و به صورت مات طراحی شده که اثر انگشت را به سختی نشان می‌دهد و همین امر موجب شده تا زیبایی آن را دو چندان شود.

طراحی هندزفری QCY T13 ANC

کیفیت متریال به کار برده شده برای کیس بسیار مرغوب است از پیداش حس ناامنی و خرابی آن جلوگیری می‌کند. داخل کیس دو بادز(Buds) که در ابعاد کوچک و با وزن بسیار سبکی تعبیه شده‌اند، قابل مشاهده هستند. برای این بادزها از سری‌های سلیکونی(Silicone) استفاده شده تا با توجه به اندازه گوش‌هایتان یکی از سری‌ها را انتخاب کنید.

مشاهده نسخه جدید T13 ANC:

بررسی هدفون بی‌سیم QCY T13 ANC 2

در داخل کیس دکمه‌ای جهت جفت‌سازی(Pair) و یا همان اشتراک‌گذاری تعبیه شده است که تنها با فشردن آن، دستگاه این حالت را فعال می‌کند. همچنین داخل کیس عبارت R و L را مشاهده می‌کنید که راهنمایی برای قرار گرفتن بادزها در هر قسمت است. داخل بسته‌بندی علاوه بر خود کالا و سری‌های سلیکونی، یک کابل USB-C به USB-A نیز قرار گرفته تا با استفاده از آن بتوانید کیس را شارژ نمایید. همچنین پورت شارژ هم بر روی لبه سمت راست این کیس قرار گرفته و بسیار ساده طراحی شده است.

بسته بندی هندزفری بلوتوث کیو سی وای T13 ANC

  • کنترل هندزفری QCY T13 ANC

T13 anc هم مانند اکثر هندزفری‌های بلوتوثی، از فرمان‌های لمسی به خوبی پیروی می‌کند. همواره فرمان‌های لمسی برای همگان بسیار راحت بوده و از این رو بادزها به خوبی متوجه این دریافتی‌ها می‌شوند. برای مثال، با دوبار لمس بر روی بادز سمت چپ یا راست می‌توانید موسیقی را پخش(Play) و یا متوقف(Stop/Pause) کنید. با لمس چند ثانیه‌ای ایربادز سمت راست می‌توانید حالت ANC را برای زمانی که تمایلی به شنیدن صداهای محیط اطراف ندارید و می‌خواهید بر روی کار و یا موسیقی مورد علاقه خود تمرکز کنید و از آن لذت ببرید روشن یا خاموش کنید و یا بر روی حالت Transparency قرار دهید تا صدای بیرون را به راحتی با تقویت میکروفون‌های موجود در هندزفری بشنوید و با لمس چند ثانیه‌ای بادز چپ نیز حالت گیمینگ فعال می‌شود و به شما اجازه غرق شدن در دنیای بازی‌ها را دهد تا به راحتی با دوستان و هم‌تیمی‌های خود صحبت کنید.

  • حالت شفاف یا Transparency هدفون T13 ای ان سی

یکی از پردغدغه‌ترین موضوع‌ها در ایربادها شنیدن همزمان صدای مخاطب در حال مکالمه در هنگام پخش موزیک می‌باشد که این قابلیت در هندزفری QCY T13 ANC به چشم می‌خورد، اما چطور؟

هنگامی که شما به صورت حضوری با فردی در حال مکالمه هستید، حالت Transparency Mode وارد عمل می‌شود و صدای محیط بیرون را تقویت می‌کند و از این رو صدای مخاطب شما توسط میکروفن‌ها شنیده شده و به گوش شما می‌رسد و به صورت همزمان صدای موزیک نیز در پس زمینه با حفظ کیفیت عالی خود شنیده می‌شود و همچنین دیگر نیازی به خارج کردن هندزفری از گوش خود ندارید.

