فهرست مطالب

بررسی مشخصات شیائومی ردمی 12 4G

راهنمای ویژه برای بررسی گوشی شیائومی ردمی 12 4G : اگر به دنبال خرید یک گوشی هوشمند میان‌رده با کیفیت هستید که ضمن داشتن مشخصات فنی مناسب، قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای نیز داشته باشد، گوشی‌های شیائومی ردمی قطعاً می‌توانند گزینه‌های بسیار مناسبی برای شما باشند. شیائومی Redmi 12 فورجی نیز یکی از این گوشی‌های میان‌رده است که مدتی پیش توسط شیائومی رونمایی شد و به عنوان یک میان‌رده‌ی جذاب محسوب می‌شود. در حال حاضر، این گوشی با قیمت مناسبی در بازار ایران به فروش می‌رسد. اما آیا Redmi 12 می‌تواند توجهات زیادی را جلب کند؟ در ادامه به بررسی دقیق‌تر شیائومی ردمی 12 خواهیم پرداخت.

بررسی مشخصات گوشی شیائومی ردمی 12

تاریخ عرضه و قیمت

ردمی 12 با اعلام راه‌اندازی آن در تاریخ ۱۵ ژوئن ۲۰۲۳، در حال حاضر در دسترس می‌باشد، به‌طوری که همان روز ۱۵ ژوئن ۲۰۲۳ منتشر شده است.

طراحی و بدنه

بسیاری از گوشی‌های شیائومی به دلیل ارزش بالای خود نسبت به قیمت، معروف هستند و این مدل جدید نیز از همین قاعده پیروی می‌کند. در بخش طراحی بدنه، ضخامت ۸.۲ میلی‌متری این گوشی نشان‌دهنده استاندارد بودن و حجیم نبودن آن است. وزن تقریبی ۱۹۸ گرم نیز نشان می‌دهد که این گوشی نسبتاً سبک است. بدنه از ترکیب شیشه و پلاستیک پلی‌کربنات ساخته شده و پنل پشتی دارای روکش مات و خاصی است که جذابیت بیشتری به آن می‌بخشد.

ضخامت گوشی Xiaomi Redmi 12

این گوشی دارای گواهینامه IP53 است که از آن در برابر پاشش قطرات آب و نفوذ گرد و غبار محافظت می‌کند، هرچند نباید انتظار زیادی از این ویژگی داشته باشید. ماژول دوربین در بخشی براق‌تر قرار گرفته و به جای اینکه به‌طور کلی از پشت قاب برجسته باشد، سه لنز به صورت مجزا در کنار هم قرار دارند. این طراحی سبب می‌شود وقتی گوشی را روی میز قرار می‌دهید، لق نخورد.

بررسی ضد آب بودن  گوشی موبایل ردمی 12

این گوشی دارای محل قرارگیری کارت حافظه به صورت مجزا نیست، بنابراین باید تصمیم بگیرید که ترجیح می‌دهید حافظه اضافی داشته باشید یا از دو سیم‌کارت استفاده کنید.

رنگ‌بندی

رنگ مشکی گوشی شیائومی Redmi 12

رنگ نقره ای در گوشی شیائومی ردمی 12

صفحه‌نمایش

ردمی ۱۲ با داشتن صفحه نمایش ۶.۷۹ اینچی، یکی از بزرگ‌ترین اندازه‌ها را در بین گوشی‌های هوشمند دارد. اگر به دنبال یک گوشی با صفحه نمایش بزرگ هستید، قطعاً برای شما مناسب خواهد بود. نسبت صفحه نمایش به بدنه این گوشی ۸۵.۱٪ است که نسبت به بسیاری از گوشی‌ها، در این رده، حاشیه کمتری دارد.

بررسی صفحه نمایش گوشی Redmi 12

صفحه نمایش این گوشی از نوع IPS LCD است و کیفیت بسیار خوبی را ارائه می‌دهد، که یکی از نقاط قوت این دستگاه به شمار می‌آید. رنگ‌ها بسیار نزدیک به حالت استاندارد هستند و وضوح بالایی نیز ارائه می‌دهند. میزان روشنایی حدود ۵۵۰ نیت است که هرچند عدد بسیار بالایی نیست، اما برای کار با گوشی در شرایط معمولی کافی است. البته در نور زیاد، مانند زیر نور خورشید، ممکن است کمی دچار مشکل شوید.

پیشنهاد دیجی پویا:

بررسی گوشی ردمی A3

بررسی نرخ نوسازی در گوشی Xiaomi Redmi 12

نرخ نوسازی صفحه نمایش می‌تواند تا ۹۰ هرتز تنظیم شود، که باعث می‌شود کار با گوشی بسیار روان باشد و تجربه وب‌گردی یا انجام کارهای روزمره بدون مشکل و لذت‌بخش باشد. با این ویژگی‌ها، ردمی ۱۲ گزینه‌ای مناسب برای کاربرانی است که به دنبال صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت هستند.

