فهرست مطالب

ویژگی های IOS 17

نسخه IOS 17 معرف به‎ روزرسانی ‎های عمده برنامه ‎های ارتباطی، سهولت اشتراک‎ گذاری با AirDrop، هوشمندسازی ورودی متون و به دست آوردن تجربیات جدید و ارزنده با Journal و StandBy می‌باشد.
اپل با انتشار نسخه IOS 17 تجربه ارتباطات را در تلفن، فیس تایم و پیام ‎ها را ارتقا داد که اشتراک‎ گذاری با AirDrop را راحت‎ تر می‎کند و همچنین ورودی هوشمندتری را جهت بهبود سرعت و دقت تایپ ارائه می‎دهد.

کریگ فدریگی، معاون ارشد مهندسی نرم‌افزار اپل، می‎گوید: «با در نظر گرفتن ویژگی ‎هایی که همه ما روزانه با آنها روبه‌رو می‌شویم، تصمیم بر این شد تا آیفون را شخصی ‎تر و بصری‌تر کنیم. فیس تایم، تلفن و پیام ‎ها در نحوه برقراری ارتباط نقش موثری دارند لذا این نسخه مملو از به ‎روزرسانی‎ هایی است که یقین داریم کاربرانمان به آنها علاقه‌مند خواهند شد. علاوه بر این AirDrop را با روش‎های نوینی بازسازی کرده‌ایم، همچنین تجربیات جدیدی را با  Journal و StandBy، و سایر برنامه ‎ها معرفی میخواهیم کرد.»

توسعه عمده در تجربیات تلفن و ارتباطات

تلفن، یکی از مهم‎ترین برنامه‎ های هر گوشی موبایل می ‎باشد؛ از این رو آیفون به‌روزرسانی عظیمی را در زمینه شخصی‌سازی تصاویر مخاطبان در هنگام تماس، اعمال کرده است که تجربه‎ ی بهتری را برای بیان خودشان ارائه دهند. کاربران قادر به سفارشی‎ سازی نحوه نمایش عکس‎شان بر روی صفحه گوشی خواهند بود که ظاهری زیبا و متفاوت به بخش تماس‌های دریافتی خود می ‎بخشند. علاوه بر این روش ‎های جذابی را برای نمایش تصاویر یا Memoji و همچنین تایپوگرافی و رنگ‎های فونت نیز می‎توانند انتخاب کنند. لازم به ذکر است که تصاویر تماس مخاطبین نیز برای سایر برنامه ‎ها نیز در دسترس و کاربردی خواهند بود.

تماس صوتی آنلاین، این امکان را فراهم می‌سازد که هنگامی که شخصی تماس صوتی خود را ترک می‎کند بلافاصله رونویسی تماس خود را ببیند و تنها این فرصت را هنگامی که تماس‎ گیرنده پیام خود را ارسال می‌کند به دست می‎ آورد.
توجه داشته باشید تماس ‎هایی که بعنوان هزرنامه توسط شرکت‎های مخابراتی شناسایی، و سریعا رد می‌شوند. با قدرت موتور پردازشی، رونویسی تماس صوتی آنلاین در دستگاه صورت می‎گیرد و محتوای تماس کاملا خصوصی باقی می‌ماند.

فیس تایم، پیام‎های صوتی‌وتصویری و واکنش‌‎ها را افزود!

اکنون فیس تایم با پشتیبانی پیام‎ های صوتی و تصویری، این قابلیت را ایجاد کرده است که هنگامی که کاربران با فردی که در دسترس نیست تماس می‎گیرند، می‌توانند با وی پیامی را به اشتراک‌ بگذارند که بعدها می‎توان از آن لذت برد.
تماس‎ هایی که با فیس تایم صورت می‌گیرد نیز با واکنش‎‌هایی مانند قلب، بادکنک، آتش‎ بازی، پرتوهای درخشان، باران و غیره همراه هست که گفتگو را گویا و واضح‌تر کند.
در ‎هیجان ‎انگیزترین به‎ روزرسانی اپل TV 4K، فیس تایم اکنون به بزرگترین صفحه نمایش خانگی گسترش یافت. با پشتیبانی از دوربین تداومی، کاربران می‌توانند به طور مستقیم از اپل TV یک تماس تصویری برقرار کنند و یا اگر تماس را در iPhone شروع کرده باشند می‎توانند به راحتی آن را به اپلTV منتقل کنند تا دوستان و خانواده خود را در تلویزیون مشاهده کنند. با وجود سنتر استیج، کاربران در هنگام حرکت نیز می‎توانند کادربندی عالی خواهند داشت.