  • حالت گیمینگ Gamming Mode هدفون T13 ANC

اکثر ما براساس سلیقه و رنج سنی، اوقات فراغت خود را با تماشای یک فیلم زیبا و یا یک بازی مهیج سپری می‌کنیم و قطعا عقب ماندن صدا از تصویر و یا صداگیری ضعیف در هنگام بازی، لحظه‌های عذاب‌آوری را به وجود می‌آورند و موجب ناراحتی در شما می‌شود.

اما به لطف حالت گیمینگ و تراشه بلوتوث نسخه 5.3 و همچنین قابلیت Lip-Sync با فعالسازی این حالت تمامی مشکلات مربوط به تاخیر و ضعف صدا به پایین‌ترین حد ممکن می‌رساند و تجربه تاخیر زیر 0.05 میلی‌ثانیه با حداکثر کاهش عمق نویز تا 28 دسی‌بل را حس می‌کنید.

  • امکان حذف نویز حالت باد (Wind Mode)

این هندزفری برای ارسال صدایی شفاف و واضح برای مخاطب شما، مقدار بسیار بالایی از صدای باد را تا 18 کیلومتر بر ساعت حذف می‌کند تا قابلیت حذف نویز به خوبی عمل کند.

  • آخرین نسخه بلوتوث در هدفونبی سیم T13 ANC

همان‌طور که از اسم هندزفری بلوتوثی QCY T13 ANC پیداست قطعا بخش بلوتوث آن مهم‌ترین جز است. هر چند بهره‌گیری از نسخه‌های جدید بلوتوث مانند ورژن 5 خیلی جلب توجه نکرده باشد، اما این هندزفری از نسخه 5.3 در گجت خود استفاده کرده تا بتواند از مزیت‌هایی چون از بین رفتن تاخیر صدا، کاهش مصرف باتری و افزایش شارژدهی و همچنین کاهش تاخیر بین صدا و تصویر در هنگام تماشای فیلم و بازی بهره ببرد.

ناگفته نماند که بلوتوث این هندزفری ارتباطی بدون قطعی و قابل اعتماد بین دستگاه‌ها ایجاد می‌کند و در مصرف باتری صرفه جویی می‌کند و در نتیجه شارژدهی را افزایش می‌دهد. علاوه بر موارد گفته شده قابلیت Lip-Sync که موجب یکسان‌سازی تاخیر بین صدا و تصویر می‌شود نیز در این هندزفری استفاده شده است.

نقد و بررسی QCY T13 ANC

همچنین با سه بار تپ زدن روی باد(bud) سمت راست می‌توانید به موزیک بعدی بروید و همچنین دستیار صوتی را می‌توانید فعال کنید. علاوه بر موارد ذکر شده، برای این هندزفری برنامه‌ای عرضه شده که به واسطه آن فرمان‌های لمسی را می‌توانید شخصی‌سازی کنید. این اپلیکیشن به شما امکان افزودن حالت لمس سریع به فرمان‌های صوتی را می‌دهد تا به راحتی حجم صدا را تغییر دهید(میزان صدا را کم و زیاد کنید).

آموزش نحوه کنترل سریع

  • سه بار لمس بر روی هدفون L =>  بازگشت به موزیک قبلی
  • سه بار لمس بر روی هدفون R =>  موزیک بعدی
  • یک ضربه بر روی هدفون L یا R =>  افزایش / کاهش میزان حجم صدا (Volume)
  • سه ضربه سریع بر روی هدفون L =>  فعال‌سازی دستیار صوتی و فعال‌سازی حالت بازی (Gamming Mode)
  • دو ضربه سریع بر روی هدفون L یا R => پاسخ / قطع مکالمه (Call)
  • دو ضربه سریع بر روی هدفون L یا R => پخش / مکس موزیک (Play / Pause)
  • فشردن طولانی هدفون L حدود 1.5s ثانیه => روشن / خاموش کردن حالت تاخیر کم
  • فشردن طولانی هدفون R حدود 1.5s ثانیه => روشن / خاموش کردن حالت ANC
  • فشردن طولانی هدفون R حدود 1.5s ثانیه => رد تماس (Reject)