بررسی نرخ نوسازی در گوشی Xiaomi Redmi 12

بررسی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری

تراشه قدیمی مدیاتک هلیو G88 که پیشتر در گوشی ردمی ۱۰ نیز به کار رفته بود، اکنون در گوشی ردمی ۱۲ نیز خودنمایی می‌کند و نشان از کاهش عملکرد آن دارد. در استفاده روزمره و حتی در مرور رابط کاربری، این تراشه نمی‌تواند تجربه‌ای روان و سریع ارائه دهد و گهگاهی با لگ و باگ مواجه می‌شوید. در مقایسه با گوشی‌های سامسونگ در همین بازه قیمتی، رقابت سختی دارد. این تراشه قادر به اجرای بازی‌های روز است اما با جزئیات و فریم‌ریت پایینی که ارائه می‌دهد، تجربه بازی چندان جالب نخواهد بود.

بررسی پردازنده گوشی موبایل شیائومی ردمی 12

شیائومی برای ردمی ۱۲ از اندروید ۱۳ و رابط کاربری MIUI 14 استفاده کرده که تجربه‌ای به‌روز و مدرن را فراهم می‌کند. این شرکت وعده دو به‌روزرسانی اصلی اندروید و سه سال به‌روزرسانی‌های امنیتی را برای این گوشی داده که برای یک گوشی اقتصادی بسیار مناسب است و دیگر مانند ردمی ۱۰ در نسخه‌های قدیمی اندروید گیر نخواهد کرد. از لحاظ امکانات شخصی‌سازی و قابلیت‌های رابط کاربری، تجربه‌ای مشابه با دیگر گوشی‌های شیائومی خواهید داشت. بهبودهای MIUI 14 مانند مصرف بهینه‌تر رم و کاهش فشار بر سخت‌افزار نیز در این مدل مشهود است. البته همچنان برنامه‌های از پیش نصب شده زیادی روی گوشی وجود دارد که می‌توانید اکثر آن‌ها را به راحتی حذف کنید.

باتری و شارژدهی

باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری به‌کاررفته در گوشی ردمی ۱۲ همراه با پردازنده‌ای با مصرف انرژی نسبتاً کم، شارژدهی مناسبی را ارائه می‌دهد. این ترکیب باعث می‌شود تا در استفاده معمولی و روزمره، به راحتی یک روز کامل را بدون نیاز به شارژ مجدد سپری کنید. اما در استفاده‌های سنگین‌تر مانند تماشای ویدیو یا بازی، عملکرد باتری چندان برجسته نیست. به عنوان مثال، نیم ساعت بازی کردن با Call of Duty حدود ۹ درصد از شارژ گوشی را کاهش می‌دهد و می‌توانید حدود ۵.۵ تا ۶ ساعت بازی مداوم را انتظار داشته باشید که نسبت به برخی گوشی‌های دیگر، شارژدهی کمتری دارد.

ظرفیت باتری در گوشی Xiaomi Redmi 12

در جعبه گوشی یک آداپتور ۱۸ واتی قرار دارد که می‌تواند در حدود نیم ساعت، ۲۹ درصد از باتری را شارژ کند و شارژ کامل آن حدود ۲ ساعت تا ۲ ساعت و ۱۰ دقیقه زمان می‌برد. البته لازم به ذکر است که شیائومی در برخی بازارها این گوشی را با باکس کوچک و بدون شارژر عرضه می‌کند و ممکن است در بازار ایران نیز این نسخه موجود باشد.

در مجموع، گوشی Redmi 12 شارژدهی مناسبی دارد، هرچند که عالی نیست ولی سرعت شارژ آن نیز مناسب است. این ویژگی‌ها آن را در رده گوشی‌های اقتصادی قرار می‌دهد، اما در مقایسه با سایر گوشی‌های این دسته، برتری خاصی ندارد و در حد متوسط قرار می‌گیرد.

پیشنهاد خرید قسطی:

خرید گوشی قسطی در مشهد

دوربین

دوربین گوشی ردمی ۱۲ نسبت به نسل گذشته تغییرات چشمگیری نداشته است. دوربین اصلی با رزولوشن ۵۰ مگاپیکسل و دیافراگم f/1.8، عکس‌هایی با وضوح بالا و جزئیات خوب در نور روز ثبت می‌کند. نحوه پردازش عکس در این مدل پیشرفت کرده، به‌طوری که رنگ‌ها به‌خوبی نمایش داده می‌شوند و در مجموع، در این رنج قیمتی دوربین بسیار خوبی را در اختیار خواهید داشت. البته در نور کم، تصاویر کمی نویز خواهند داشت.