دیدگاه های جدید و آپدیت پیغام‌ها

پیام‎ها تغییرات قابل توجهی را طی به‎روزرسانی نسخه IOS 17 دریافت کرده‌اند که شامل: استیکر و ایموجی‎ با طراحی گرافیکی جدید و توانایی ایجاد استیکرهای آنلاین براساس تصاویر انتخاب شده که با افزودن جلوه‌‎های خاص به آنها جان می‌بخشند. علاوه بر این موارد، افزوده شدن یک کشوی جدید در بخش صفحه ‎کلید که تمامی استیکرها را برای سهولت بیشتر در خود جای داده است در این تغییرات قرار دارد.

ویژگی‎های جدیدی که به پیام‎ها افزوده شده موجب بهبودسازی راه‌های ارتباطی بین کاربران شده است. با یک منوی توسعه یافته که تنها با یک لمس ساده قابلیت دسترسی به تمامی برنامه‎‌های iMessage را می‎دهد و دارای ظاهری شیک و مدرن می‌باشد.
همچنین برای فیلتر جستجو نیز تغییراتی اعمال شده است که این ویژگی‌ها موجب دقیق‌تر فیلتر شدن موضوعات و یافتن نتایج دقیق‌‎تر متناسب با نیاز کاربر می‎باشد.
از دیگر قابلیت‌های بخش پیام می‌توان به اشتراک‎‌گذاری موقعیت مکانی در هنگام مکالمه و رونویسی خودکار از پیام‌های صوتی اشاره نمود تا کاربران بتوانند در لحظه پیغام را بخوانند و یا بعدا گوش کنند. به طور مثال هنگامی که کاربری موقعیت خود را با دوستان یا خانواده به اشتراک می‎گذارد، آنها می‌توانند از موقعیت مکانی وی با خبر شوند که آیا به مقصد رسیده است یا خیر؟ در صورتی که کاربر به مقصد نرسیده باشد برای دوستان یا خانواده شخص اطلاعات مهم و مفیدی شامل موقعیت دستگاه، سطح باتری و وضعیت خدمات بصورت رمزگذاری شده ارسال می‌گردد.

سهولت در اشتراک‌گذاری با NameDrop و  AirDrop

AirDrop اشتراک‌گذاری فایل با همکاران یا دوستان را به چند ثانیه می‌رساند و آن را آسان می‌کند و در این نسخه راه‌های جدیدی برای اشتراک‌گذاری به نمایش گذاشته می‌شود علاوه بر این در این راستا NameDrop برای کاربران این امکان را فراهم می‌سازد که به سادگی اطلاعات تماس را با کنارهم قرار دادن آیفون‌های خود یا با کنار هم قرار دادن iPhone و Apple Watch به اشتراک بگذارند.

بهبود تصحیح خودکار و بررسی هوشمند دیکته کلمات

در نسخه IOS 17، تجربه و دقت در تایپ را برای کاربران با پیش‌بینی پیشرفته کلمات و بررسی زبان انتخابی کاربر بهبود می‌بخشد. همچنین برای بهینه‌سازی بخش تایپینگ، طرح جدیدی پیاده‌سازی شده است. علاوه بر این تصحیح خودکار نیز در سطح جملات می‌تواند تعداد بیشتری از اشتباهات گرامری را رفع می‌کند. اکنون کاربران در هنگام تایپ، پیشنهادهای متنی را به صورت درون خطی دریافت می‌کنند، بنابراین افزودن کل کلمات یا تکمیل جملات تنها با یک لمس ساده متن را سریع‌تر از همیشه وارد می‌کند.

نمایش اطلاعات در هنگام شارژ آیفون

در نسخه IOS17، نمایش اطلاعات مورد نیاز در هنگام شارژ شدن آیفون توسط حالت Standby صورت می‌گیرد. حالت StandBy برای کاربران این امکان را فراهم می‌سازد که تجربه یک صفحه نمایش کامل به همراه اطلاعات برای هنگامی که کاربر از گوشی موبایل خود دور است، ارائه می‌دهد. با تغییرات جدید حالت StandBy می‌توانید آیفون خود را بر روی پاتختی، میز نهارخوری آشپزخانه و یا هر سطح مناسب دیگری قرار دهید و آنرا جهت نمایش طیفی از سبک و مدل‌های ساعت جذاب، تصاویر مورد علاقه و یا ویجت‌هایی که متناسب با نیاز هستند را شخصی‌سازی نمایید.