دفترچه راهنمای هندزفری بلوتوث QCY T13 ANC

  • کیفیت مکالمه در هندزفری وایرلس T13 ANC

یکی از دغدغه‌های مهم هر کاربری قسمت مکالمه هندزفری است که به شدت حائز اهمیت و بحث برانگیز است. در همین ابتدا باید بگوییم که نگران نباشید چرا که با وجود حالت ANC بر روی QCY T13 ANC باعث می‌شود تا صدای مخاطب خود را در هنگام مکالمه با کیفیت بالا و بدون آزار صدای محیط بشنوید.

حالت این جا است کهبه خوبی صدای مزاحم محیط از 4 میکروفن این هندزفری حذف می‌شوند تا صدا با کیفیت بیشتری به مخاطب شما منتقل شود و همچنین این کالا با توجه به قیمت اقتصادی خود از کیفیت فوق‌العاده‌ای برای تماس تلفنی و حتی تماس تصویری برخوردار است.

  • مکالمه با 4 میکروفون فوق‌العاده در T13

شرکت کیو سی وای از 4 میکروفن در تولید هندزفری بلوتوثی T13 ANC استفاده کرده تا با عملکرد عالی این میکروفون‌ها و با ادغام قابلیت ENC (Environmental Noise Cancelling)، مکالمه‌ای شفاف و با کمترین میزان نویز را به وجود آورد.

  • بازی و تماشای ویدیو با هندزفری T13 ANC

با قطعیت تمام می‌توان گفت که هندزفری QCY T13 ANC بدون هیچ گونه مشکلی صدای ویدیوها را روی گوشی‌های اندرویدی و آیفون به خوبی پخش می‌کند. این هندزفری مجهز به ویژگی گیمینگ می‌باشد که می‌توانید این حالت را روی خود بادز و یا از طریق اپلیکیشن فعال کنید. صدا به آسانی با بازی سازگار می‌شود و در حین بازی‌های اکشنی مانند Call of Duty با هیچ گونه تاخیر صدایی مواجه نمی‌شوید. این هندزفری با توجه به کیفیت صدایی که در بین هندزفری‌های اقتصادی دیگر دارد، به خوبی هر گونه صدایی را در بازی از جمله صدای قدم‌ها و حتی جهت صدای تیراندازی را در لحظه حس خواهید کرد.

حالت گیمینگ در هدفون بی سیم QCY T13 ANC

  • کیفیت QCY T13 ANC در پخش موسیقی

همان‌طور که گفته شد، این محصول با توجه به قیمت خود بسیار ارزشمند است. این هندزفری در هنگام پخش صدا بسیار خوب عمل می‌کند و تولید حجم صدای با کیفیت از ویژگی‌های اصلی و مهم این هندزفری محسوب می‌شود. حجم صدای عالی و فراگیری این هندزفری، مجوز چشیدن طعم موزیکی دل‌انگیز را به شما می‌دهد. T13 ANC آن‌قدر خوب در گوش جای می‌گیرد و کیپ می‌شود که چه حالت ANC روشن باشد یا خاموش، صدای بیرونی به سختی به گوشی شما می‌رسد و به خوبی شما را محو در فضای موسیقی می‌کند.

Qcy t13 anc دارای تفکیک صدای عالی به همراه تولید باس(Bass) مناسب است. البته با توجه به قابلیت‌ها و قیمت اقتصادی این محصول باید صادقانه بگوییم که میزان باس تولیدی این هندزفری کاملا رضایت‌بخش همه سلیقه‌ها است.