بخش دیگر دوربین اصلی، لنز فوق عریض ۸ مگاپیکسلی است که عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد. اعوجاج تصاویر کم است و جزئیات به اندازه کافی حفظ می‌شوند. همچنین رنگ عکس‌ها نیز همچنان خوب هستند. دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی، آخرین بخش دوربین پشتی است که با توجه به فوکوس ثابت، کار کردن با آن چندان راحت نیست و جزئیات کافی را ارائه نمی‌دهد.

تنظیم نور در دوربین پشتی Redmi 12

دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی این گوشی در حد خود بسیار خوب عمل می‌کند و می‌توانید سلفی‌های جذابی را ثبت کنید، به شرطی که از لرزش دست‌ها جلوگیری کنید. کیفیت فیلمبرداری نیز 1080p با ۳۰ فریم بر ثانیه است که برای یک گوشی اقتصادی معمول است و معمولاً کیفیت فیلمبرداری در این دسته‌بندی از این بالاتر نمی‌رود.

به‌طور خلاصه، دوربین این گوشی در نور روز عملکرد بسیار خوبی دارد و با وجود محدودیت‌هایی در نور کم و ماکرو، در مجموع تجربه‌ای قابل قبول را ارائه می‌دهد.

نمونه تصاویر و ویدیوهای گرفته شده

نمونه تصویر اولترا واید در گوشی ردمی 12

نمونه تصویر هنگام فیلم برداری در Redmi 12

نمونه عکس برداری ماکرو دوربین گوشی شیائومی ردمی 12

نمونه عکس دوربین پشتی Xiaomi Redmi 12

حافظه داخلی و رم

اگر نسخه‌های با رم بالاتر را انتخاب کنید، زمان باز شدن برنامه‌ها و عملکرد مولتی تسکینگ بهبود خواهد یافت، اما همچنان انتظار معجزه نداشته باشید. این گوشی در سه نسخه با ۴/۸ گیگابایت رم و ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی از نوع eMMC 5.1 عرضه می‌شود که سرعت بالایی ندارد.

میزان رم در گوشی موبایل ردمی 12

اسپیکر

ردمی ۱۲ از یک اسپیکر مونو در پایین گوشی استفاده می‌کند که نسبت به ردمی ۱۰ در این زمینه افت داشته است. بلندی صدای این اسپیکر متوسط و نسبتاً کم است و کیفیت و تفکیک صدا نیز چندان چشمگیر نیست. اگر به دنبال صدایی با کیفیت و بلندی بالا هستید، بهتر است از هندزفری یا هدست بلوتوثی خود استفاده کنید.

بررسی اسپیکر گوشی ردمی 12 شیائومی

سایر ویژگی‌ها

شیائومی Redmi 12 با ویژگی‌هایی همچون حسگر اثرانگشت که در کنار گوشه‌ی دستگاه قرار دارد، شتاب‌سنج و قطب‌نما به بازار عرضه شده است.