با پشتیبانی از فعالیت‌های آنلاین، سیری، تماس‌های دریافتی و اعلان‌های بیشتر، StandBy آیفون در هنگام مشاهده از راه دور نیز مفیدتر عمل کند. هنگام شارژ به همراه MagSafe، حالت StandBy، نمای مورد پسند کاربر را به نمایش می‌گذارد. به راحتی می‌توان تنها با لمس صفحه نمایش در هر زمان حالت StandBy را فعال کرد و در گوشی موبایل آیفون 14 پرو با نمایشگر Always-On همیشه در دسترس می‌باشد.


شیرینی لحظات زندگی با ویژگی‌های جدید Journal

اپلیکیشن جدیدی که به کاربران آیفون این امتیاز را می‌دهد که با تمرین روزنامه نگاری روش زندگی خود را بهبود بخشند. با استفاده از یادگیری ماشینی بر روی دستگاه، کاربران می‌توانند پیشنهادهای شخصی‌ خود را برای روند بهبودسازی Journal الهام بخشند. با تنظیم و ثبت هوشمندانه پیشنهادها نسبت به فعالیت‌های اخیر کاربر مانند تصاویر، افراد، مکان و تمرین‌ها مسیر ورود به فلان را آسان می‌کند و اعلان‌های زمان‌بندی‌شده به ایجاد یک عادت روزانه کمک می‌کند. همچنین Journal با قابلیت رمزگذاری برنامه، از حریم خصوصی کاربران محافظت می‌کند که علاوه بر دیگران حتی خود آیفون نیز دسترسی نخواهد داشت.

سایر ویژگی‌های نسخه IOS 17

  • افزایش امنیت بیشتر در Safari برای بخش جستجوی خصوصی، با افزودن ردیاب‌ها و همچنین افرادی که ممکن است به دستگاه کاربر دسترسی داشته باشند.
  • اشتراک‌گذاری آسان و ایمن رمزعبور و کلیدهای عبور کاربران با گروهی از مخاطب‌های مورد اعتماد صورت می‌گیرد. همچنین تمامی اعضای این گروه می‌توانند به آن رمزعبور بیافزایند و یا ویرایش کنند تا آن را به روز نگه‌دارند و از آن جایی که اشتراک‌گذاری از iCloud Keychain فلان صورت می‌گیرد رمزگذاری سراسری می‌باشد.
  • در این نسخه اپلیکیشن Health ویژگی‌های جدیدی را در زمینه سلامت روان پیشنهاد می‎دهد که کاربران می‌توانند حالات و احساسات روزانه و لحظه‌ای خود را درج می‌کنند تا کاربر به راحتی به منابع مربوط به روانشناسی که در اغلب کلینیک‌ها استفاده می‌شود دسترسی داشته باشد. علاوه بر این خطر نزدیک‌بینی را در کودکان و همچنین جلوگیری از خستگی چشم را برای کاربران بزرگسال کاهش می‌دهد. فاصله صفحه نمایش در نمایشگر زمان از دوربین TrueDepth استفاده می‌کند تا کاربران را تشویق به دور نگه‌داشتن دستگاه از خودشان کنند.
  • اپلیکیشن Maps با افزودن نقشه‌های آنلاین به کاربران این امکان را می‌دهد تا منطقه مورد نظر خود را دانلود و به مسیریابی گام به گام دسترسی پیدا کنند، زمان تقریبی تخمین‌زده شده را برای رسیدن به مقصد خود مشاهده و مکان‌ها را به آسانی در Maps جستجو کنند. همچنین هزاران مسیریابی برای پارک‌های موجود در سراسر ایالات متحده نیز برای رانندگان دارای وسایل نقلیه الکتریکی را با شارژ به موقع و دسترسی به اطلاعات لازمه پشتیبانی می‌کند.
  • سیری را تنها با گفتن کلمه ی "سیری" می‌توان فعال نمود و پس از فعال‌سازی به کاربران این امتیاز را می‌دهد تا چندین دستور را بدون نیاز به فعال‌سازی مجدد دستیار صادر کرد.

حال که شما علاقه مند به گوشی های آیفون هستید پیشنهاد می کنیم تا از لینک های زیر دیدن نمایید:


لطفا سوالات و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.