کیفیت-هدفون-بیسیم-qcy-t13-anc

QCY T13 ANC در تمامی سبک‌های موسیقی از جمله راک، پاپ و متال مورد بررسی قرار گرفته و در هر سبک به خوبی عملکرد خود را به نمایش گذاشته است. در نظر داشته باشید، این هندزفری با تولید باس مناسب و حجم صدای بسیار خوب خود، جزییات صدای خواننده و صدای سازها را به خوبی به اجرا در می‌آورد و حتی در بالاترین میزان حجم صدا هیچ گونه نویزی را نمی‌شنوید و کیفیت خود را حفظ می‌کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب این محصول، خارج نشدن صدا از هندزفری در هنگام افزایش میزان حجم صدا(حداکثر) به محیط خارج است.

  • عملکرد باتری هندزفری T13ANC

کیس هندزفری QCY T13 ANC مجهز به یک باتری با ظرفیت 380 میلی‌آمپر ساعتی که برای شارژ این کیس دو ساعت زمان لازم است و می‌تواند تا 30 ساعت شارژدهی داشته باشد. و همچنین تا 3.5 بار بادزها را تا 100 درصد از طریق درگاه تایپ سی(Type-C) شارژ کند.

دوام و عملکرد باتری در حالت پخش موزیک 8 ساعت می‌باشد و در حالت تماس و مکالمه 5 ساعت دوام خواهد آورد. همچنین در حالت آماده به کار(Standby) این کیس تا 100 ساعت پشتیبانی خواهد کرد.

باتری هندزفری بی سیم QCY T13 ANC

آیا هندزفری بلوتوث QCY T13 ANC ارزش خرید دارد؟

همان‌طور که در ابتدا گفته شد، هندزفری بلوتوثی QCY T13 ANC با توجه به قابلیت‌ها و امکاناتی که دارد از قیمت اقتصادی قابل توجهی برخوردار است و به خوبی کیفیت ساخت بالای خود را در اختیار کاربران می‌گذارد. لازم به ذکر است که این محصول ضد آب نیست، اما برخورداری از ANC و میکروفون‌هایی که صدای مزاحم را حذف می‌کنند، این کسری را جبران می‌کنند و موجب تولید کیفیت صدای خوب و مکالمه مرغوب می‌شود.

مشخصات و ویژگی‌های QCY T13 ANC

  • بلوتوث 5.3 با کدک SBC
  • حالت تاخیر کم 68 میلی‌ثانیه
  • 4 میکروفن برای حذف نویز
  • کیفیت صدای عالی
  • پشتیبانی از حذف نویز حالت باد (Wind Mode)
  • دارای رنگبندی سفید و مشکی
  • سری داخل گوشی همراه 3 سری سیلیکونی
  • حالت بازی یا تاخیر پایین (Gamming Mode)
  • حالت خواب
  • درگاه شارژ تایپ سی (Sleep Mode)
  • شارژدهی تا 30 ساعت با کیس شارژ
  • قابلیت استفاده تکی از بادزها

کلام آخر

اگر به دنبال هندزفری با قیمت مناسب و امکانات گسترده از جمله نویز کنسلینگ(Noise Cancelling)، میکروفن 4 گانه، کاهش تاخیر صدا و مواردی از این قبیل هستید، هندزفری بلوتوثی QCY T13 ANC را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

سوالات متداول

- آیا QCY T13 ANC فقط به اندروید متصل می‌شود؟

  خیر، این هندزفری بدون هیچ مشکلی به آیفون هم متصل می‌شود.

- QCY T13 ANC ضد آب است؟

  خیر، این محصول ضد آب نمی‌باشد.

- در هندزفری QCY T13 ANC از چه پورت شارژی استفاده شده است؟

  تایپ سی (Type-C).

در صورتی که قصد مشاهده قیمت و خرید هندزفری بلوتوث QCY T13 ANC را دارید می توانید از لینک زیر اقدام به خرید نمایید:

از این که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید از شما دیجی‌پویایی‌های عزیز سپاس گزاریم، لطفا نظرات و پیشنهادات زیبای خود را با ما به اشتراک بگذارید.