پشتیبانی از حسگر اثر انگشت در ردمی 12

جدول مشخصات فنی ردمی 12

ابعاد
۸.۲×۷۶.۳×۱۶۸.۶ میلی‌متر
وزن
۱۹۸.۵ گرم
توضیحات سیم کارت
سایز نانو (۸.۸ × ۱۲.۳ میلی‌متر)
ساختار بدنه
قاب جلو از جنس شیشه / قاب پشت و فریم از جنس   پلاستیک
ویژگی‌های خاص
مجهز به حس‌گر اثرانگشت
مناسب عکاسی
تعداد سیم کارت
دو عدد
ویژگی‌های کلیدی
صفحه‌نمایش با نرخ بروزرسانی ۹۰ هرتز
زمان معرفی
۱۵ ژوئن ۲۰۲۳
مدل
Redmi ۱۲
دسته ‌بندی
‌میان‌رده
تراشه
Mediatek Helio G۸۸ (۱۲nm) Chipset
پردازنده‌ مرکزی
۲x Cortex-A۷۵ + ۶x Cortex-A۵۵
فرکانس پردازنده‌ مرکزی
۱.۸ - ۲.۰ گیگاهرتز
پردازنده‌ گرافیکی
Mali-G۵۲ MC۲ GPU
حافظه داخلی
۲۵۶ گیگابایت
مقدار RAM
8 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه
microSD
توضیحات کارت حافظه جانبی
شیار مشترک با سیم‌کارت
فناوری صفحه‌ نمایش
IPS
بازه‌ اندازه صفحه نمایش
۶.۰ تا ۸.۰ اینچ
اندازه
۶.۷۹ اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
۱۰۸۰×۲۴۶۰
تراکم پیکسلی
۳۹۶ پیکسل بر اینچ
نسبت صفحه‌ نمایش به بدنه
۸۵.۱
سایر قابلیت‌ها
رابط کاربری MIUI ۱۴
شبکه‌های ارتباطی
۲G
۳G
۴G
شبکه 2G
GSM ۸۵۰ / ۹۰۰ / ۱۸۰۰ / ۱۹۰۰ برای هر دو سیم‌کارت
شبکه 3G
HSDPA ۸۵۰ / ۹۰۰ / ۲۱۰۰
شبکه 4G
۱, ۳, ۵, ۷, ۸, ۲۰, ۲۸, ۳۸, ۴۰, ۴۱
شبکه 5G
ندارد
شبکه‌های مخابراتی و ارتباطی قابل پشتیبانی
Wi-Fi
بلوتوث
موقعیت نما (GPS)
BDS
GALILEO
GLONASS
GPS
نوع Wi-Fi (ورژن)
Wi-Fi ۸۰۲.۱۱ a/b/g/n/ac, dual-band
بلوتوث
A۲DP, LE
نسخه بلوتوث
۵.۳
درگاه‌های ارتباطی
USB Type-C
دوربین‌های پشت گوشی
۳ ماژول دوربین
رزولوشن عکس
۵۰ مگاپیکسل
فناوری فوکوس
PDAF
فلش
LED
قابلیت‌های دوربین
دارای دوربین سه‌گانه روی قاب پشتی | دوربین‌های ۵۰+۸+۲ مگاپیکسل / - دوربین اول از نوع عریض   (Wide) با رزولوشن ۵۰ مگاپیکسل، دریچه‌ی دیافراگم f/۱.۸ و فوکوس   PDAF / - دوربین دوم از نوع   (Ultrawide)، با رزولوشن ۸ مگاپیکسل، زاویه دید ۱۲۰ درجه/ -   دوربین سوم از نوع ماکرو (Macro) با رزولوشن ۲ مگاپیکسل و دریچه‌ی دیافراگم f/۲.۴ / قابلیت عکاسی   HDR / قابلیت عکاسی پانوراما   (Panorama)
فیلمبرداری
رزولوشن ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ و   سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه (۱۰۸۰p@۳۰FPS)
دوربین سلفی
دارای حسگری با رزولوشن ۸ مگاپیکسل، دریچه‌ی دیافراگم f/۲.۱ / فیلمبرداری با رزولوشن ۱۹۲۰ × ۱۰۸۰ و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه (۱۰۸۰p@۳۰FPS)
خروجی صدا
جک ۳.۵ میلی‌متری صدا
سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android ۱۳
حس‌گرها
قطب‌نما (Compass)
شتاب‌سنج   (Accelerometer)
اثرانگشت روی لبه   (FingerPrint|Side-Mounted)
مشخصات باتری
باتری لیتیوم-پلیمر با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت / قابلیت شارژ سریع باتری با توان ۱۸ وات
اقلام همراه
دفترچه‌ راهنما
شارژر
سایر توضیحات اقلام همراه
کابل USB-C / یک عدد آداپتور شارژر درون جعبه

ارزش خرید و قیمت گوشی ردمی 12

گوشی ردمی ۱۲ با طراحی زیبا و نوآورانه، پنل پشتی از جنس گلس، باتری با عمر مناسب، کیفیت عکس‌های خوب در نور مناسب، نرم‌افزار به‌روز و پشتیبانی کارآمد، و نمایشگری بزرگ و با کیفیت، گزینه‌ای مناسب برای استفاده روزمره و عادی به شمار می‌رود. با این حال، پردازنده قدیمی و نسبتاً ضعیف، سرعت شارژ پایین، و قیمت نسبتاً بالا، از جذابیت این گوشی کاسته و در مقایسه با گزینه‌هایی مانند Redmi Note 12 4G و سامسونگ A14، ارزش خرید کمتری به آن می‌بخشد. البته، در صورت کاهش قیمت و ارتقاء حافظه ذخیره‌سازی و رم در آینده، این گوشی می‌تواند جذابیت بیشتری پیدا کند.

همانطور که میدانید دیجی پویا بعنوان ارزانترین سایت خرید گوشی در ایران، این مدل گوشی موبایل را تهیه نموده و با ارزانترین قیمت بازار در اختیار شما عزیزان قرار داده است. در صورتی که تمایل به مشاهده قیمت و خرید گوشی Xiaomi Redmi 12 را دارید می توانید از لینک‌های زیر اقدام به خرید نمایید:

از این که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید از شما دیجی‌پویایی‌های عزیز سپاس گزاریم، لطفا نظرات و پیشنهادات زیبای خود را با ما به اشتراک بگذارید.